• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wasbox tips en tricks

Fijn dat ik dit topic gevonden heb. Ergens heb ik gelezen dat shampoo/foam van de wasboxen een hoge PH waarde (kunnen) hebben waardoor het dus slecht is voor eventuele bescherming op je lak zoals wax. Nu kan ik alleen wassen in een wasbox omdat ik geen water heb voor de deur. Raden jullie het af om de foam te gebruiken? Heb zelf wat spullen aangeschaft voor het 2 emmer systeem. Echter moet ik nog langs de wasbox en hopen dat ik water kan pakken... want met een hoge druk in een emmer lijkt me niet heel handig
 
Heb zelf nog geen emmers met seal gekocht. Simpelweg een budget kwestie. Detail je je auto ook bij de wasbox? Of is het echt alleen om te wassen?
 
Vind het vervelend als andere mensen niet hun auto kunnen wassen omdat ik 2 uur bezig ben bijvoorbeeld. Maar het is wel me enige optie om de auto netjes te houden...
 
Wat ik vaak doe is savonds naar de wasbox gaan. (24/7) open. En dan kan ik rustig van 21:00 - 23:xx bezig zijn...

Is meer een kind kwestie dan een wens, maar het is er dan wel altijd rustig voor wat betreft auto’s wassen dan...
 
  • Leuk
Reactions: Timm
Als je op rustige momenten gaat moet dat zeker geen probleem zijn, lijkt me. Ik was ook wel eens bij een wasbox, en daar doen ze uberhaupt nergens moeilijk over, dus als je geluk hebt is dat bij jou ook zo.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en Jahe
Nope, wonen of ver weg of in een appartement. Morgen even de wasstraat bellen om te vragen hoelang ik er precies mag blijven

Dit.

Mail /bel even je favoriete wasbox of je eigen materialen/ shampoo mag gebruiken en of t een probleem is als je wat langer staat. Een goede wasbox maakt hier geen probleem van, al moet je uiteraard snappen dat ze dit liever niet hebben op drukke momenten.

Voordeel van mail is dat je het op papier hebt als iemand je aanspreken zou.

Ikzelf was dus bij Anac Breda, echt goed geregeld daar met voldoende ruimte en 100% demiwater. Mag zolang wassen als ik wil (geregeld meer dan 90 minuten), alles na de droogfase doe ik niet daar.

Prewash is leuk maar doe ik niet in wasbox. Zonder volle druk de HD op minstens een meter afstand houden en je kunt t vuil losweken zonder krassen is mijn ervaring daar. Dan steeds iets korterbij totdat t zand wel weg is. Dan met ruimmmmm water de washmitt het werk laten doen.

Succes!

PS de ochtenden (ook zondag) is prima qua drukte)
 
Neem je dan wel dingen vanuit huis mee zoals emmers, detail-spray, iron-x etc? Zelf kom ik geregeld in Breda voor mijn opleiding dus ik zou een keer na school langs kunnen gaan. Kan je daar ook water pakken om je emmers te vullen?
 
Jep ik heb 3 emmers, waarvan 2 met gamma etc en neem altijd shampoo, Non-Ferro, insect spray en detailspray mee.
Bij Anac heb je ook een kraan met koud water. Dus ik vul alleen de wasemmer met lekker warm water, rest pas bij Anac.

Heb nog nooit iemand daar de 2-emmer methode zien gebruiken overigens.
 
Wel 3 emmer methode? haha bedankt voor je input. Ik ga eerst eens dichterbij huis even informeren. Anders kan ik altijd bij Anac. Wat mag het eigenlijk kosten?
 
Dat is bij 'De Wasstraat' in de De Meern (Utrecht).

Qua kosten: Ik haal altijd 30 muntjes voor 25 euro. Voor een wasbeurt gebruik ik meestal 2 muntjes (alleen 2 keer afspoelen met HD voor ongeveer 2,5 minuut).
 
Hier dezelfde methode als Dreier-Reihe, dus 3 emmers waarvan 2 met Gamma Seal. Was een van mijn eerste aankopen met de emmers, juist omdat ik wist regelmatig bij de wasbox te komen. Ik meen mij te herinneren dat er een setje gamma seals nog te koop staat in het "te Koop" topic? Daarnaast foam ik vaak nog met een handfoamer voordat ik begin met wassen etc.

Hier ook bij de wasstraat met +- 2/3 muntjes..
 
Helaas kan ik het setje gamma seals niet vinde op te koop :( misschien kan ik niet zoeken, dat kan ook natuurlijk. De 3de emmer gebruiken jullie voor de wielen neem ik aan? 'een handfoamer' bedoel je daarmee de foamlans van de wasbox? Of neem je die mee vanaf huis?

@Jansen Dat zijn nog een mooie prijzen. Jammer genoeg is Utrecht best ver voor mij om me auto speciaal te gaan wassen haha
 
wat @Marcel1973 zegt ;)

Ik kon het item met de gamma-seals ook niet meer vinden helaas, maar was ook al wel een poos terug.
Zeker wel een aanrader wanneer je naar de wasbox gaat!
 
Er zullen ook vast goede wasboxen zijn bij jou in de buurt. De kwaliteit verschilt wel heel erg kan ik je zeggen. Bij de wasbox in De Meern is al het water demiwater en droogt het ook echt zonder vlekken op. BIj de wasbox in Houten waar ik vroeger wel eens kwam zat er nog wel degelijk iets in het water dat vlekken achterliet.

Let daar dus goed op.
 
Ik heb net begrepen dat de ANAC Overmaat (Arnhem) een "wassen met warm water" optie heeft in de wasbox. Ideaal dus om een emmer mee te vullen!