• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat wordt je volgende poetsklus?

Vandaag was het ook redelijk droog! Wij hebben vanmorgen buiten staan wassen en kleien. Dappen hebben we binnen gedaan smiddags.

Morgen alleen even mn velgjes met iron x behandelen. Om de zwarte vlekjes proberen te verwijderen.
 
Morgen ochtend eerst eens sleutelen aan de groene oldtimer, en daarna als het beetje goed weer is de auto van m`n vriendin aan beginnen!
Erg veel swirls op haar auto, dus ik hoop een goed zichtbaar resultaat te behalen :ja

Fingers crossed voor mooi weer!
 
Op tijd opgestaan in de hoop op beter weer...helaas, net zoiets als gisteren.
Ga vandaag dan ook niet het risico nemen om tijdens het polijsten ineens in de regen te staan.
Ik schuif mijn plannen wederom een dagje door, richting Koninginnedag. Geef ik daar eens een originele invulling aan. 20/ 21 graden en een zonnetje.
Misschien vanmiddag al goed wassen en voorbereiden daar de auto erg ranzig is. We zien het wel.
 
Maaike zei:
Gelukkig komen er nog twee dagen aan en wat opklaringen vanmiddag. De garage wordt niks, een hele discussie gevoerd over het stoffen tijdens polijsten en weet ik veel wat voor argumenten ze hier allemaal hadden. Conclusie: geen garage dit weekend.

Twee rolletjes schildersplastic kopen om de inhoud van de garage af te dekken? kost geen drol.
Maar helaas zullen de bezwaren wel meer omvatten dan alleen stoffen.
 
Inderdaad Aficior, je slaat de spijker vol op z'n kop...
Ze gaan binnenkort op vakantie en vakantie is heilig. De spullen dus ook en die staan allemaal netjes uitgestald in de garage.
Heb het opgegeven de discussie aan te gaan ;) Ik wacht op beter weer...
 
Klinkt bekend, hier willen ze de garage ook niet leeghalen, nu is dat een auto en wat rommel. Maar toch,.. :( :D

Mijn is nodig toe aan een fris waxlaagje,... Gepolijst is die laatst al,... Maar ja, het weer hé! :weetniet
 
Jeroen zei:
Klinkt bekend, hier willen ze de garage ook niet leeghalen, nu is dat een auto en wat rommel. Maar toch,.. :( :D

Mijn is nodig toe aan een fris waxlaagje,... Gepolijst is die laatst al,... Maar ja, het weer hé! :weetniet

ja het weer werkt hier niet echt mee in franeker....stapelt zo mooi op die auto's die nog gepoetst moeten worden, nou ja dan eerst maar in de boten :-"
 
Maaike zei:
Inderdaad Aficior, je slaat de spijker vol op z'n kop...
Ze gaan binnenkort op vakantie en vakantie is heilig. De spullen dus ook

Zit daar niet net wat tussen die spulletjes wat gedetailed moet (of kan) worden?
Ik wil me er vooral niet mee bemoeien, maar ik sta natuurlijk vooral aan JOUW zijde.
Wellicht dat je door wat van hun spullen op te knappen (vooral zonder dat vooraf aan te kondigen) wat goodwill kan kweken?

Vooraf aankondigen zal mogelijk worden gezien als slijmen.
Achteraf laten zien wat je gedaan hebt en vragen naar hun bevindingen m.b.t. die zo geliefde spulletjes zal mogelijk respect afdwingen voor je attitude en je bekwaamheid?
Jij wilt gewoon detailen. Of dat nu aan je auto is (liever wel natuurlijk) of dat je andere dingen mooier maakt en prettiger onderhoudbaar is jou om het even.

Ik leef met je mee.
 
Morgen de motor van mn schoonvader doen. Altants, beginnen bij de koffers die er achterop zitten.

img0064fv.jpg


Kijken wat we weg kunnen krijgen met de DAP900. Denk dat ik gewoon het gehele stappenplan doe, wassen, kleien, polijsten ( testspot morgen maken ) en daarna waxje erop.

