• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wasbox tips en tricks

Als ik nu ineens niet meer voor de deur kan wassen, dan word het de Grit Guard emmers meenemen naar de wasbox met een laagje water en shampoo in de sop-emmer.

Goedkope onkruiddrukpomp met een prewash erin. (Kweenie of de AutoGlym - TFR bij CC in de schappen ligt, anders kan ik je de Snow Foam Combo aanraden)

Vervolgens de bekende stappen doorlopen. (Mits de wasbox-eigenaar het "emmeren" niet verbied. Dat zie ik ook nog wel eens)


Greeetz
 
Ik heb de luxe dat ik bij de wasbox, tegen betaling, warm water kan tappen.

20160202_101334_zpspy1xvhth.JPG


En ze hebben daar 6 wasboxen naast elkaar. Meestal ga ik s'morgens vroeg of op en doordeweekse dag, Dat is het er rustig(er).
Je mag er je eigen emmers shampoo enz. gebruiken.
Als je er een uurtje staat, doen ze niet moeilijk, maar als er een file wachtenden staat willen ze dat je plaats maakt, logischerwijs.

20160202_101122.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Mrkawa
@nicknameless - Ooh donders, dat is relaxed! Ik woon niet bij grotere steden in de buurt, dus veel keuze is hier niet. ;)

Gelukkig kan ik stiekem voor de deur wat ouwehoeren, maakt de therapeutische ervaring compleet. Moet er niet aan denken om eerst een kwartier tot 20 minuten in de auto te moeten rijden naar een wasbox.


Greeetz
 
Dankje Arie, gaan we daar voorlopig mee starten.

@tembaco als ik die review van je zo lees is het zelfs veiliger voor je wax dan zo'n insect remover. Dat wist ik niet. Echter niet meer leverbaar...heb je alternatieven? Snow Foam combo veilig(er) voor wax?

@Quantoxx zo gaan we het zeker doen, komt goed!
 
De Citrus Prewash is een tijdje veel aangeprezen, toen door een aantal geprobeerd en deze beviel toen niet zo goed. Zelfs puur deed het weinig, zeg maar.

Vervolgens werd de Snow Foam Combo meer geprezen en deze beviel beter.

En momenteel lijkt de AutoGlym - Traffic Film Remover erg populair, masr deze is door CC eenmalig geleverd, dacht ik.



Greeeetz
 
Ja klopt. Heel goed product. Maar om een of andere reden wil/kan CC deze niet meer leveren helaas.

Ik heb voor de Autoglym TFR altijd de ValetPro Advanced Natural Snow Foam gebruikt. Deze in een pompverstuiver was wel oke en veilig voor de LSP. Echter is de Autoglym beter in alle vlakken maja.
 
Neem de volgende keer een garagekrik mee, auto opkrikken en het water loopt er zo af:joy:

Zonder gekheid, hier heb ik ook last van. Ik neem een extra droogdoek mee, een voor het dak, motorkap en voorruit en voor de rest van de auto gebruik ik een andere droogdoek. Spray&Wipe als drooghulp werkt ook prima.
Voor de ruiten heb ik dan zo'n karcher ramenwisser mee gaat lekker snel en streeploos
 
Ja klopt. Heel goed product. Maar om een of andere reden wil/kan CC deze niet meer leveren helaas.

Ik heb voor de Autoglym TFR altijd de ValetPro Advanced Natural Snow Foam gebruikt. Deze in een pompverstuiver was wel oke en veilig voor de LSP. Echter is de Autoglym beter in alle vlakken maja.

Heb de Autoglym TFR 5L elders besteld (€18,95 winkel in de buurt), aangezien CC deze inderdaad helaas niet meer levert, omdat er te weinig animo voor was en het toch veel opslagruimte inneemt. Ik heb dan geen vergelijkingsmateriaal, maar afgelopen weekend geprobeerd en het werkt top!
 
