• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

wat bied de beste berscherming voor de lak ?

sebasel

Detailing rookie
17 nov 2008
26
0
heren een vraagje

mijn dailydriver heeft het zwaar te verduren als het gaat om de lak

wat bied nu de beste
(langdurige bescherming)

ik werk bij Corus (staalproducent) rij daar ook veel op het terrein rond veel ruwe stof, kolen gruis en staalstof enzovoort

als ik smiddags weg rij en ligt er af en toe een zwarte waas over de auto las ik dan de ruitenssproeiers aan doe lop de zwarte drek naar beneden op het raam dus een bescherming voor de lak kan geen kwaad ;)

wat zouden jullie adviseren ?

bescherming / duurzaamheid is dus belangrijker dan de glans ;)
 
ik kan alleen maar aan de Collinite 845 denken:
Klikkerdeklik

Vantevoren goed kleien en de lak reinigen zodat de Collinite goed kan hechten aan de schone lak.
Dan 2 laagjes Collinite, uurtje wachten tussen de waxbeurten.
 
Collinite = Heavy Duty
Dus inderdaad zoals mijn voorganger vermeld ,de 845 of de 476 afhankelijk van waar je het liefste mee werkt ,vast of vloeibaar.
 
Onderstaand stukje komt rechtstreeks uit de FAQ van de Collinite website:

What is the difference between the 476s and the 915 Marque D’Elegance?

In terms of durability, the 476s lasts an average of one month longer than the 915.
The 915 has more carnauba wax in the formula, and its finishing result is a warmer shine, and it is slightly easier to work with.

The 476s is the most durable product offered by Collinite, which is why it requires a little more rubbing and elbow grease.

What is the difference between the 845 and the 476s?
The 845 and 476s are made with the same ingredients, but the 476s lasts longer due to the fact that it has a higher concentration of natural and synthetic waxes. This is why the 476s is tougher to work with. The 845 has been Collinite’s overall best seller for 20 years due to the fact that it has excellent durability combined with an ease of use.

Duidelijk zou ik zeggen en informatie uit de eerste hand.
 
Hmm dan zeker de 476 inderdaad tenzij je echt van vloeibaar houdt (wel flink schudden) dan wordt het de 845.
 
Het moeilijker verwerkbaar zijn en "elbow grease" van de 476 begrijp ik niet helemaal.
Ik vind dat die wax zich prima verwerkt.
 
Dibbuz zei:
ik kan alleen maar aan de Collinite 845 denken:
Klikkerdeklik

Vantevoren goed kleien en de lak reinigen zodat de Collinite goed kan hechten aan de schone lak.
Dan 2 laagjes Collinite, uurtje wachten tussen de waxbeurten.


dit is met de hand te verwerken ????
 
@ screencleaner: dank je. Dat is nog 's interessante info voor iemand die zijn collectie uit wil breiden met een collinite wax.

Ik wilde eerst de #915 want ik las dat die duurzaam en 'very glimmy' was. Toen vond ik dat amazing topic over de #845 en wilde die hebben. En nu lees ik dit en zou ik dus toch de #476 moeten gaan bestellen.

Kortom: :-/
 
Heb inmiddels het trio colinite thuis staan. Laatst de auto in de jetseal 109/ 476 en 915 gezet...lekkere producten en prima te verwerken. Mits dun aangebracht!
 
De Autoglym High Definition Wax en de Poorboys Natty's Paste Wax blijven volgens een Engelse test ook wel zo'n 6 maanden op de lak zitten ;) Op onze BMW zitten 2 lagen Autoglym HD Wax en een laag Natty's Paste Wax.
Ondertussen zit het er al zon 4,5 maand op :)
 
Matthijs zei:
De Autoglym High Definition Wax en de Poorboys Natty's Paste Wax blijven volgens een Engelse test ook wel zo'n 6 maanden op de lak zitten ;) Op onze BMW zitten 2 lagen Autoglym HD Wax en een laag Natty's Paste Wax.
Ondertussen zit het er al zon 4,5 maand op :)

Merk/zie je trouwens nog verschil met het laagje Natty's Paste Wax op de HD Wax?
 
