• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat wordt je volgende poetsklus?

@LAWRENCIO_XD ik hoop ten eerste dat je die opfrisbeurt dan pas doet NA die 2 weekjes vakantie en ten tweede dat je daar nog wel 'n leuk centje aan overhoudt ;)

Plan is om volgende week alles grondig te reinigen inclusief interieur, zodat alles een beetje fris is tijdens de reis. Dan even kleien en in de wax. Na hun vakantie hoef ik dan nauwelijks meer te kleien (hoop ik dan...) en kan ik zo door :)

Vergoeding is onkosten (extra polijstmiddel en pads, etc) plus wat lekkers. Ik doe het ook wel voor de lol moet ik eerlijk bekennen :p
 
Wat leuk dat dat in Nederland gewoon kan, een auto kopen om 2 weken me rond te rijden en dan gewoon weer door te verkopen. Hier in België moet de auto gekeurd worden voor verkoop (ongeacht hoe lang de huidige keuring nog loopt), dan moet je nog wachten op je nummerplaat of moet je die nog laten overzetten van je vorige auto, en tenslotte ben je nog een belachelijke som aan inschrijvingstaks en verzekering kwijt!
Als je hem binnen de maand terug verkoopt moet je geen BIV betalen.

Maar het principe in NL is inderdaad gewoon beter dan hier.
 
Deze Saab 9-3 Cabrio 2.8 V6 Aero

THoMqLiouG4NIHBlLbsBUC59m9wq4Oyus9Bcmbvg6FCUmJVPxSL6jZLQsxW2ajLlo97tzErMqLJw4ZTTMgp4qczf0xisiV...jpg
 
Ik post de laatste tijd niet veel, gewoon veel te druk. Niet erg, liever te druk dan niks te doen.
Huidige huis verkocht, ter overbrugging een huurhuis zoeken, binnen een paar weken beginnen ze met de bouw van ons nieuwe huis, hypotheek regelen etc....
Daarnaast, naast mijn fulltime baan 1 dag in de week bij een garagebedrijf auto’s verkoop en showroom klaar maken dus druk druk druk......
Maar........... volgende week weer wat tijd dus daar gaan we.......
onderstaande Audi A6 een onderhoudsbeurt beurtje geven, uitgebreid wassen, licht polijsten, pre waxen, waxen en interieur opfrissen.
Ook nog een Mercedes E, wit van kleur en ook wit interieur, complete detail.
ik zal foto’s maken en als ik zin, tijd en gelegenheid heb zal ik een en ander posten.

Ik heb bij CC nieuwe Pads besteld, eigenlijk allemaal van Scholl (bevallen goed) en de nieuwe S2 black. Ben erg benieuwd. Als het goed is kan ik na de S2 finishen, pre waxen en waxen.......we gaan het zien.
Fijn weekeinde allemaal.


159A85C7-7A33-4B3B-BE5B-8572297F76D2.jpeg
 
@Stefan O - Druk Druk Druk :p

Wat bedoel je eigenlijk met pre-waxen? Ik denk een glaze?
Kan je finishen na S2? Wauw, soms lukt mij dat na S3 nog wel mits ik de BF21 pak en dus een betere finish heb. (Ik ken de S2 niet uit eigen ervaring)
 
@Quantoxx, ik gebruik pure van M&.....
De lak is dan super glad en klaar voor de Waxlaag.
Ik heb het maar van horen zeggen.....de S2 black zou zo goed moeten zijn dat een finish amper nodig is, vandaar.......dus ik ben benieuwd......
 
Aaah, ik zat al even te Googlen naar de Pure van M&K... Het is inderdaad vergelijkbaar met Rejuvenate / Lime Prime / etc. Althans, kon niet 1-2-3 vinden of Pure ook een korreltje bevatte, maar toch... :p
 
Het wordt iets simpeler @The Joy Of Detailing Veel zaken loshalen voor een grondige reiniging (shampoo met de handfoamer), en als conservering wat olie met teflon voor lagers, verstelbare handvaten, PB-EXP voor de metalen delen en voor de kunststofdelen wat PB Trim Restorer. En ik had de foto natuurlijk niet voor niets onder een linkje gestopt, ik vind dat wel leuk om mensen op het verkeerde been te zetten. Misschien hier en daar de lak, of eigenlijk de kale plekken nog wat bijwerken, maar daar blijft het wel bij.
 
Morgen ga ik met m’n GScenic aan de slag. De auto is nog vrij jong, aug 2019.

In april heb ik hem een laagje Meg NxT gegeven, ondanks dat dat aardig lijkt weet ik inmiddels dat het zoveel beter kan, maar nu gaan we het volledige aanpakken.



Het blikje Collinite 915 staat inmiddels klaar. Ben van plan om 2 laagjes aan te brengen.

Straks de rest maar klaar zetten
0153C47D-1D31-43B1-B8B4-08EA9CE26EAD.jpeg
 
Laatst bewerkt: