Hierbij mijn hobby projectje even voorstellen;
het betreft een Volkswagen golf mk1 LX van het jaar 1983, een 1.1 benzine motor met handgeschakelde 4-bak.
Aanpassingen tot op vandaag (niet alleen door mezelf):
- verlaging weitec 60/40;
- GTI lip;
- witte knipperlichten;
- zwart-rode achterlichten;
- elektronische ontsteking;
Plannen:
- Originele achterlichten (mbt keuring oldtimer);
- Originele ophanging (mbt keuring oldtimer);
- Originele knipperlichten (mbt keuring oldtimer);
- Vaste verlaging vervangen door schroefset;
- Donor interieur vinden en herbekleden;
- Nieuwe set velgen op de kop tikken;
- Andere originele grill zoeken met chroom bies;
Stappen bij deze wasbeurt:
- foamen met AF Avalanche (1:10), tijdens wachten ook kieren en rubbers meegenomen met een borstel;
- Iron-x behandeling (geen foam, had misschien nog interessant geweest) op hele wagen met een ongelofelijke paarse verkleuring op de ganse wagen. Velgen ook twee keer een Iron-x behandeling gegeven en goed geborsteld;
- Overvloedig afspuiten;
- Motorruimte deel 1 met APC (1:4) ingewerkt met kwasten en borstels, alsook nog eens alle kieren, sponningen en rubbers meegenomen. Vooral de rubbers rond de ramen waren smerig. (in motorruimte nog niet het gewenste resultaat...tips?);
- wagen afgespoeld en daarna gewassen met AF lather (washandschoen bovenkant, onderkant rastamitts);
- Afgespoeld en daarna kleien met AF clay bar icm AF glide (1:5). Na 1 hit al behoorlijk veel vervuiling van de wagen gehaald. Vooral motorkap en dak waren smerig.
- Afgespoeld en gedroogd.
- Meteen EX-P sealant erop gezet omdat de dag al voorbij was en daarna meteen een autohoes erover zodat er geen stof meer bij kan.
Als het weer het toelaat doe ik opnieuw verder. De lak is vrij goed, maar de vele swirls zijn een doorn in mijn oog. Hiervoor probeer ik de AF Revitalise reeks binnenkort eens uit. Ik hou jullie op de hoogte.
het betreft een Volkswagen golf mk1 LX van het jaar 1983, een 1.1 benzine motor met handgeschakelde 4-bak.
Aanpassingen tot op vandaag (niet alleen door mezelf):
- verlaging weitec 60/40;
- GTI lip;
- witte knipperlichten;
- zwart-rode achterlichten;
- elektronische ontsteking;
Plannen:
- Originele achterlichten (mbt keuring oldtimer);
- Originele ophanging (mbt keuring oldtimer);
- Originele knipperlichten (mbt keuring oldtimer);
- Vaste verlaging vervangen door schroefset;
- Donor interieur vinden en herbekleden;
- Nieuwe set velgen op de kop tikken;
- Andere originele grill zoeken met chroom bies;
Stappen bij deze wasbeurt:
- foamen met AF Avalanche (1:10), tijdens wachten ook kieren en rubbers meegenomen met een borstel;
- Iron-x behandeling (geen foam, had misschien nog interessant geweest) op hele wagen met een ongelofelijke paarse verkleuring op de ganse wagen. Velgen ook twee keer een Iron-x behandeling gegeven en goed geborsteld;
- Overvloedig afspuiten;
- Motorruimte deel 1 met APC (1:4) ingewerkt met kwasten en borstels, alsook nog eens alle kieren, sponningen en rubbers meegenomen. Vooral de rubbers rond de ramen waren smerig. (in motorruimte nog niet het gewenste resultaat...tips?);
- wagen afgespoeld en daarna gewassen met AF lather (washandschoen bovenkant, onderkant rastamitts);
- Afgespoeld en daarna kleien met AF clay bar icm AF glide (1:5). Na 1 hit al behoorlijk veel vervuiling van de wagen gehaald. Vooral motorkap en dak waren smerig.
- Afgespoeld en gedroogd.
- Meteen EX-P sealant erop gezet omdat de dag al voorbij was en daarna meteen een autohoes erover zodat er geen stof meer bij kan.
Als het weer het toelaat doe ik opnieuw verder. De lak is vrij goed, maar de vele swirls zijn een doorn in mijn oog. Hiervoor probeer ik de AF Revitalise reeks binnenkort eens uit. Ik hou jullie op de hoogte.