Ik heb sinds Oktober Collinite 476 (+ Carlack68 sealant) erop zitten. Zit er nog steeds goed op. Dus de duurzaamheid is voortreffelijk.
Verder heb ik ook 845 in mijn collectie. Ik persoonlijk vind de 476 fijner werken (heb een voorkeur voor hardwax) aangezien je deze heel precies en dun kunt aanbrengen. Aangezien de duurzaamheid van 476 de beste is uit de Collinite collectie is dat mijn favoriet.
 
Screencleaner zei:
Merk/zie je trouwens nog verschil met het laagje Natty's Paste Wax op de HD Wax?

Zie sowieso geen verschil. Ook omdat de auto zilver is, maar naar mijn idee zorgt wax voor 2 à 3 % van de glans. Het zit hem in de voorbereiding.
Of het beter is qua duurbaarheid kan ik helaas niet zeggen ;)
 
#476S it will be.

Verlanglijst aangepast. #915 en #845 afgevoerd. Voor de vette glans zet ik er dan nog wel een laagje Natty's overheen.

Nu weer even wachten tot de '60dollargrens' is bereikt en dan kan ie weer afkomen. (heb net vorige week weer 3 cijfers voor de komma besteld; nu even rustig aan doen)
 
qatsanqat zei:
#476S it will be.

Verlanglijst aangepast. #915 en #845 afgevoerd. Voor de vette glans zet ik er dan nog wel een laagje Natty's overheen.

Nu weer even wachten tot de '60dollargrens' is bereikt en dan kan ie weer afkomen. (heb net vorige week weer 3 cijfers voor de komma besteld; nu even rustig aan doen)
Er is een vergelijkende test van HansA8. Hij heeft een 50/50 gedaan tussen Collinite 476 en Natty's en deze ook door familieleden laten beoordelen. Er was geen waarneembaar verschil. Dus een EXTRA vette glans (die Collinite al geeft) hoef je niet te verwachten. Ik zou gewoon één van bovengenoemde waxen kiezen en bijhouden met PB QD+ zo heb je langdurig een mooi resultaat.
 
...even zitten zoeken via de Zoekfunctie maar hij komt er zo even niet uit.

Twas meer omdat ik hier en daar lees dat de glimz van de Collinite wat minder zijn en ik erg onder de indruk ben van de Natty's blue die ik nu een week of 5 op mijn donkerblauw metallic XC heb zitten. De beading wordt nauwelijks minder, en de kleur en glans -er zit Black Hole onder- zijn echt ongelooflijk!!
En dan heb ik de voorbereiding nog niet eens volgens het boekje gedaan want geen geklei en gepaintclean. Dat wil ik straks in voorjaar een keer doen. Maar ik neem je advies mee. Tis ook meer voor de lol dat ik er af en toe een laagje extra op smeer.

Ik heb trouwens bij mijn vorige bestelling idd een flesje QD+ gekocht en WAUW, wat een spul zeg. Auto glimt je tegemoet, echt een boost.
 
Hoi Sebasebelases;

Ik heb zelf inmiddels 2 auto's als volgt afgewerkt:

EXP Sealant. De houdbaarheid van dit product is bekend.
Daaroverheen heb ik Marque d'elegance van Collinite gezet.

De sealant geeft niet direct een mooi diepe glans. De afwerking met de Collinite wel. De toplaag met Collinite blijft echt maanden zitten.

Het fijne is, dat de pot Colli 915, echt een enorme grote pot is.
Daarom kun je, naar mijn mening, de topwaxlaag gemakkelijk onderhouden. Na het wassen heel, heel, heel dun een laagje 915 en direct weer uitpoetsen. De wax-laag in stand houden zeg maar.

In elk geval kun je een goede bescherming aanleggen met EXP en daarover Colli.......... Daarna goed blijven wassen natuurlijk.