• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waxaddict

Ik vond het oke werken maar gebruik net zo graag een paint cleaner ivm het gebruiks gemak van de paint cleaner. Detox doet mij denken aan een Tar remover die je op de lak smeert (dat is het in feite ook) die vervolgens je wax verwijderd. Het laat ook zo’n vettige residu achter.

1c935cf8003a86014640fec4bfb88c2b.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Ronniiie
Ligt het aan mij of lijkt dit overgecompliceerd?

90 ppi, enkel met de hand, cirkels en dan in banen, curetijd afhankelijk van temperatuur, kleur van de auto (??) en windsnelheid, afnemen in de richting waarin de Wax is opgebracht.

Ik houd meestal meer van:
Wax opbrengen,
Wax uitwrijven,
Bijzonder goede beading.
 
Aan brengen doe ik met elke wax zo. Cirkels en dan kruis links patroon. Zo heb je een meet egale dekking en raak je alles.

Cure tijd is altijd anders en een zwarte auto cured sneller dan een witte (tempratuur gevoeliger) zo evenals de wind/windsnelheid die dan weer de lak afkoelt en de curetijd verlengt.
 
  • Leuk
Reactions: Ronniiie
@Ronniiie
Wat kun je zeggen over de manier van aanbrengen ? Ze zeggen dat het nogal complex is.......
En wat voor MF doeken heb je hiervoor gebruikt ?

Ben erg benieuwd, ik heb de kudos vannacht besteld en moet nog even geduld hebben.
 
@Jasper Heb eerst deze test paneel gehaal gepolijst met de Gyeon polijstmiddelen. Afgenomen met prep.

Aangebracht met een waxaddict luxery 90mm pad.
Eerst cirkels, daarna verticaal en horizontaal banen getrokken.
Laten curen tot deze afgenomen kon worden.
Afgenomen met de waxaddict premium edgeless microfiber cloth. Eerst de lange zijden daarna met de korte zijde. Eigenlijk alles hetzelfde als de andere waxaddict waxen.
 
Ik heb ook de kudos aangeschaft. Ben nog steeds geen vrienden met de waxaddict quartz en heb de kudos eigenlijk aangeschaft met het idee dat deze 2 jaar nieuwer is dan de quartz en door de ervaringen en nieuwe technieken deze wax ook makkelijker te verwerken zou zijn.
Ik las ook dat je bij deze wax gewoon de swipetest kan uitvoeren wat het ook allemaal iets makkelijker zou maken.

Is deze wax idd makkelijker te verwerken dan de quartz?
 
Bij elke wax “moet” je een swipe test doen. Als je blind de cure tijden gaat volgen kan het met bv Quartz lastig worden met afnemen. Dit in combinatie met TE dik smeren.

Als je te dik smeert klopt je cure tijd namelijk niet meer. Je swiped, en denk dat de wax nog verder moet curen omdat je een vette vinger trekt terwijl de wax op de “achtergrond” al aan het uitharden is. Wat dus resulteert in lastig afnemen. Een wax als Quartz word wat harder dan een normale wax ivm de Sio2 eigenschappen.

Ik zou zeggen met een nieuwe wax. Werk per paneel en neem de tijd. Smeer zo dun mogelijk. En wacht een min en swipe een keer en beoordeel. Neem pas af als je een mooie droge vinger kan trekken in de wax.
 
@tembaco Ik heb het in een ander topic er al over gehad over mijn ervaringen en wat ik allemaal geprobeerd heb. Het was niet mijn bedoeling om dat weer aan te wakkeren want ik weet ook dat er genoeg mensen zijn die zich totaal niet herkennen dat het een lastige wax zou zijn.

Wel ben ik benieuwd of iemand Kudos kwa verwerking kan vergelijken met quartz.
 
@tembaco : candygloss van Waxaddict laat zich niet echt swipe testen. Die is zo vettig dat hij nooit echt gedroogd lijkt. Is daardoor ook niet de makkelijkste wax om aan te brengen... Maar wel mooi!
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Nou zeg je al lijkt. Maar ik kan er niet over mee praten want die en de E19 heb ik nog niet gebruikt namelijk. Maar ik kan me er iets bij voorstellen dat je al gelijk teveel pakt vanwege die über zachte samenstelling. Dit samen met een showwax.
 
ook de pour on besteld, ben benieuwd.
de lustre had ik niet direct interesse in, heb nog een qd staan en de fo show bevalt me super