Tips zijn welkom :grinning:
 
die heb je er denk ik zo af, alleen strepen van de laarzen lijkt me, die zittn 9 van de 10 keer op de lak en niet in de lak. Schat dat het na het kleien al weg is..
 
Staat weer een oude bekende hier op de am voor me.Een Volvo 740 die ik december vorig jaar al heb gedaan.Maar nu terug is voor een ander hemeltje erin.En voor een klein opfrisbeurtje:cool:
 
Dit weekend een Focus MK2, een Peugeot 406 coupe (afmaken waar ik gebleven ben..) en een opfrisser voor een Daihatsu YRV. Worden 2 drukke dagen (moet er bij zeggen dat de focus niet af hoeft, is de nieuwe auto voor mijn vriendin)
Ook staat er een mazda 323 waar Xenon in moet komen!

Word lekker door werken komend weekend :)

GRoeten dennis
 
Leuke vooruitzichten Dennis! Zou willen dat ik hier ook aan de slag kon ;)
Is Daihatsu YRV een standaard uitvoering of toevallig een turbo versie?
Stiekem zijn dat toch best wel bommetjes...

Succes ermee!
 
denniST zei:
Dit weekend een Focus MK2, een Peugeot 406 coupe (afmaken waar ik gebleven ben..) en een opfrisser voor een Daihatsu YRV. Worden 2 drukke dagen (moet er bij zeggen dat de focus niet af hoeft, is de nieuwe auto voor mijn vriendin)
Ook staat er een mazda 323 waar Xenon in moet komen!

Word lekker door werken komend weekend :)

GRoeten dennis

Welke kleur heeft die focus mk2? En zou je hier aub willen meedelen hoe hard of zacht de lak effectief is? Welke polijstmiddelen en pads je gebruikt hebt? thx !
 
De daihatsu is een standaard versie :) Niet veel bijzonders. Ik heb deze een hele tijd terug een fulldetail gegeven, maar hij is weer vies, heeft onder een boom stil gestaan voor een tijdje, en nu staat er schimmel in de banken. Dus ff vlug wassen, waxen en van binnen me uitleven met de extractor.

De focus is in de kleur jeans. Een gewone lak, niet echt hard. Idem als mijn eigen ST. Zijn beide goed te doen. Moet ff kijken met welke combi ik aan de slag ga op de MK2. Aangezien de lak toch wat slechter is dan mijn eigen ST was toendertijd. Maar op de ST heb ik toen meen ik mezzo op oranje gebruikt, finale op groen en meende prime lime op zwart. Resultaat was perfect :)

GRoeten Dennis
 
morgen de Golf 4 van een vriend aanpakken...
hij komt me helpen.. en dat heb ik het liefst in deze gevallen...
want dan zien ze waarom ze hem goed bij moeten houden hahhaa

JW
 
Eindelijk....

DSC_0345Custom.jpg


Na 2 jaar schuur, afbouw en spuit perikelen zijn we nu eindelijk weer in de opbouwende fase beland :party:
Kleine smet is wel de krassen die we vandaag ontdekt hebben in de lak, veroorzaakt door een vuile autohoes.
Krasjes zijn zeer fijn maar ik heb vandaag een wolletje en de Inizio Forza op de DAP900 uit de kast moeten trekken om ze eruit te krijgen.
Gelukkig zitten er 7 lagen blanke lak op, dus enige correctie is wel mogelijk ;)
 
Ik ben fan !! Calibra ! :heart_eyes: mijn grote liefde.


Krijgen we een volledige show off?
 
Laatst bewerkt:
@ Mito : Die gaat zeker volgen !

Klein verhaaltje vooraf voor diegene die het leuk vinden : http://youtu.be/lnDHe-vOfuo