• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waxen van een metallic zwarte Auto

pfffffffff kom net terug van me werk en daar zitten weer een boel nieuwe topics bij haha

ik kijk nog even rustig een weekje op dit forum naar een goeie combi(AIO+Wax),en dan kan ik mijn auto laten zien lol

zal eens kijken na die autoglym produkten.

alvast iedereen erg bedankt.

maar wie gebruikt eigenlijk hier de combinatie,want dit was een combinatie die men mij hier aanrade.

dodo juice need for speed + Poorboys World Natty's Paste Wax Blue

of weten jullie nog andere goeie combi's.

ps kleien ga ik van de zomer doen,en klopt het als ik de auto helemaal gedaan heb met wat voor combi ook dat het water eraf glijd en geen enkele druppel blijft liggen want dat wil ik wel bereiken.

De combinatie Autoglym Super Resin Polish (AIO) en Collinite 476 (vaste wax) wordt door mijn broer gebruikt. Hij is er erg tevreden over.
Ikzelf heb van de winter Carlack68 (AIO) en Collinite 476 (vaste wax) gebruikt.

na al die antwoorden te hebben gelezen ben ik wel uit wat voor topping ik ga aan brengen en dat is
Poorboys World Natty's Paste Wax Blue

maar ik zit nu eigenlijk sterk te twijfelen tussen 2 produkten als tussen stap(dus na het wassen en voor het waxen)
vraag ik jullie om een duidelijke uitleg

dodo juice need for speed AIO
Poorboys World Black Hole

wat ik wil bereiken is:

water wat er niet op blijft liggen geen druppel
super glimmende auto
makkelijk te verwerken
de prijs moet fijn klinken
geen vlekken op zwarte sierstrips want doen moet ik de sierstrips weer doen,en heb dan weer kans op vlekken op de lak

dus eigenlijk een wax die ik zo over de plastic delen kan doen.

Tjah wax en plastic delen gaan niet altijd even lekker samen.

Ik weet dat je het niet te duur wil maken, maar PB trim restorer doet echt wonderen op kunstof delen. En je poetst het zo van de lak af, geen probleem.

kane zei:
wat ik wil bereiken is:

water wat er niet op blijft liggen geen druppel

Geen wax die er voor zorgt dat je auto snel helemaal droog is (druppelvrij). Integendeel zelfs, op de vlakke delen zullen juist veel druppels gevormd worden. Echter juist die druppelvorming (beading) is altijd zo mooi ;)

Tijdens het rijden zie je die druppels er overigens wel zo afvliegen. Ze hebben totaal geen hechting en rollen er af of ze spatten uiteen 8-)

De Trim Restorer kan ik je ook ten zeerste aanraden als ik de sideskirts zo op je avatar zie (lichtgrijs uitgeslagen). Die zullen er echt duidelijk van opknappen (lees: donkerder van worden).

nu lees ik ik ook iets over de 845 van collonite,wat is dit precies.
en kan iemand mijn uitleggen of die spray QD iets voor me is,of moet ik gewoon omdat ik weinig tijd heb voor het volgende plan gaan

1 wassen
2 poetsen (dodo juice need for speed of poorboys black hole)
3 waxen (poorboys natty's blue)

zie door de waxjes me auto niet meer hahaha

ps wat bedoelen jullie met wetlook

en misschien een rare vraag wat ik zo lees kan een auto op verschillende wijze glimmen(diepe glim,donkere glim,briljant glim),dat lees ik hier en daar op het forum.

En kan alles wel op een metallic zwarte auto,of kunnen daar tegenwoordig alle produkten voor gebruikt worden

vandaag de auto even helemaal goed gewassen(heb hem al 1 week haha)en daarna eens goed bekeken ik zag wel van die lichte rondingen om de zon die in lak schitterde,zijn dit nou swirls waar jullie het wel eens over hebben.

zo ja dan wil ik die natuurlijk verwijderen maar ik zei al topicje of tig terug dat ik weinig tijd heb nu wil ik de auto binnenkort helemaal behandelen in 3 stappen.

ik had dit in de gedachte

1 wassen
2 poetsen(dodo juice nfs of poorboys black hole)
3 waxen (poorboys natty's blue)

wat kan ik nu beter doen voor die swirls in stap 2

groetjes

Die rondingen die je zag in de zon zijn inderdaad swirls oftwel waskrassen. Meestal ontstaan door het waseen in een wasstraat, wasborstel of ouderwetse spons. Ze ontstaan doordat zand en vuil over de lak heen gesleept wordt. Je kan ze verwijderen met de producten uit de SSR ljn van Poorboys. Begin met de SSR1 met een witte of oranje pad, zwaarder kan altijd nog.

heb ik goed dat black hole dat ook verwijderd
ik wou dan black hole en later toppen met natty's blue

Black hole gaat die krasjes opvullen en ze minder zichtbaar maken ,maar dat moet wel afgewerkt worden met een wax ,anders is het weg bij het eerste contact met water..

