• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat wordt je volgende poetsklus?

IMG_0004-6.jpg


Deze word mijn volgende klus . ;)
 
Donderdag wordt er een VW Passat station neergezet hier:cool: .
Zaterdag een Corsa van een medeformer doen.
Zondag weer een medeformer op bezoek voor z`n Volvo station om ff te kijken wat het gaat worden.

En er komen nog 4 C1tjes eind deze week.En er staat nog 1 C1tje8o :party: :party:
 
Wordt tijd dat je een zolder in je loods gaat bouwen ouwuh, dan kan er gewoon blijven slapen :D
En anders wellicht met de paarden op stal 8d
 
Na de Porsche komt hier de Jaguar aan d beurt : iemand enige ervaring met een X300 model en vooral de lak ? Ik neem aan keihard spul ?
Misschien tijd om een wollen pad aan te schaffen om Inizio aan te brengen of zou het nog gaan met oranje pad :s ?
 
@ bzuy:

de enige manier om erachter te komen hoe hard een lak is, is door een testspot te doen.

Kijk anders ook even hier en hier

Waarom gelijk met grof geschut aan de slag? :weetniet Je kan ook 2 x een hit met witte/oranje pad met mezzo proberen i.p.v. 1 x wollen pad en inizio. De laatste combinatie heeft veel meer nabewerking nodig.

Just my 2 cents....
 
zaterdag een A8 4.2TDI L '08 of een 350Z, ligt eraan welke er staat, de andere van de 2 volgende week...
 
Komend weekend staat er voor mij een grote uitdaging. Eigenlijk 1 grote en 1 kleine.

De kleine is de nieuwe panda van mijn moeder voorzien van een mooi laagje.

De grote is de Cuore van mijn zusje uit 1992. Een witte die nu mat is. Totaal geen reflectie meer en hij lijkt wel mat wit gespoten. Dus dat word een flinke uitdaging. Maar ook wel erg leuk!
 
Na eerder de Touran & de Porsche is wellicht komende week de Lotus Elise aan de beurt :)

Er zal heel wat gedemonteerd moeten worden omdat de body -op zijn zachtst gezegd- nogal wat hoekjes en kantjes heeft, dus :

- achterlichten demonteren
- achterklep demonteren
- voorklep demonteren
- dak demonteren (ok, easy :) )
- achterste bodemplaat verwijderen om auto te kunnen opkrikken
- velgen demonteren & reinigen

En hopelijk komt dat polijsten goed op de beschermende folie (op de neus) ...

Tevens mijn eerste ervaring met polyster carrosserie :weetniet

Dit karretje is het dus :

P1010320.jpg
 
Volgende week wordt mijn nieuwe (lease)auto geleverd en mag de voorloopauto terug. Mooie gelegenheid om de DAP900 die afgelopen week is besteld en afgeleverd in werking te zetten voor wat correctie.

Vandaag na een fietstochtje (125 km over de Veluwe) de resterende tijd gebruikt om de VW Polo te wassen en te kleien. Was wel nodig, dit kwam er af na de (redelijk bescheiden) motorkap.

vwpoloapr20111.jpg


Morgen gaan we verder met de rest:

- wat lakdefecten aanpakken met Oranje / Monello Mezzo (spotrepair)
- een ronde met Wit / Monello Finale
- aftoppen met Autoglym SRP

Foto's volgen ...

Daarnaast ga ik een begin maken met de voorbereiding van de familie-auto - wassen/kleien/interieur. Maar eens kijken hoeveel tijd ik over hou en waar het stopt.
 
Virus zei:
*...kijkt jaloers op het wagenpark van bzguy...*
Mooi!! :ja

Slechts 1 nadeel : veel wagens = veel werk ; althans de eerste keer ;)

Auto's zijn nooit grondig gedetailed, dus nu een voor een aan de beurt en dan blijven onderhouden, moet lukken :)