• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

wax "probleempje"

20161130_114919_zpsrsnmcnla.jpg
 
Mmh, weinig meerwaarde heeft het dan lijkt me. Kun je net zo goed even snel de foamlance er over gooien. Velgen doen, afspuiten, wassen enz,... wilde het eventueel als extra snelle stap zonde Foam Lance gedoe voor de buitenkant gebruiken, omdat ik vanmorgen tijdens de snelle was en wax, ruzie had met het vuil :)
 
Mmh, weinig meerwaarde heeft het dan lijkt me. Kun je net zo goed even snel de foamlance er over gooien. Velgen doen, afspuiten, wassen enz,... wilde het eventueel als extra snelle stap zonde Foam Lance gedoe voor de buitenkant gebruiken, omdat ik vanmorgen tijdens de snelle was en wax, ruzie had met het vuil :)
Ik koos voor de Snow Foam Combo omdat deze sterk zou zijn. Een eventuele LSP en of dez dan gesloopt was, dat maakte mij niet uit.

Het had wel degelijk meerwaarde, het weekte best wel wat los, zoals te zien op de foto's. (Insprayen, inwerken, tuinsproeier afgespoeld)

Ik denk dat er een dun lijntje is tussen een Prewash uit een drukpomp die je LSP niet volgas aantast en een Foamlance waarbij het LSP-safe is omdat de eindverdunning veeeeel hoger is. Ik heb het niet getest, maar de VP - SFC zou inderdaad niet LSP-safe zijn. Hij reinigt echter wel goed. Een LSP-safe product zal daarentegen lief zijn voor je waxje, maar reinigt weer bar weinig.

Daarom denk ik dat er dus een dun lijntje tussen zit. Voor Full Details was mijn gedachte; Graag een prewash die de boel te goed reinigt en dan word het wassen + kleien makkelijker (+minder klei nodig) en dan maakt een eventuele LSP mij niks uit. Wil je een auto in de LSP ontdoen van hardnekkige vervuiling, dan kan je OF je LSP slopen omdat het niet veilig is, OF hopen dat het er met een LSP-safe foam/prewash gedeeltelijk van losweekt.



Greetz
 
De autobrite en monello snowfoam werken wat mij betreft beter als voorwas, dan de citrus pre wash. Allemaal wax veilig, dus prima voor een maintenance wash.
Dat is dan vanuit mijn ervaring.
 
IMG_7778.JPG
hoi hoi,

Ik heb een klein "probleempje"
Ik rijd veel snelweg, ook regelmatig naar Duitsland met wat hogere snelheden.
Dit heeft als gevolg dat mijn auto als het barre omstandigheden zijn geweest er uit ziet zoals op het plaatje.

Toevallig koplamp-sproeiers op de Accord?
Maken de koplampen mooi schoon, maar de sproei-vloeistof is dan wel weer een echte strepentrekker op je lak..........
 
Toevallig koplamp-sproeiers op de Accord?
Maken de koplampen mooi schoon, maar de sproei-vloeistof is dan wel weer een echte strepentrekker op je lak..........
Ik kan mij, nogmaals, dus niet herinneren of ik ooit van die vage strepen op auto's heb gehad. Jouw opmerking over koplamp-sproeiers, daar kan ik mij in vinden. Lijkt mij de enige logische reden om na een rit strepen te krijgen op deze specifieke manier.


Greetz
 
Mijn 2 auto's hebben het, van de buren ook en broertje ook dus ik blijf het strepenfenomeen een beetje wijten aan dit weer.
 
Ik heb zelf ook een witte auto gehad en had dit met iedere wax welke ik gebruikte en ook met Sonax PNS.
Op mijn groene auto zie ik het nu ook, dit is gewoon vastzittend vuil wat van de weg opspat van de medeweggebruikers voor je.
Dit vuil "slijt" in streepvorm en heb de laatste tijd veel 130km/h gereden en dit fenomeen is nu erger dan wanneer ik 80/100 km/h rijd.
Na een goede wasbeurt is dit weer opgelost natuurlijk maar ik begrijp @ZeroZ wel als je minder wasgelegenheid hebt en denkt ff vlug de auto "schoon" te maken dat je ff raar opkijkt als de auto er dan zo onderuit komt.
Ik persoonlijk vind Collinite niet zo maar dat is persoonlijk en weet ook niet of deze vervuiling daar meer op blijft plakken dan bij andere waxen.

Ik ga voor de gein eens een andere wax proberen