• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat wordt je volgende poetsklus?

Paulus de Boskabouter zei:
Zaterdag een Peugeot 207 CC.

Sta ik vanmorgen extra vroeg op om alle spulletjes klaar te zetten, auto's naar buiten gereden etc.

Belt de eigenaar 5 minuten voor de afspraak op dat hij er toch maar vanaf ziet....:confused: Hij vetrouwd het polijsten niet en denkt dat zijn lak naar zijn gootje gaat. Heb gepraat als brugman, maar kon hem niet overtuigen. Geweldig.....voor niets alles klaargezet en een vrije dag naar de knoppen.
 
@paulus: als alles klaarstaat neem je toch gewoon nog eens een van je eigen wagens onder handen.

Voor mij staat er de komende weken op het programma:
- Opel Zafira 2004
- BMW 3 berline 2005
- Peugeot 207
- Ford Focus 2001
 
Thanks mannen! Heb de 80 voor de tweede keer deze week weer gewassen en nagelopen met RM. A1 vanmiddag maar even vertroetelen.
 
Aj, da's minder Gideon..

Heb vandaag op mijn werk, de chroomlijstjes rond de ramen en de dakrailing even behandeld met NXT All Metal polish, de viezige vlekjes zijn een stuk minder geworden in ieder geval!

Binnenkort moet de Passat ook onderworpen worden aan een detailbeurt, het kriebelt nu echt wel met het zonnetje :ja
 
RedCat zei:
Morgenmiddag even een recent gespoten Jaguar van stof ontdoen. ...

Stap één, uitgelegd wat swirls waren, bleek hij al te weten ;)
Stap twee,Poorboys Spray & Wipe opgespoten en met een Eurow afgenomen
Stap drie, Mothers detailer voor een klein beetje meer glans
Stap vier, Dodo Red Mist opgedaan en uitgepoetst.
Daarna nog even naar een kras gekeken ...

PB S&W en de doeken achtergelaten.
In ieder geval ken ik nu een prima locatie voor een kleine bijeenkomst
Parkeerplaats, water en stroom en plaats voor een drietal auto's binnen
En zitplaatsen zat want hij heeft een meubelzaak :ja en schenkt goede koffie
Eens kijken of we binnenkort regio Arnhem / Nijmegen kunnen besmetten ]d~^

Hans
 
Donderdag geen les: eigen wagen wassen, nieuwe bescherming. Zomerwielen eronder. Winterwielen kuisen. In het weekend moeder haar RAV4.

Paasvakantie: Audi A4 Avant 2.7 Tdi, zou ik met enkel DAP op dag rondkomen voor polijsten en waxen? Of toch rotary clinic doen en op de RAV4 oefenen?
 
Een dag moet net lukken met de A4, heb zelf een Verso in een dag gedaan met een rotary en DAP (9 tot 5 of 6). Met de rotary kun je veel meer correctie uitvoeren, en in een kortere tijd!
 
Het betreft een A4 avant, dus is niet zo klein. Normaal ben ik ongeveer al van 8 uren bezig voor wassen, velgen, kunststof, kleien, PB's polish+sealant en wax (ook velgen) op een A6 avant.

Best dus clinic doen en rotary gaan als ik dit soort klussen op dag wil kunnen? Eerst op moeders auto oefenen dan :).
 
Verso is ook groot, lukte net in een dag! Zie de show off die hier ergens staat. Je kunt beter twee dagen uittrekken voor een auto als de situatie dat toelaat.

Rotary clinic is echt aan te raden. Vind een rotary erg fijn werken, maar duurt wel even voor dat je het helemaal onder de knie hebt. Vooral het finishen is erg moeilijk vind ik zelf. Gebruik zelf de DAP om te finishen. Ben wel druk aan het oefenen op een oude motorkap.
 
Ik moet het eens met de eigenaar bespreken maar ik zou de rotary ook overwegen omdat ik geen zin heb om 8 uren te polijsten voor fatsoenlijke correctie. Finishen sowieso met DAP tuurlijk. En ik merk dat het voor de meeste mensen aangenamer is als ze auto een dag kwijt zijn ipv dat de auto hier moet overnachten. Voor enkel exterieur moet dat lukken als het enkel swirls betreft denk ik.
 
Mooie klussen weer Bart! Wel eens een Franse auto gedetailed? Boterzachte lak, kan aardig frusterend zijn kan ik vertellen uit ervaring...

Zaterdag: '04 Audi TT 3.2 Le Mans in een aparte blauwe kleur.
 
ja heb er wel zin in ,^^

ja heb ook wel eens franse auto's aangepakt, inderdaad soms vreselijk frustrerend.

gelukkig zijn deze auto's meer uit vrienden dienst aangenomen, en hoeven ze niet helemaal strak.
een flinke verbetering uiteraard wel :)

de Xsara, krijgt DGPS met topje van Souveran.
en de C1 alleen DGPS

Gideon,
gaat deze auto wel door :confused:
word hij niet weer op het laatst gecanceld :confused:
wel show off plaatsen he :)
 
Deze gaat wel door, is namelijk een auto van een kameraad van mij. En die vind het altijd fantastisch om te zien hoe onze wagens eruit zien. Hij wast al jaren met de hand met de drie emmer methode, en waxed zijn auto regelmatig. Maar de wagen mag nu wel eens worden gepolijst, zitten vrij veel swirls in. Maar de lak is in uitzonderlijke goede conditie, geen steenslag en krassen. Maar wat wil je ook met 40.000 op de teller! Is zijn auto voor erbij.