• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waxen van een metallic zwarte Auto

Op de foto's ziet het er niet slecht uit ,het effect van enkel een glaze op een wagen die nog nooit "ge-detailed" is zal minder zijn. Dus voorafgaan met een cleaner zal een nog beter resultaat geven. Daarom zij ik in eerste instantie NFS ,juist omdat deze alles doet.

Alles behalve lichte swirls opvullen ,het opvullen zal uiteraard het totaal plaatje mooier maken.

De enige manier om te weten wat het beste zal zijn is door het te testen.. Je hoeft ook niet direct grote flessen te kopen ,de NFS is er ook in 250 ml versie.
 
NFS als ik het goed begrijp heeft meerdere stappen in haar mars,dus dan heb ik een completer programma als ik die gebruik met natty's als topping dan een black hole.

langzaam kom ik wel tot een beslluit :) :) :)
 
Ja en Nee..

NFS
-Reinigt
-Voed
-Pakt lichte swirls aan
-Laat een laagje wax achter

Black Hole
-Voed
-Vult lichte swirls

De voeding van Black Hole is wel iets beter volgens mij ,dus er zijn voor en nadelen aan beide. Maar voor een eerste behandeling is vooral het reinigende deel belangrijk.

Je zal een volgens mij een beter resultaat krijgen met de NFS. Maar zoals ik al eerder zij is testen de enige manier om te zien waar je zelf meer tevreden mee bent.

Je kan ze eventueel beiden kopen..? Dan kan je nog altijd afwisselen en Natty's als topping blijven gebruiken.
 
daarom ging ik al langzaam aan de NFS denken met natty's als topping,hoe vind je de lak eruit zien op de foto's,


1 minpuntje van zwart is je ziet er wel veel op het is en blijft zwart.:) zeker als die in dezon staat:cool:
 
Kane, je wagen ziet er prima uit. Dit komt omdat de foto's die je maakt niet de swirls laten zien. Die zie je pas echt onder de felle zon, met een lamp of onder een lantaarnpaal.

Nogmaals, het verwijderen van deze swirls is intensief werk en niet voor even tussendoor. Het weghouden daarna van swirls behoeft een goed onderhoud van je lak. Dus als jij alleen wil quick detailen (wassen, voeden, waxen) zal het lastig worden swirls weg te houden. Dit probleem heeft iedereen.

Je kan met een glaze alleen ietsie maskeren. Verwacht hier geen wonderen van. Hoe meer stappen je uitvoert hoe beter het effect van een glaze. En dat geld voor elke stap.

Als jij je wagen verstandig (!) wast en niet veel tijd wil investeren, houdt het dan eerst bij de combi's Black hole en Natty's of Dodo en Collinite. Of koop ze meteen allebei want geloof ons, als je eenmaal begint komt er vanzelf meer! :ja
 
Zoals ik hierboven al zij ,ziet het er op het eerste zicht niet slecht uit.. Maar het is zwart ,en pas gewassen ziet het er in de schaduw meestal goed uit. Het is pas in volle zon dat je een goed oordeel kan vellen.

Maar de keuze is nu echt aan jouw ,probeer en oordeel zelf zou ik zeggen ,en als je het kan opbrengen zou ik toch voor beide gaan ,want ik denk dat je het jezelf altijd zal afvragen welke van de 2 (Black Hole / NSF) nu toch de beste is. :)^

EDIT : Mooi toegevoegd Rubba :ja
 
het word geen passie van me dat poetsen gewoonweg dat ik er absoluut geen tijd voor heb,ik wil gewoon een combi dat ik af en toe de auto goed kan cleanen,en weer ff klaar ben.

ik ga dan voor de dodo NFS want die is wat completer dan de black hole,en als topping ben ik wel weg van de natty's blue(ik werd overtuigt van de goeie verhalen)
 
Het waren beide goede keuzes ,maar volgens mij is dit de betere van de 2..

