• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

waterontharder tips

Sinds dit jaar heeft de leverancier van de waterontharder die jaarlijks onderhoud doet ook zakken van 10kg; per kg een klein beetje duurder maar wel veel handiger..
 
Nou de kogel is door de kerk... vandaag besloten om te gaan voor de Aquastar 800 SHE Plus. Deze wordt gelijktijdig geïnstalleerd met onze nieuwe badkamer en toilet beneden, maandag 29 november gaan ze beginnen met sloopwerk om medio december klaar te zijn!

Ben heel erg benieuwd, officieel is deze tot een verbruik van 166 m3, vorig jaar zaten we op 179 m3 en dit jaar 164 m3. Nu heb ik wel begrepen dat het niet uitmaakt als je toch meer water verbruikt, je moet dan alleen meer zout toevoegen.

Hoe kun je trouwens zien dat je zout moet toevoegen? Geeft het apparaat dit aan middels een signaal of moet je gewoon regelmatig kijken?
Bij ons wordt hij in de kruipruimte geïnstalleerd, in de meterkast was er helaas geen ruimte voor..

Bekijk bijlage 149419
Je kunt idd een alarm instellen wanneer je zout op raakt. Heb van deze serie de 1400 staan onder de trap hier
 
  • Leuk
Reactions: Quincy
De buren hebbeb sinds een jaar of 5 een SensorSoft waterontharder.
Hij is lekker klein en past in onze meterkast. Ze vragen er 1899 incl. installatie voor.
Iemand hier ervaring mee?
thumbnail_image005.jpg
 
vandaag controleerde ik het zout en "schrok" het blok was tot onder de rode streep "gesmolten" snel een blok toegevoegd en direct een stukje automatisering toegevoegd.

Ik heb een aan uit schakelaar toegevoegd welke wanneer het blok onder een x niveau komt gaan piepen, dan gebeurt mij dit niet nog een keer.
 
Een waterontharder heeft ook een afvoer nodig @(OO Corvette OO) dat is wel iets om rekening mee te houden, naast water en elektra…

Een esp-bordje met sensor geeft dit @DetaiLeo en uiteraard een pushmelding op de telefoon als die onder de 10% komt.
9F3486EA-56D6-4F5F-9C03-FD1288C63B38.jpeg
 
Ik heb een domme waterontharder hoe heb je dit ingesteld welke sensor ? Ik heb gewoon aan uit sensor op het zoutblok liggen en die schakelt in als hij het contact benadert en dan ook pushmelding.
 
@Quincy hoe bevalt de ontharder?
Was je je auto ook met dit water? (Neem aan van wel?)
En laat het dan echt geen vlekken achter?

Hoor graag je ervaring,
 
Voor vlekken scheelt het aanzienlijk, maar het sluit niet uit
Voor verbruik van shampoo etc zit ik op 50%
Aquacell staat er nu meer dan 12 jaar met verbruik van +/- 8 kilo zout per 20 m3
 
  • Leuk
Reactions: Langeveld
@Quincy hoe bevalt de ontharder?
Was je je auto ook met dit water? (Neem aan van wel?)
En laat het dan echt geen vlekken achter?

Hoor graag je ervaring,
De ontharder bevalt mij echt prima. Helemaal geen vlekken lukt niet, maar met name in de badkamer (zwarte kranen) zie je soms wel wat witte uitslag, dat is dan ook eenvoudig schoon te maken met een reguliere schoonmaakbeurt van de badkamer.

De auto was ik ook met dit water inderdaad, zoals Redcat aangeeft, kan ik wel met minder shampoo uit. Ik gebruik eigenlijk altijd de Sempre van Labocosmetica en aan 20 ml op een Meguiars Bucket van 15 liter heb ik meer dan genoeg. De mitt glijdt goed over de lak en het schuim is echt dik in orde.

De dames in huis, gebruiken ook veel minder shampoo voor het haren wassen sinds we deze waterontharder hebben en mijn vrouw heeft minder last van haar huid dan voorheen.