  • Leuk
Reactions: Jansen en tembaco
Heb je het in een wasbox gebruikt met een pompspuit of op je oprit in een foamer @Jdb

Ik heb (nog) geen foamer, maar heb het thuis op de oprit gebruikt met een pompspuit. Ik heb de verhouding gebruikt die op de verpakking staat van 1:32 en dat werkte top! De auto was vrij smerig, dat heb je met ritjes over van die landweggetjes, haha.

Ik dacht misschien kan er een groepbuy, maar aangezien er weinig reactie was ben ik gaan googlen en kwam ik bij een winkel een paar km verderop. En €18,95 voor 5L is 166 auto's en kost €0,11 per keer:p. Ze hadden ook 25L voor €53, maarja ik dacht wat moet ik met zoveel liters:D...

Ze gaven aan als je veel sterkere verhouding van 1:4 neemt is het een goede wax stripper voor als je deze opnieuw wilt aanbrengen. Dit ga ik volgende week proberen op vaders auto, aangezien die wax op z'n laatste beentjes loopt...
 
Heb reactie terug van de wasbox die ik komende week wil gaan proberen, Anac Breda. Ben benieuwd, ze waren afgelopen week aan het verbouwen.

"Goedemorgen Gaston,

Onze wasboxen kosten 5 euro voor een normale auto en 7 euro voor een busje.
Eigen emmer en spullen is geen probleem.
De prijs is een eenheidsprijs zit dus geen tijdslimiet op"


Wilde het vooraf duidelijk hebben, zodat er geen gezeik zou komen en bij eventueel commentaar ik ook deze mail kan tonen. Is een goed begin!
 
Maken jullie dan ook het sopje thuis klaar ? slaat dat niet dood dan ?
Zit ook met het probleem dat ik niet thuis kan wassen, overweeg om 2 grid guard emmers met deksel te kopen.
 
Ik heb dat ook vaak gedaan en gaat prima. Het enige waar je mee zit is dat niet alle wasbox eigenaren/ medegebruikers het even fijn vinden als je daar op je gemakje met je eigen sopje aan de gang gaat.

Dood slaan is niet iets waar je zorgen over hoeft te maken. Het gaat om de glijmiddelen in het water, niet om de hoeveelheid schuim er op het water staat.
 
  • Leuk
Reactions: @Jasper
+1 voor de heren hierboven.

Die gridguard emmers met gamma seals is een heel goede investering. Vergeet de snappy grips niet, fijner voor de handen.

Ik ben beetje perfectionistisch dus heb ik op mijn emmers een lijn getrokken daar waar er precies 15 liter in zit. Dat is 12x pompen met mijn shampoo. Thuis de emmer vullen tot cm onder die lijn met warm water en dan in de box shampoo erbij en de laatste cm met HD daar vullen. Goed gemengd en volle bak schuim.

Ga je bij een box waar je met eigen spullen mag werken?
 
  • Leuk
Reactions: @Jasper
+1 voor de heren hierboven.

Die gridguard emmers met gamma seals is een heel goede investering. Vergeet de snappy grips niet, fijner voor de handen.

Ik ben beetje perfectionistisch dus heb ik op mijn emmers een lijn getrokken daar waar er precies 15 liter in zit. Dat is 12x pompen met mijn shampoo. Thuis de emmer vullen tot cm onder die lijn met warm water en dan in de box shampoo erbij en de laatste cm met HD daar vullen. Goed gemengd en volle bak schuim.

Ga je bij een box waar je met eigen spullen mag werken?

Dat is geen probleem daar en op zaterdag en zondag is daar niemand dus lekker rustig
 
Ik neem aan dat tussen de wasbox en thuis nog eens stukje rijden is? Het meeste water verdwijnt wel door de rijwind (en anders nóg een stukje harder rijden o_O).

Het meeste water is er dan wel vanaf en volstaat 1 droogdoek meestal.

Overigens is de wasbox waar ik heen ga, de enige waarbij ik de auto niet hoef te drogen naderhand omdat daar echt kalkvrij water wordt gebruikt. Ik durf m'n auto gerust nat neer te zetten in de zon zonder kans op vlekken als ie opgedroogd is.
Wil jij toevallig het adresje van jouw wasbox delen? Menig wasbox in Den Haag wast nagenoeg met slootwater lijkt wel