Over twee weken een Volvo V70 (nee hè, niet weer een Volvo?
jawel, toch wel) met 340000km op de teller uit 2004, in parelmoer zwart.
Wordt nog een hele uitdaging:
De passagierszijde is flink gekeyd (kras van ± 0,5m op passagiersportier tot op de primer)
De motorkap heeft diverse (± 10a 15 van ± 20cm) krassen (Op wintersport hebben ze 2,5m sneeuw van de auto afgeschoven waar toch wel een aantal kleine steentjes in zaten). Met het blote oog zou ik zeggen dat ze niet door de blanke lak heen zitten, maar wel redelijk diep. Een deel heeft de eigenaar zelf al "behandeld" met Commandant :|~* eigenlijk zou ik eerst de lak moeten meten met een lakdiktemeter (moet ik nog eens aanschaffen maar het budget laat het nog niet toe), maar waar kan ik zo'n ding lenen?
De lichtmetalen velgen zijn zwart van de ingevreten remstof
De rest van de lak is ook in erbarmelijke staat, aangezien de eigenaar altijd wast middels het één-emmer systeem met spons en zeem....:klap
Het interieur is ooit in beige afgeleverd, maar neigt nu op diverse plaatsen naar donker antraciet....
Inmiddels de eigenaar al aan het werk gezet om de komende weken de gekeyde kras op te vullen met lak.
Voorgenomen plan exterieur:
- Afspoelen met hoge druk (Helaas nog geen foamlans, staat nog op het verlanglijstje)
- Velgen reinigen met Valet Billy velgenreiniger en Iron X
- Wassen met Monello Lavare (uiteraard met twee emmers etc)
- Kleien met PoorBoys klei en spray and wipe
- Krassen motorkap en opgevulde kras zijkant wetsanden
- Polijsten middels DAP900 met Monello lijn (gezien de algehele staat van de lak zal dat waarschijnlijk uitkomen op 1 of meerdere hits met Inizio op een schaapje en dan afbouwen)
- Aanbrengen Mothers glaze
- Aanbrengen Poor Boys EX-P
- Aftoppen met Collinite 915
- Reinigen trims met APC en voeden met meguiars trim restorer
- Banden reinigen met Poor Boys APC
- Banden voeden met Meguiars Hotrims High Gloss
Voorgenomen plan interieur:
- leren bekleding reinigen met Poor Boys APC
- leren bekleding voeden met Gliptone conditioner
- tapijt en hemel inspuiten met APC en daarna behandelen met extractor
- dashbord en overig interieur reinigen met PoorBoys APC
- dashboard en overig interieur voeden met meguiars Vinyl and Rubber Protectant