• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wassen in een wasbox

MennoA

Detailing addict
24 okt 2013
189
65
Even een korte vraag.

Aangezien ik in een flat woon is het onmogelijk om met een slang c.q. hogedruk m'n auto te wassen. Wat wel kan is met emmers sjouwen.
Het is misschien wel goed voor de conditie, maar een crime om het uit te voeren, aangezien ik 5 emmers nodig heb, afspoelen, 2 emmers systeem, naspoelen en m'n velgen.
Nu zit er 10 min verder op een wasbox waar ik ongestoord mijn gang kan gaan.
Alleen nu het volgende probleem, ik kan daar dus niet kleien, polijsten en waxen. Dus dat betekend weer 10 min. terug rijden, waarbij ik lichte vervuiling maar even voor lief neem.
Is het nu wijs om toch nog thuis een emmer water erover heen te gooien en dan verder te gaan? Of kan ik gelijk starten met kleien of polijsten (aangezien kleien niet elke keer hoeft, of ik moet het verkeerd begrepen hebben)

Tips en truuks zijn altijd welkom even als kritiek en advies

grtz

Menno

p.s. Machinaal poetsen is minder intensief, ik heb een mooi lang verlengsnoer namelijk :-"

Als het mooi droog weer is, gewoon even nalopen met een quick detailer en een doekje en aan de gang :-)^ Als het nat is, zoals in deze tijden van het jaar, dan zou je er nog een emmertje aan kunnen wagen, maar dan zul je ook moeten wassen, want met een emmer water er overheen gooien krijg je die vervuiling niet weg.

Ik heb S&W van PB, dus daar zou het mee kunnen.

Moet ik dit puur gebruiken of kan ik het aanlengen met water?

Voor die 3 tot 4 euro die je bespaard met het aanlengen (dj's mengverhouding) zou ik het risico niet willen lopen

Je kunt prima in de wasbox wassen en dan is denk ik een rinseless wash een mooie oplossing. Dodo Juice heeft een vaiant genaamd Low on Eau. Zie ook de review: https://forum.Carclean.com/cc_postst16182/Review--Dodo-Juice---Low-on-Eau-Rinseless-Wash.aspx

De keuze is dus snel gemaakt, gewoon lekker in de wasbox soppen en schrobben, daarna lekker naar huis rijden. Even S&W erover heen en dan verder met het stappenplan.

Thx all

Ik was ook altijd in een wasbox (straks zelfs weer) en rijd daarna gewoon naar huis - zet hem in de garage en begin daarna zonder nogmaals na te lopen met kleien, polijsten wat dan ook. Nu is het voor mij wel maar een paar minuutjes. Maar heb op dat korte stukje nog nooit iets van vervuiling gemerkt.

Je zou ook kunnen afspreken met de eigenaar/uitbater van de wasbox om je auto daar wél te kleien .

Op een rustige dag zijn meestal niet alle boxen bezet en zou je mits toestemming de box wat langer bezet kunnen houden om zo (veiliger dan op straat) te kleien.

Na het kleien kan je de wagen nogmaals een wasbeurtje geven ( 1 EM , vermits je auto al proper is....)

Heb al wat gelezen over wasboxen waar je een emmer kan ( laten ) vullen voor 0.50 € ( al weet ik niet of ze daar 10 , 15 of 19 liter mee bedoelen )

Wat je ook kan doen : vraag ff rond voor vaatjes van 10 liter en neem desnoods zelf een vaatje met warm water ( of meerdere :-" ) mee naar de wasbox dat je dan bij je "gekochte water" giet.

Zolang je op het eind maar de HD van de wasbox gebruikt om je auto volledig af te spoelen zal er geen probleem zijn............zo doe ik het toch af en toe . ;)

Ik zag bij de Wasbox de optie spoel water. Ik ga er vanuit dat dat geen hogedruk is. Dan zou ik met emmers kunnen werken
Ik ga morgen wel even kijken, ik wil toch even de wielkasten schoonmaken. Want dat is er nog niet van gekomen

MennoA;344905 zei:
Ik zag bij de Wasbox de optie spoel water. Ik ga er vanuit dat dat geen hogedruk is. Dan zou ik met emmers kunnen werken
Ik ga morgen wel even kijken, ik wil toch even de wielkasten schoonmaken. Want dat is er nog niet van gekomen

Spoel water is vaak wel met de hogedruk. Bij ons in de buurt in een wasbox waar gewoon een hogedruk lans hangt. Als je er een muntje in gooit geeft die flink water maar niet echt op hoge druk, als je dan het handvat indrukt geeft ie pas echt hoge druk.

Spoelwater is hier in de wasbox met HD. Jerrycans gebruiken (heb er zelf 2 van 25l) die ik beidde ca 60% vul met goed heet water en meeneem naar de wasbox. Is wel een kleine volksverhuizing om alles voor het wassen/ drogen mee te nemen. Maar ja je moet iets als je voor de deur niet mag wassen.

Nadeel hier (Leidschenrijn) is dat de wasbox van eigenaar gaat veranderen hoop dat dat geen problemen op gaat leveren ivm gebruik van eigen emmers enzo...

Je zou ook de stand vlekvrij naspoelen kunnen gebruiken, dit meestal niet zo harde straal iig bij ons niet en is ook makkelijk met drogen, kalk vrij water.

Indd uit ervaring ga ik ook toevoegen dat dit gewoon HD is. Maar goed voordat ik zelf een buitenkraan/buitenhaspel/HDreiniger had was te ik ook altijd in een box, hierbij indd met de eigenaar afgesproken ( woonde er bijna ) dat ik op zondag gewoon mijn gang kon gaan mits ik natuurlijk ook gebruik maakte van de outillage in de box. No problem emmertje mee en als
Je dan de HDlance tegen de bodem van je emmer houd kan je de emmer zonder zelf nat te worden normaal vullen...
Misschien makkelijker dan t gesleep met jerrycan of emmers ( buiten je wasemmers om dan ).