• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

VW Golf MK1 LX '83

Status
Niet open voor verdere reacties.

UnusualKid

Detailing addict
18 mrt 2013
157
65
Hierbij mijn hobby projectje even voorstellen;

het betreft een Volkswagen golf mk1 LX van het jaar 1983, een 1.1 benzine motor met handgeschakelde 4-bak.

Aanpassingen tot op vandaag (niet alleen door mezelf):
- verlaging weitec 60/40;
- GTI lip;
- witte knipperlichten;
- zwart-rode achterlichten;
- elektronische ontsteking;

Plannen:
- Originele achterlichten (mbt keuring oldtimer);
- Originele ophanging (mbt keuring oldtimer);
- Originele knipperlichten (mbt keuring oldtimer);
- Vaste verlaging vervangen door schroefset;
- Donor interieur vinden en herbekleden;
- Nieuwe set velgen op de kop tikken;
- Andere originele grill zoeken met chroom bies;

Stappen bij deze wasbeurt:
- foamen met AF Avalanche (1:10), tijdens wachten ook kieren en rubbers meegenomen met een borstel;
- Iron-x behandeling (geen foam, had misschien nog interessant geweest) op hele wagen met een ongelofelijke paarse verkleuring op de ganse wagen. Velgen ook twee keer een Iron-x behandeling gegeven en goed geborsteld;
- Overvloedig afspuiten;
- Motorruimte deel 1 met APC (1:4) ingewerkt met kwasten en borstels, alsook nog eens alle kieren, sponningen en rubbers meegenomen. Vooral de rubbers rond de ramen waren smerig. (in motorruimte nog niet het gewenste resultaat...tips?);
- wagen afgespoeld en daarna gewassen met AF lather (washandschoen bovenkant, onderkant rastamitts);
- Afgespoeld en daarna kleien met AF clay bar icm AF glide (1:5). Na 1 hit al behoorlijk veel vervuiling van de wagen gehaald. Vooral motorkap en dak waren smerig.
- Afgespoeld en gedroogd.
- Meteen EX-P sealant erop gezet omdat de dag al voorbij was en daarna meteen een autohoes erover zodat er geen stof meer bij kan.

Als het weer het toelaat doe ik opnieuw verder. De lak is vrij goed, maar de vele swirls zijn een doorn in mijn oog. Hiervoor probeer ik de AF Revitalise reeks binnenkort eens uit. Ik hou jullie op de hoogte.
 
Mooie witte!

Voor je motorruimte; dit moet je gewoon een paar keer herhalen. Dan zul je steeds dichter bij je einddoel komen.
Ook heet water gebruiken helpt enorm. Kijk wel uit dat je alle elektrische delen goed droog houdt of droogt na het afspuiten om oxidatie en/of kortsluiting te voorkomen.:ja
 
@wittereus: ik zal idd zien hoeveel keer ik erover moet gaan. Ik hou ook rekening met elektronica en ga niet met een hogedrukreiniger onder de motorkap gaan werken. Is me net iets te riskant. Ik wil gewoon het gehele uitzicht van de motor en dito ruimte terug opfrissen (ipv overal vet en viezigheid).
 
Hogedruk reiniger gaat goed. Zolang je maar niet direct op elektrische delen spuit en je je verdeler kap en andere belangrijke zaken maar met een zakje hebt afgeschermd.
Ik spuit mijn motor altijd met de HD af; geen centje pijn:ja
 
Ziet er erg netjes uit!! Dat vet in de motorruimte zat op de golf 1 en 2 ter berscherming. Echter was dit 30 jaar geleden wit en niet zwart. Ik heb mijn motorruimte al tig keer schoongemaakt maar krijg helaas niet alles weg. Succes ermee!n
 
Ben geen echte VW man maar de Mk1 golf blijft toch wel een prachtige wagen. Zeker zoals deze in een witte kleur. Top!
 
We zijn al een aantal maand verder en dito veranderingen.
- heb een andere carb moeten opzetten aangezien hij niet meer stationair wou draaien. Eerst alles zelf uitgezocht om zaken uit te sluiten, daarna binnen gebracht bij mensen met meer kennis rond mogelijke oorzaken. Resultaat; rijdt opnieuw.
- originele achterlichten (2 paar) op de kop kunnen tikken, zonder barsten, met werkende units en deze gelijk gemonteerd. Heb nu 6 paar lichten liggen :)
- Interieur gereinigd (moet nog met extractor gebeuren maar dat doe ik begin juni) en bewijzen gevonden van oorsprong (boerderij - maïs, jullie snappen wel wat ik bedoel).Tevens een aantal oude Belgische franken teruggevonden :)
- Dakrek op de kop kunnen tikken, moet alleen nog opgemaakt worden.
- setje retro velgen opgehaald en opgemaakt (na lang twijfelen en zoeken toch een tof setje gevonden). Deze in de Reload gezet en er dit weekend onder gemonteerd.

Planning nog voor de zomer:
- Interieur met extractor (vooral dakhemel kan opfrisbeurt gebruiken);
- Nieuwe bumper vooraan;
- Dakrekje opknappen in mat zwart en monteren;
- Polijstbeurt
- Enkele kleinigheden veranderen of vervangen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.