• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waxen van een metallic zwarte Auto

kane

Detailing rookie
17 mrt 2009
110
0
Hoi

ik had een vraag voor het eerst in mijn leven rijd ik nu een Zwarte mettallic auto(opel astra),hij is net een week in mijn bezit glimt als een bezettene maar ik wil de auto binnen nu en een maand goed waxen,en als dat waxen gebeurt is 1x per maand flink wassen.

heb niet veel tijd maar wil wel een mooie glimmende auto blijven rijden,hoevaak moet je een auto waxen,en kun je de auto dan mooi glimmend houden door 1x of vaker per maand de auto goed schoonspuiten met water.

graag een mooie uitleg hoe deze Opel glimmend te houden zonder elke week te poetsen.

Groetjes Jordy
 
Met alleen wassen en waxen heb je hem wel glimmend, maar voor de meeste hier is dat niet genoeg.

Kijk hier maar eens naar.
 
Welkom Jordy!

Ik neem aan dat je al het nodige gelezen hebt hier op het forum?! De meeste glans haal je uit de voorbereiding dus het reinigen van de lak na het wassen. Voor de mooiste glans is het dus wel noodzakelijk het 5-stappenplan uit te voeren:
1) wassen
2) kleien
3) swirls verwijderen
4) lak voeden
5) waxen

Welke spullen je daarvoor nodig hebt, staat reeds veelvuldig op het forum vermeld. Kijk daarvoor even bij de how-to's. In ieder geval de auto wssen met de 2-emmer methode en 1 (bij voorkeur 2) goede washmitts, geen wasstraat, wasborstel of spons ;)
Ik gebruik het zelf niet, maar als wax zou ik je de Collinite Insulator wax adviseren: zeer duurzaam. Gerbuik even de zoekfunctie en je komt vanzelf bij de ervaringen van andere (tevreden!) gebruikers.

Succes!
 
dat heb ik allemaal wel gelezen schoonmaken met klei,wil ik ooit wel doen maar de eerste 4 a 5 maand absoluut geen tijd erg druk op me werk.

ik ga het zeker een keer doen eerst ff goed lezen hoe en wat,nee wat nu rest is het goed mooi houden van me auto dus eerst goed wassen en dan waxen.

en daar zou ik graag wat meer advies van willen hebben.
 
DKBM zei:
Welkom Jordy!

Ik neem aan dat je al het nodige gelezen hebt hier op het forum?! De meeste glans haal je uit de voorbereiding dus het reinigen van de lak na het wassen. Voor de mooiste glans is het dus wel noodzakelijk het 5-stappenplan uit te voeren:
1) wassen
2) kleien
3) swirls verwijderen
4) lak voeden
5) waxen

Welke spullen je daarvoor nodig hebt, staat reeds veelvuldig op het forum vermeld. Kijk daarvoor even bij de how-to's. In ieder geval de auto wssen met de 2-emmer methode en 1 (bij voorkeur 2) goede washmitts, geen wasstraat, wasborstel of spons ;)
Ik gebruik het zelf niet, maar als wax zou ik je de Collinite Insulator wax adviseren: zeer duurzaam. Gerbuik even de zoekfunctie en je komt vanzelf bij de ervaringen van andere (tevreden!) gebruikers.

Succes!



punt 3 en 4 begrijp ik niet zo goed voeden van lak is dat niet gelijk aan waxen,en swirls zijn dat poets kringen
 
Swirls zijn die fijne krasjes die je ziet als je de lak bekijkt onder een lichtbron. Deze komen veelal van verkeerd wassen, zoals in een wasstraat of door gebruik van een spons of borstel. Je trekt daarmee namelijk het vuil over de lak ipv dat het vuil wordt opgenomen. Daardoro krijg je dergelijek krasjes.

De lak wordt gevoed door producten met extra oliën. Ze bevatten doorgaans ook fillers die de overgebleven miniskuul kleine krasjes opvullen. Daarnaast krijgt je auto er een veel diepere glans van, de bekende wetlook. Ik gebruik zelf de Black Hole van Poorboys, maar er zijn ook andere producten.

Je hoeft overigens niet iedere maand het heel stappenplan uit te voeren. Het hangt een beetje af wat de auto te verduren krijgt, maar voor de meesten is een paar keer per jaar voldoende, met tussentijds gewoon bijhouden.
 
Als je het met minder tijd wil doen dan zou ik willen aanraden:

1) Wassen
2) Elk kwartaal of half jaar kleien
3) Elk kwartaal met een alles in 1 product aan de slag. Bijvoorbeeld:

Need for Speed van Dodo Juice (gisteren gebruik, heerlijk product)
Polish with Carnauba / Sealant van Poorboy's World
Cleaner Wax van Mothers
Reflections van Mothers

(En vergeef de enthousiastelingen hier, ze vergeten soms dat er uitstekende alles in 1 producten beschikbaar zijn. ;) ).
 