Kane........:-" zo herkenbaar je twijfels. Je geeft aan al veel gelezen te hebben op dit forum maar toch kom je er niet uit. Misschien heb je nog iets meer bevestiging nodig. De meeste hier zijn begonnen met weinig tijd te hebben voor detailen. En nu genieten ze (bijna) wekelijks van het poetsen.

Glimmen is het doel. Elke stap die je toevoegt aan je werkwijze kan of zal meer glans brengen (en meer duurzaamheid).

:star Black Hole met Natty's Blue is een geweldige combi, zet er dan nog wel een laag EX-P Sealant tussen.
:star Een willekeurige AIO toppen met Collinite 845 of 476s geeft dezelfde glans maar blijft waarschijnlijk langer zitten.
:star Was tussendoor met de hand en een milde shampoo !
:star Wil je swirls verwijderen, dan ga je veel meer tijd moeten investeren in je werkwijze. Swirls verwijderen doe je niet even tussendoor.

Dus punt 1 of 2 of zo zijn er nog 5 identieke en prima combi's te maken voor de snelle detail beurt.

twijfelen zal ik zeker blijven doen :'( zoveel namen,merken en combi's.
Ik denk dat ik eerst maar een bij de combi blackhole/natty's blijf

begin van me topic was ik nog overtuigt van de combi dodjuice nfs/natty's

maar omdat ik er langzaam achter kwam wat swirls zijn en wetende dat dodo juice nfs hier niks aan doet ging ik dus meer neigen naar black hole

ik heb nog 2 weken tot ik daadwerkelijk begint dus wie weet verander ik nog:) :) :)

Rubba zei:
Kane........:-" zo herkenbaar je twijfels. Je geeft aan al veel gelezen te hebben op dit forum maar toch kom je er niet uit. Misschien heb je nog iets meer bevestiging nodig. De meeste hier zijn begonnen met weinig tijd te hebben voor detailen. En nu genieten ze (bijna) wekelijks van het poetsen.

Glimmen is het doel. Elke stap die je toevoegt aan je werkwijze kan of zal meer glans brengen (en meer duurzaamheid).

:star Black Hole met Natty's Blue is een geweldige combi, zet er dan nog wel een laag EX-P Sealant tussen.
:star Een willekeurige AIO toppen met Collinite 845 of 476s geeft dezelfde glans maar blijft waarschijnlijk langer zitten.
:star Was tussendoor met de hand en een milde shampoo !
:star Wil je swirls verwijderen, dan ga je veel meer tijd moeten investeren in je werkwijze. Swirls verwijderen doe je niet even tussendoor.

Dus punt 1 of 2 of zo zijn er nog 5 identieke en prima combi's te maken voor de snelle detail beurt.

punt 1 of 2 die jij noemt lijken me allebei ok,maar welke verwijderd de swirls het beste,want ik dacht dat geen 1 AIO produkt swirls kan verwijderen.

kane zei:
punt 1 of 2 die jij noemt lijken me allebei ok,maar welke verwijderd de swirls het beste,want ik dacht dat geen 1 AIO produkt swirls kan verwijderen.

Geen van beide verwijderd, maskeren dat wel.

Waarom denk je dat..?

In Need For Speed zit dezelfde lichte polijstkorrel als in Lime Prime ,dus hiermee kan je wel heel lichte swirls verwijderen.

Wat raden jullie mij aan dan als ik een combi wil gebruiken,want ik ben geen type dat elke keer wat gaat uitproberen,ik wil gewoon een fijne combi waar ik ff een jaartje verder mee kan.

Dit is de auto na het te gewassen hebben,net een week in me bezit(dus nog nooit door mij gewaxt).

2zoxgkk.webp

qxto5k.webp

3313zug.webp

8y6ozo.webp

Groetjes Jordy

Zoals je zelf wil ,

wil je lichte swirls aanpakken of wil je ze liever opvullen..? Om eerlijk te zijn ga je handmatig beperkt zijn om swirls weg te werken. Tenzij je echt voor polijstmiddelen gaat shoppen ,de NFS kan wel iets maar verwacht er niet te veel van. Dus kan je ze mss beter verbergen. Maar de keuze is aan jouw.

laat ik het zo zeggen ik wil gewoon de auto op een zaterdag bv. onder handen nemen en aan het einde van de dag moet ik denken ja hij glimt lekker.
Ik vind het moeilijk om het te zeggen of te verwoorden,ik wil ten aller tijde een natty's blue topping aan brengen maar de behandeling ervoor dus tussen wassen en waxen.

Daarom ben ik al 3 dagen intensief op het forum aan het kijken.

hier boven heb ik de foto's geplaatst van hoe de auto ernu uit ziet,ik dacht wie weet zien jullie hoe het er nu uit ziet.