• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat is je favoriete "clay-bar"?

newrob

Detailing rookie
19 nov 2009
16
0
Nu we de auto hebben gewassen met je "favoriete shampoo", je "favoriete Wash Mitt"en hebben gedroogd met je "favoriete Drying Towel", is het tijd voor de volgende stap, kleien. Niet altijd zal deze stap nodig zijn, maar als je deze doet, welke klei is dan favoriet?

Ook deze poll is geen vergelijkende test waaruit de beste gekozen zal worden, maar ik ben benieuwd waarom een "clay-bar jouw" favoriet is.

Ik kon maar een poll samenstellen met 8 keuzen en ik heb gekozen voor "milde" en los verkrijgbare klei (genoemde prijzen zijn deze van CC zonder aanbieding). Dit zijn de deelnemers:
A. € 15,99 - 50 gr. Meguiars Smooth Surface Individual Clay Bar
B. € 40,00 - 200 gr. Meguiar's Professional Detailing Clay-Mild
C. € 23,49 - 210 gr. Carclean.com Medium Grade Clay Bar
D. € 23,99 - 200 gr. Poorboys World Poly - Elastic Clay
E. € 29.99 - 160 gr. Mothers Wax California Gold Clay Bar Paint Saving System
F. € 29,99 - 200 gr. Wolfgang Elastic Poly Clay Bar
G. € 25,99 - 200 gr. Dodo Juice Gentle Grey paint putty
H. € 15,99 - 180 gr. Bilt-Hamber Auto-Clay Regular

De poll heeft geen einddatum, maar t.z.t. zullen we de winnaar als meest favoriet vaststellen.

Veel plezier met kiezen :party

Hier de Poorboy's. Naast deze heb ik enkel de SN van Dodo, maar die staat niet in het lijstje.
De Poorboy's staat er als Gentle Grey eigenlijk 'dubbel' in.

@Patrick: het verbaast me eigenlijk dat je tussen deze twee toch verschil merkt.

De Carclean.com clay, Poorboy's Clay, Dodo Gentle Grey en Wolfgang clay is dezelfde klei :eyes

Ik heb gekozen voor de Mild Clay van Meguiar's, erg fijne klei, Poorboy's is net wat steviger, zal je wat makkelijker vuil mee kunnen los maken, die is ook erg fijn maar ik mag er maar 1 aanklikken :klap

ik heb tot nu toe alleen maar de playdoh van megwappers gebruikt en was er wel tevreden over maar binnenkort ga ik wat anders proberen....

Dibbuz zei:
De Carclean.com clay, Poorboy's Clay, Dodo Gentle Grey en Wolfgang clay is dezelfde klei

Klopt, en heb de carclean en Poorboys om beurten gekocht vanwege een aanbieding. Zacht als je kneed of als het warm is, plakkerig, laat geen marring achter, prima resultaten.

de mothers klei:-)^
die gele die in de paint saving kit zit!
lekkere zachte klei!

beviel me veel beter dan de poorboys die ik nu heb:-/

helaas staat die er niet bij,, zonde!
de kit is nog eens erg voordelig ook! 28 euro, met 160gram klei, 1 qd spray, en 1 doek

De dodo klei of de blauwe megs klei, die laatste vind ik het fijnste werken maar is wel het duurste.

aron147 zei:
de mothers klei:-)^
die gele die in de paint saving kit zit!
helaas staat die er niet bij,, zonde!
Heb even de Pinnacle clay vervangen door de Mother's clay, de Pinnacle zal waarschijnlijk niemand kiezen en de Mother's hebben veel meer mensen.

Dibbuz zei:
Heb even de Pinnacle clay vervangen door de Mother's clay, de Pinnacle zal waarschijnlijk niemand kiezen en de Mother's hebben veel meer mensen.
:|~* Heb net de pinnacle klei binnen gekregen. Misschien vind ik hem wel veen fijner dan de Megs klei:-"

Alsnog hebben mensen meer aan Mother's clay ertussen dan Pinnacle, dat is niet echt een doorsnee klei.

okidokie. voted, voor de mothers.
van de zomer bestel ik weer de kit, die k nu heb is op (mothers)
de poorboys, ik kan er bijna niet meer werken, maar zal ttoch ooit op moeten

Heb alleen maar ervaring met de klei van Mother's. Vind het lekker spul en werkt (denk ik) wel goed. Heb helaas geen andere klei-ervaringen, vandaar dus dat ik dit draadje goed in de gaten ga houden.

Vind de Mother's Wax kleikit van 28 euro wel de beste kit die je kan kopen. 2x 80 gram klei, goede quick detailerspray, goede mf doek.. top voor die prijs.

Ik heb gekozen voor de pro klei van Meg's omdat ik daar veel mee werk, maar de poorboy's is ook prima, de mothers vind ik persoonlijk te zacht.

Mijn oude Meg's klei heeft een nieuwe job als velgklei (was niet meer goed te gebruiken voor de lak) en heb nu de CC klei waar ik ook erg tevreden over ben.

De Dodo gentle werkt zeer aangenaam.

Maar ik heb een blok van de Pinnacle versleten en ik moet zeggen dat het voor een lichte klei goed zijn werk deed. Fijn, soepel, maar gewoon te duur voor de hoeveelheid.