• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

waterontharder tips

Neem vaatwasserzout, dat is niet te klein qua korrel
Je kan het beste proberen te voorkomen dat er korrels zout in de filter komen
Genoeg water, zout toevoegen en filter langzaam laten zakken
Etmaal erna voorzichtig filter weer eruit nemen

Persoonlijk bewaar ik de filters droog, maar dat hoeft niet
 
  • Leuk
Reactions: Rts83
Reken er niet op dat de het filter van AquaTechnic geen vlekken geeft, want deze vangt alleen Ca en Mg-ionen weg. Ben hier momenteel mee aan het testen.
 
Reken er niet op dat de het filter van AquaTechnic geen vlekken geeft, want deze vangt alleen Ca en Mg-ionen weg. Ben hier momenteel mee aan het testen.
heb hem nu enige tijd in gebruik , hij bevalt goed vooral de bouwkwaliteit , erg solide. ik denk dat dit filter voor de hobby-er wel voldoende zal zijn.
 
Ik heb de waterontharder op het plaatje hier een paar posts boven ooit bij CC gekocht. Dat was in 2011 meen ik.

Zijn die filters nog ergens te koop?
 
Niet om dit topic te kapen, maar omdat het er prima in past:
Ik heb hier een hardheid van 3,4dH en na het poetsen nooit last van "watervlekken" die achterblijven na opdrogen. Ik mag aannemen dat voor mij een ontharder dus eigenlijk weggegooid geld is, of zit ik fout?
 
Zijn meer voordelen aan een ontharder hoor!

Maar dat merk je pas als je er 1 heb denk.

Ik heb een systeem voor het hele huis, en daar ben ik rete blij mee.

Ik merk het bij het douchen, en het is beter voor je apparatuur.

Met detailen merk je het ook. Ik heb nu met 1 op 20 meer schuim dan voor heen 1 op 10. (Monello foam) en je heb veel minder shampoo nodig.
 
heb hem nu enige tijd in gebruik , hij bevalt goed vooral de bouwkwaliteit , erg solide. ik denk dat dit filter voor de hobby-er wel voldoende zal zijn.
Ik heb m getest maar gaf zeker geen verbetering bij gemiddeld hard water op n zwarfe unilak auto. Water is zeker niet zuiver uit zo'n ontharder.
Inmiddels de AquaGleam in gebruik en dat geeft echt n vlekvrij resultaat!
 
  • Leuk
Reactions: Kostenko
Ik heb ook zo'n Aqua Gleam in gebruik nadat ik zag wat er met de standaard waterslang afspuiten overbleef qua water spots. :p
Met het filter is het bijna perfect :heart_eyes:
Nu nog monteren op 1 van mijn poetskarretjes.
 
Ik heb ook zo'n Aqua Gleam in gebruik nadat ik zag wat er met de standaard waterslang afspuiten overbleef qua water spots. :p
Met het filter is het bijna perfect :heart_eyes:
Nu nog monteren op 1 van mijn poetskarretjes.
heeft de aqua gleam een vervangbaar/reinigbaar filter of is het na X aantal keer gebruiken een nieuwe aanschaffen?
 
Je kan goed zien wanneer hij vervangen moet worden, omdat je hem langzaam van kleur ziet veranderen.

Als hij toe is aan vervanging zal ik hem niet weggooien, maar de oude er tussen houden. Hij goud altijd iets tegen, en dat scheelt weer voor de levensduur van de nieuwe :)
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Waterontharder (vaste versie met navulbare zoutblokken) kost in aanschaf zo'n 2000 euro en gaat minimaal 10 jaar mee
Zout kost nog geen 100 euro per jaar (gezin van 4 // verbruik van 2 blokken per 20 m3)
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Waterontharder hier in mijn nieuwe huis ook laten installeren. kost je geen 2000 euro hoor! Afhankelijk hoeveel water je zou verbruiken kies je je type. Ik heb de aquastar she1400, kost nu 1065, reken nog wat klein materiaal moet toch lukken voor 1200 euro. is je verbruik minder als bij ons, dan volstaat de she800 volgens mij ben je dan voor 1000 euro helemaal klaar.

bij mij zit ie bij de watermeter, dus door heel het huis onthard water, dus ook voor het detailen!