• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vraagje rond de SSR serie van poorboy's

ThaBird

Detailing rookie
21 feb 2009
1.124
0
Zou graag eens weten hoe lang het duurt eer dit product is afgebroken.

Zelf zie ik namelijk geen verschil meer als ik er 1 keer overheen ben gegaan of 10 keer

Met overheen gaan bedoel ik op een stuk van een kwart motorkap
6 lagen naar beneden 6 lagen omhoog.

Er word steeds gesproken over een vaseline look, maar die heb ik dus al na een minuutje of 2.

Dus mijn vraag is eigenlijk hoe lang in tijd duurt het eer het product is afgebroken.
Ik weet dat temperatuur ect er mee van doen heeft maar globaal gezien.

Of iemand die het eens wilt filmen terwijl hij een pass zet?

ps. is met de DAP dat ik werk
 
Na een minuut of 2 is heel normaal, als je harder drukt eerder. Het heeft dus ook met de hoeveelheid druk te maken. Je moet net zo hard drukken op de DAP500 dat de backingplate nog draait, hij mag niet stilstaan. is lastig uit te leggen, dat moet je zien. En rustig bewegen niet als een wilde te keer gaan.;)
 
Ik heb hem gewoon rustig over het metaal laten glijden, maar veel te lang dus :-b
Heb afgelopen zaterdag mijn dak gedaan 1 pass ssr 2.5 en 1 pass ssr1 en een pass autoglym 4 uur mee bezig geweest 8o
Heb dus per product hem wel een keer of 5 links en rechts laten gaan.

Is dus normaal dat hij na een toertje of 2 afgebroken is.
 
De stand waarop je werkt ,druk op de machine zijn ook factoren.
Is ook afhankelijk van de pad die je gebruikt ,sommige hebben de neiging om je product op te slurpen. Waardoor je natuurlijk veel minder hebt om mee te werken.
Ik zie meestal ook niet echt goed wanneer het product volledig is uitgewerkt ,bij de SSR serie dan toch niet ,mss kan ik op dat moment nog even door gaan .
Een goede spot richten op het lakwerk maakt dit wel beter zichtbaar.
Meestal is de werktijden van de SSR's niet echt zo lang heb ik de indruk. Moelijk om er een getal op te plakken of een aantal aan passes omdat het vaak verschilt.
Maar zoals je zegt ,ik denk ook ongeveer een minuut 2-3 ,gemiddeld genomen.
 
Nog nooit gehad, als je dat wel hebt, dan heb je te lang doorgewerkt, te veel product of teveel druk.
 
Ik heb gister ook voor het eerst mijn dapje icm. de ssr serie gebruikt, ik vind het ook moeilijk om te zien wanneer het nou precies afgebroken is.
Ik heb me maar vastgehouden aan 1 pass van 2 keer op en neer en 2 keer links en rechts (om en om). een minuutje of 3 gemiddeld

Het heeft in ieder geval wel zijn werk gedaan :cool
 
Die kans is wel aanwezig aangezien de "smerende" werking weg is.. Dus te lang doorwerken is ook niet goed ;) Stoffen zal het vaak toch wel, maar je oppervlak moet niet te droog gaan worden.
 
vanmiddag op een suzuki swift (oud model) met een rotary aan de gang geweest. auto gewassen, gekleid, gewassen, en toen met de rotary met rotary LC pad (wit) en SSR2.5 aan de gang geweest. Product begon gelijk te stoffen, en gumde ook vrij snel. Laag toerental, voldoende product (meer dan wat ik hier op foto zie, was eerder over-dosering ,^^ ), en lak werd niet warm, en toch gumde en stofte het.

Dat het stoft, ala, daar kan ik mee leven, dat stoffen we er wel weer af, maar het gummen verbaasde me, zeker omdat we het nog niet eerder meegemaakt hebben. Toch al verschillende auto's gedaan met rotary en SSR2.5 en zelfde pads, en daar gebeurde het niet bij...

Iemand enig idee wat er mis kan zijn gegaan?

Resultaat was overigens best netjes, alleen het gum-ongemak wil ik vermijden...]-0
 
Gevalletje 'sticky paint'??

Pad vochtig houden en regelmatig schoonmaken, meer is er helaas niet aan te doen...
 
sticky paint, das een goeie :o)

pad was schoon, kwam nieuw uit de verpakking...
pad was ook klein beetje vochtig, en genoeg product.

anyway, we leren er wel mee leven dan:roll
keer extra wassen haalt toch wel eventuele restjes weg die ik niet uitgepoetst krijg
 
Het ligt niet aan je pad, het ligt aan de lak. Zoek eens op het AD forum op 'sticky'. Bart is er ooit eens een topic over begonnen. ;)
 
Vandaag voor het eerst aan de slag gegaan met de SSR 1.

Wat ik begrijp uit de reacties op het forum is het de bedoeling dat ik net zo lang doorga tot ik een vaseline achtige look krijg.
Hier komt gelijk mijn probleem naar boven : die heb ik al als ik alleen de machine aanzet :weetniet

Eerst maak ik de pad met mn natte hand een beetje vochtig.
Dan doe ik 4 drupjes SSR1 op een witte pad (aan de buitenzijde). Vervolgens wrijf ik de pad even lichtjes over het te bewerken deel. Als ik dan de machine aanzet verschijnt er direct een vaselinelook.

Het ligt niet aan het drukken (heb dat ook als ik de machine optil) en heb ook een lage (stand 1 - 4500 rpm) en middelmatige (stand 3 - 8500 rpm) draaisnelheid geprobeerd en ook in combinatie met snelle en rsutige passes.
Zelfs op de laagste stand is het na 1 pass al direct vaseline geworden :weetniet

Nu valt mij wel op dat de machine in de laagste stand de pad eigenlijk ook niet echt ronddraait (alsof ie moeite heeft om de pad rondt te draaien). Zou hier het probleem kunnen liggen en vooral wat doe ik daaraan ?

Gaat om een rode Renault Megane uit 2007, uni kleur rood.
Deel is van te voren gewassen met Tech wash en daarna geclayed met Meq's clay en mist & wipe
De machine die ik gebruik is trouwens een excentrische Bosch GEX125ac met een onbelast toerental 4.500 – 12.000 min


Gr. Arjan
 
Juffer1 zei:
Wat ik begrijp uit de reacties op het forum is het de bedoeling dat ik net zo lang doorga tot ik een vaseline achtige look krijg.
Hier komt gelijk mijn probleem naar boven : die heb ik al als ik alleen de machine aanzet :weetniet

Vandaar dat ik mijn vraag hier neer legde, heb namelijk exact het zelfde :)
 
Nope ik neem gewoon aan dat het zo hoort en ik doe 2 keer links en 2 keer rechts langzaam er over heen met de dap.

De auto is nu swirl vrij dus het werkt :)
Wel ga ik opletten bij de eerste beste meating hoe het wel hoort te gaan .
 
Bij jou gaan ze er dus wel uit ? Bij mij zie ik (behalve dat de motokap gaat glanzen als n gek) niks gebeuren :weetniet

Gr. Arjan
 
Ik moet zeggen, ik had dat in het begin ook maar heb daar nu geen last meer van. Heb wel geen idee waar het aan kan liggen, misschien is er helemaal niets aan de hand en is het een kwestie van "herkennen" hoe het er moet uitzien.
Wat bij mij wel het geval is, is dat als de pad nog niet gebruikt is, ik nu meer product op de pad doe dan vroeger toen ik het probleem had. Eens begonnen gebruik ik dan enkel nog kleine drupjes.

Misschien goed om ergens een oude motorkap o.i.d. uit te halen en daar wat op te oefenen, dat is eigenlijk altijd het beste. Hoef je helemaal geen schrik te hebben en kan je gewoon wat experimenteren.

Dat de pad niet ronddraait op een lage stand is normaal. Dat is juist een eigenschap van een D/A en het is tevens iets waar je op moet letten. Dus zorgen dat je pad altijd draait.
 
-Vanquish- zei:
Misschien goed om ergens een oude motorkap o.i.d. uit te halen en daar wat op te oefenen, dat is eigenlijk altijd het beste. Hoef je helemaal geen schrik te hebben en kan je gewoon wat experimenteren.

Zo'n test motorkap heb ik al alleen zit er dan nog een auto aan vast :lol

Deze auto heb ik van een collega overgenomen die wegging maar wat hij in 2 maanden heeft uitgevoerd met die nieuwe auto weet ik niet : hij zit in ieder geval onder de krassen en swirls.
Zeker nu het wat zonniger wordt is het echt geen gezicht. Alles wat ik er nu uithaal is mooi meegenomen voor de leasemaatschappij denk ik maar :cool

Even terug on-topic : Jij adviseerd dus pad nog wat natter maken en iets meer SSR gebruiken ?

Gr. Arjan