• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waxaddict

@Wouter_BMW Ik dacht dat de hydro glaze een product was als wetcoat, had gedacht dat je dus na het wassen het product moest opspuiten en weer afspuiten, maar in het geval van waxaddict gelijk drogen.
Voor mij heeft het product dan waarschijnlijk geen toegevoegde waarde denk ik dan.
 
@tamer dat dacht ik dus ook, maar als ik de gebruiksaanwijzing volg:

DIRECTIONS
Spray onto the paintwork directly after washing & rinsing.

Avoid spraying on windscreens (tip: use our XL drying towel to lay over the screen whilst spraying on windy days).

Allow 1-2 minutes for the formula to work, the water will sheet away and you can dry with a towel.

You can re-rinse and repeat as many times as you like to improve water sheeting and gloss without harming your LSP / Wax coating.

Dan hoef je dus niet na te spoelen (a la Acquafobia, Wetcoat, etc) als ik het volg. Uiteraard heb ik dit wel geprobeerd, je ziet dan ook heel eventjes de 'waas' die je na de andere producten ziet. Als je het echter puur zoals de aanwijzingen doet, zie je in ieder geval geen vlekken, wat bij in ieder geval Acquafobia zeker het geval is.
 
  • Leuk
Reactions: tamer
@Wouter BMW - Hmmm... Het begin klinkt hetzelfde als Spray&Wipe. Als ik dit op een natte auto spray zie je ook het water meteen weglopen en drogen is daarna een eitje. De S&W heeft dan echter geen toevoegingen waardoor er sheeting/beading achterblijft (en gloss) wat bij de Hydro Glaze wel de verwachting zou moeten zijn?
 
Touchless Pour On Wax!! The most powerful pour on wax on the market. Add just 20ml to 5ltrs of warm water and pour on, watch the water spread the wax and slowly sheet off to dry and wax your car in seconds. This is no ordinary pour on, this actually adds si02 protection that will last for weeks of tough motoring. The gloss it leaves is incredible for such a product, a truly touchless LSP which is especially handy in the cold season!

xw3ls.jpe
 
@Quantoxx Ja vond ik ook. Als ik echter net langs de auto loop, in de regen, (leuk zo'n hond) dan ligt de beading er wel weer top op! Hoewel de LSP echt niet best meer was. Dus wellicht voegt het wel iets toe, had ik meer lagen moeten aanbrengen. Aangezien de auto volgende week ergens toch voor een full detail gaat leek me dit niet zo nodig.
 
@Istnogferarie Deze vraag werd ook al gesteld op de Facebookpagina. Het antwoord:

Can apply it by foam lance?
10447026_250568135143610_1930723986323600823_n.jpg
Waxaddict
no its not ideal for spraying on it needs to be poured otherwise it wont bond.

Andere vraag:

Would be interested in recommended application methods?

Waxaddict literally just add 20ml into 5ltrs warm water and pour on. A watering can does the job
263a.png
☺️
1f44d_1f3fb.png
apply after washing and rinsing

so a pump bottle would be fine? Or would a mist / spray be too fine?

Waxaddict Nigel Fox no it needs to be poured on. literally a bucket or a watering can is the easiest method to do it. It needs to be poured so that it lays down the protection evenly, otherwise it wont bond.
 
  • Leuk
Reactions: 350Z en Quantoxx
Wie kan mij vertellen hoeveel verschillende varianten van de Waxaddict Showgloss in omloop zijn gebracht?
Ik heb momenteel nu 2 varianten;
- Showgloss Purple met cola-geur:
Wax Ric325.jpg
Deksel heeft een effen zilver-glimmende "opdruk"


- Showgloss ?? roze/lavendel kleurtje:
20171102_193654.jpg
Deksel heeft een alle-kleuren-van-de-regenboog metallic "opdruk"
 
Er zijn heel veel varianten verkrijgbaar @Kees-sw

Zo kun je kiezen uit de volgende kleuren:
Dark/Light Red
Dark/Light Blue
Orange
Yellow
Lime Green
Dark/Light Green
Purple
Pink
Grey
Black
Natural (Ivory White)

En de volgende geuren:
Coconut
Raspberry
Mint Cocktail
Watermelon
Peach
Cola
Strawberry Milkshake
Leather
Mint
Lemonade
Fizzy Orange
Cherry
Gingerbread
Banana
Apple

En de sticker op het deksel kun je volgens mij ook kiezen. Wie betaalt, bepaalt ;)
 
  • Leuk
Reactions: Kees-sw en Pietaah
Als ik ook maar iets ga doen wat met detailing te maken heeft, mag ik vies worden. Of het nou een spetterende EZ Go borstel is of product aan mijn handen, ik smeer alles op mijn broek, mouw of wollen sokken! :)

Dan maakt een beetje water ook niet meer uit. ;)
 
  • Leuk
Reactions: RG.
Absoluut niet, zou tot een echtscheiding komen.......
Was gewoon nieuwsgierig.
Viel me wel op dat de Showgloss niet meer in het assortiment van Waxaddict UK zelf zit, terwijl deze wax in 2016 (toch?) is geïntroduceerd.