• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat wordt je volgende poetsklus?

Morgen een belangrijke deadline en daarna vakantie.
Dus voor maandag en dinsdag (met uitloop naar woensdag) staat een Subaru Forester van mijn ouders op het programma.
Metallic zwart, swirlhalla en zelfs wat dofjes. Auto is 3 jr. oud.
Foto's volgen nog.....
 
Dikke V8, Chevy Van.

IMG_6849.jpg


Als voorproefje de motorkap(kleinste paneel :-" ) alvast gedaan.
Hier zaten allemaal rare vlekken in.
Net of er een middeltje opzat wat niet goed was uitgepoetst en ingedroogd was
door de warmte van de motor.

50/50.

IMG_6845.jpg


IMG_6847.jpg


Eerst gekleid en een hitje of 4 gedaan met Monello Finale op zwart en de vlekken
verdwenen als sneeuw voor de zon.
Even een laagje Fuzion om het te beschermen.

IMG_6851.jpg


De Van krijg immers toch een Full Detail(ergens in Augustus). :cool:
 
Als mijn bestelling dalijk afgeleverd word ga ik aan de slag aan de Audi A6 van m`n vader :heart_eyes:

volledig interieur en exterieur detail.
Dat had ik `m beloofd :)
 
morgen een A3 op het programma staan.. En dan nog een polo, focus en mondeo in het vooruitzicht...

En in de tussentijd ook nog een keer op vakantie en de oprit eindelijk eens opnieuw leggen..
 
Volgende week ga ik alleen de motorkap van de passat van mijn broer doen. Die lampekap had nl een schuurspons gebruikt om de vliegen eraf te halen 8-())
De auto is nog geen 6 maanden oud en vanaf de eerste dag vraagt hij al of ik zijn auto wil doen, maar aangezien hij een vaste klant van de krasstraat is begin ik hier niet aan. Ik heb nl geen zin meer om tijd en energie te steken aan auto's waarvan ik weet dat ze niet op de juiste mannier onderhouden worden.
Hoe gaan jullie hiermee om? Beginnen jullie aan een klus terwijl je van te voren weet dat de auto binnen no time weer onder de swirls ed zitten, omdat de eigenaar/eigenaresse vaste klant bij de wasstraat?
 
Tsja, `tis net wat je voor je broer over hebt denk ik.
Naar mijn idee kunnen we (mensen in het algemeen) elkaar best een beetje helpen :ja
En als hij zn auto dan weer wil verpesten door m door de krasstraat te rijden dan moet hij dat lekker zelf weten.

daarbij is de motorkap een van de makkelijkere oppervlakten om te detailen, dus zo gepiept toch? ;)
 
Ik heb een hele goede band met broer, daar gaat het niet om ;). Ik bedoel het meer in het algemeen. Ook al zou ik er een vergoeding voor krijgen, dan nog vind ik het verspilde moeite. Uiteraard help ik graag mensen opweg waarvan ik weet dat ze de auto op de juiste mannier zullen behandelende. Maar ik krijg (wss net zoals velen onder ons) de vraag of ik hun auto wil detailen, maar als ik dan vertel dat ik het alleen wil doen als ze de auto correct blijven behandelen en tekst en uitelg geef hoe dat dan zou moeten, staan de meeste me raar aan te kijken.
De motorkap ga ik zekers doen, is idd zo gepiept.
 
Ik ben nog aan 't twijfelen. Of ik maak een begin aan de reuzachtige klus Mazda CX9. Veel swirls, aantal beschadigingen en mega veel plaatwerk. Of de Renault megane van mezelf detailen.
 
DB9 zei:
Hoe gaan jullie hiermee om? Beginnen jullie aan een klus terwijl je van te voren weet dat de auto binnen no time weer onder de swirls ed zitten, omdat de eigenaar/eigenaresse vaste klant bij de wasstraat?

Ik leg mensen uit wat het verschil is, en zeg er ook bij dat de sealant/wax niet bestand is tegen de meuk van de krasstraat.
Verder ga ik zo'n auto's niet compleet strak polijsten (dat leg ik de mensen ook uit), maar gewoon de lak goed reinigen, lichte polish erover en 2 lagen sealant overheen. Dan zijn die mensen ook tevreden, en het scheelt mij veel tijd..

Maargoed, zonde vind ik het zeker.. Enkele mensen heb ik al van de krasstraat af kunnen helpen :D