• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wanneer gebruik je woolpad light cutting

omer

Detailing rookie
30 mrt 2009
57
0
Beste Autodetailers,
Omdat ik nooit met woolpad heb gewerkt wil ik graag volgende informatie.
Ik ben zeer benieuwd naar resultaten van een meguiars solo light cuttingpad.Hierover heb ik wat vragen aan jullie.
Wanneer gebruik men woolpad?
Welke polijst middel?(natuurlijk testspot).Mag je van fijn tot grof middel gebruiken?
Wat is het toerental op een rotary?
Hoe doe jullie nabewerken?Welke pad en polijstmiddel?
Is gebruik van een woolpad beter dan een cutting foampad(bv paarse van kompressor)?
Ik heb nog een vraagje ;bij mijn rotary machine van AEG PE 150 worden toerentallen worden aan gegeven in letters.(A-B-C-D-E)
Weten jullie wat voor toerentallen dat die letters betekenen.
De groeten en wachtend op jullie reacties.
Omer
 
Toerentallen heb ik thuis nog ergens staan (zal ze vanavond zoeken als niemand ze heeft gepost)

Ik gebruik de woolpad als ik er met een witte (polishing) pad en bijvoorbeeld Monello Mezzo niet uit kom.
Ook gebruik de woolpad i.c.m. Meguiar's M86 Solo cream. (deze is net wat minder krachtig dan Mezzo)
Ik voer hem op tot 1500-1800 toeren, afbreken/inwerken en nabewerken op de laagste stand.
Deze LIGHT wool pad is zeker lichter dan de paarse Kompressorpad.

Grote voordeel van de woolpad is dat deze lichter of de lak gaat en dus wordt je minder moe.
Nadeel is dat deze vaker schoon gemaakt moet worden en de eerste paar keer komen er pluisjes vanaf.

Nabewerken met een zwarte pad en Monello Finale is bijna altijd voldoende voor een strakke afwerking.
 
De toerentallen van de AEG pe150 zijn :
stand A: 933 rpm
stand B: 1100 rpm
stand C: 1450 rpm
stand D: 1760 rpm
stand E: 2000 rpm
stand F: 2290 rpm
stand G:2565 rpm
Max: 2600 rpm

Wol pad werkt fijn, geeft wat minder wrijving dan een cutting pad, hierdoor is ze makkelijker te hanteren en genereert ze iets minder snel warmte.
Zoals Dibbuz ook al zegt kan ze wel gaan stoffen (pluisjes gooien) en moet je ze regelmatig proper maken.
 
Geleend van een ander forum:

stand A: 933 rpm
stand B: 1100 rpm
stand C: 1450 rpm
stand D: 1760 rpm
stand E: 2000 rpm
stand F: 2290 rpm
stand G:2565 rpm

edit: te laat:grinning:
 
hallo allemaal,
bedankt voor jullie waardevolle antwoorden.
de groeten
omer