Need For Speed is super ,ik houw ook wel van AIO producten ,goede resultaten op een snelle manier. Maar ,ik vindt wel dat ze nog getopt moeten worden met een goede wax voor extra bescherming. De meeste All In One producten zetten een zeer goede basis laag voor waxen. Ook pakken sommige lichte swirls aan ,voeden de lak en laten een beschermingslaagje achter.

Dus ik zou :
-Wassen
-Kleien
-Dodo Juice Need For Speed
-Als je nog wat extra cash kan afgeven een Dodo Wax om te toppen
 
ik vind onderhoud wel belangrijk ook de prijs daar tegen over,ik wil ook natuurlijk een mooie glimmende auto hebben.
Maar de tijd om dit super te doen hoe jullie het allemaal doen heb ik niet,nu is mijn vraag kun je die swirls ook verwijderen met een produkt die ook meteen de lak voed.

bv.

1 wassen met shampoo
2 Lak onderhoud en swirls verwijderen
3 in de was zetten (waxen)

en als ik 3 keer per jaar ga kleien(leuk man vond ik vroeger ook leuk)
 
Swirls verwijderen is een intensieve aangelegenheid, je bent daar, met de hand, zeker twee dagen mee zoet.

Maskeren/verbergen is sneller en daar gebruik je een losse stap voor: Black Hole van Poorboy's bijvoorbeeld. Daar zitten fillers in. Kleien is een must als je een goed resultaat wilt hebben.
 
3 keer per jaar kan makkelijk.
Net voor en net na de winter.
En dan doe je hem nog een keer halverwege in je zomervakantie als je tijd hebt, zo doe ik het ook.
Kan natuurlijk vaker maar is niet persee nodig.
Ligt er ook een beetje aan hoe de vervuiling in je buurt is.
Tussendoor alleen wassen en een laagje wax erop.

Na het kleien is alle bescherming ook van de lak af!
 
denk dat ik er wel langzaam aan het uitkomen ben,nog een klein vraagje wassen met shampoo kost me niet veel tijd kan ik op mijn werk doen,en kan ik dan het beste een all in one produkt gebruiken om daarna de puntjes op de i te zetten met een harde was

kun jullie mijn goeie namen geven van produkten die prijs verhouding goed liggen,ik hoef geen potjes en flesjes van 40 a 50 euro.

dat all in one van dodo (need for speed) is een leuke prijs en dat begruik ik tussen het wassen en waxen in.

en dan nog een harde wax.

wil de mooist glimmende auto van de straat hebben haha dat heb ik nu al en ik moet nog beginnen.

groetjes
 
Goede shampoo ,is ook belangrijk ,heb je slechte shampoo of gebruik je teveel (verhouding niet goed) zal je bescherming ook snel weg zijn.

Maar wil je een goede wax ,Natty's ,Collinite (845/476/915) .

En uiteraard ook goede pads en doeken.
 
Dan raad ik je Collinite Liquid Insulator Wax #845 aan.
Zelf ook aangeschaft maar nog niet geprobeerd.
Lees er alleen maar goede verhalen over.

Maar wassen op je werk..... Hoe moet ik dat zien?
Want als het een agressieve shampoo is dan strip je je waxlaag ook sneller.
 
wat zijn nog meer goeie all in one produkten wat ik tussen het wassen en waxen kan gebruiken,of bestaan er ook all in one produkten waar het waxen niet meer nodig is.
of zeggen jullie naar waxen als laatste is altijd beter.

ik kijk niet op een paar euries maar ik heb nog 2 hobby's wat genoeg geld kost lol

wil niet lopen zeuren maar ik ben liever klaar met 30 euro ipv van 50 euro
 
Paultjuh zei:
Dan raad ik je Collinite Liquid Insulator Wax #845 aan.
Zelf ook aangeschaft maar nog niet geprobeerd.
Lees er alleen maar goede verhalen over.

Maar wassen op je werk..... Hoe moet ik dat zien?
Want als het een agressieve shampoo is dan strip je je waxlaag ook sneller.

werk ook in het weekend en daar kan ik als ik zelf shampoo mee neem ook wassen
 
Collinite vind ik zeer schappelijke prijzen.
Oh dat is wel een voordeel dat je je eigen shampoo mee kan nemen.

All in one gebruik ik zelf nooit, maar ik zou er altijd een wax op doen na de tijd.
 
dat Collinite Liquid Insulator Wax #845 is dat een wax of een voeding want het moet me nu niet te lastig worden hahaha

ik dacht het zo te doen

wassen
voeden(dodo juice need for speed of de Collinite Liquid Insulator Wax #845 )
waxen met een harde wax

of ga ik nu niet de goeie kant op