Dus veel succes met detailen en zet zeker wat foto's hier neer van je eindresultaat..:)^

Wie weet wil je er in de toekomst wel meer tijd voor maken en mss wordt het toch een passie.. De meeste hier zijn ook klein begonnen :)
 
dank zei dit forum word het auto poetsen nog leuk,leuk kletsen over poetsen van auto's wie had dat gedacht ik niet.
Sinds een week ben ik aanwezig op dit forum en heb de meest fijne en duidelijke antwoorden gehad ook al vraag ik steeds weer bijna het zelfde dat komt gewoon omdat ik wat onzeker van me zelf ben en ik het beste fijnste produkt wil hebben in een bepaalde prijsklasse.

ik had nog wel een vraag ik zit nu echt te twijfelen tussen 2 toppings,ik ben er wel bijna uit maar ik lees over die andere erg veel goeie dingen,kunnen jullie me uit de brand helpen

ik heb voor de 2e stap na het wassen DoDo Juice need for speed AIO gekozen omdat dit een compleet produkt is voor mensen met weinig tijd die toch iets goed op hun auto willen.

Ik kan alleen nog niet kiezen tussen een topping van natty's blue of een topping van Collinite Liquid Insulator Wax 845.

wie of wie heeft ze allebei wel eens gebruikt of kent ervaringen tussen deze 2.


En ja ik ga zeker als me auto klaar is foto's maken van voor en na de behandeling.
 
Ik heb enkel ervaring met de Collinite 915. En die ervaring is meer dan goed ,geweldig product ,maar het moet DUN aangebracht worden. Duurzaamheid is ook geweldig en hij kan wat hebben. Vooral in de winter is Collinite ideaal ,de rest van het jaar ook natuurlijk maar dan heb je die bescherming niet echt nodig.

Met de 845 kan je volgens mij ook niet mis gaan ,over de duurzaamheid hiervan kan ik niets zeggen ,maar het is hier zeer geliefd.
De Natty's is ook niet slecht en is een zeer leuke wax. Duurzaamheid is ook zeker niet slecht en hij werkt iets makkelijk als de Collinite vindt ik.
 
kane zei:
Ik kan alleen nog niet kiezen tussen een topping van natty's blue of een topping van Collinite Liquid Insulator Wax 845.

wie of wie heeft ze allebei wel eens gebruikt of kent ervaringen tussen deze 2.


En ja ik ga zeker als me auto klaar is foto's maken van voor en na de behandeling.
Collinite heeft de beste duurzaamheid van bovengenoemden. Iemand die getest heeft met Natty's en Collinite (kofferdeksel voor 50% Natty's en 50% Collinite 476) kon geen visueel verschil waarnemen tussen beiden. Beiden uitstekend. Ikzelf heb Collinite 845 en 476, dus de vloeibare en harde variant. Visueel kan ik niet echt verschil ontdekken. Het is wel zo dat 476 duurzamer is (zelfs de duurzaamste van alle Collinite varianten) zonder aan kwaliteit in te boeten. Het opbrengen en afnemen is, alle indianenverhalen ten spijt, een peuleschil.
 
Over de Dodo Juice NFS zal als topping Natty's of de Insulator geen merkbaar verschil in glans geven. Mits goed onderhouden kan de Insulator het misschien wat langer uithouden. Een wax geeft voornamelijk bescherming en glans. Deze verschilt in mijn ervaring niet noemenswaardig tussen de 2 laatst genoemden. Beide zijn fantastische waxen.
 
Eens.

Kies de Natty's. Is ietsje goedkoper en ruikt heeeerlijk. Dat pluspuntje geeft een grote grijns op je gezicht bij het poetsen en zorgt er voor dat je mss toch nog verslingerd gaat raken...
 
[MOD]Off-topics die totaal niets toevoegen verwijderd.[/MOD]

Zowel Natty's als Collinite (elke) zijn erg goed. Het gaat er een beetje om welke voorkeur je hebt.
Het moet toch wel op te brengen zijn om 1x in de 4 maanden een half uurtje te waxen?

Dan maakt het voor de duurzaamheid geen bal meer uit.
Vind zelf de Natty's lekkerder ruiken maar als je kauwgomballenlucht niet lekker vind dan voor de 476 gaan.
 
Úit eigen ervaring kan ik zeggen dat Black Hole en Nattys echt een goede combo is op een zwarte auto. In het begin een moeilijke keuze inderdaad, en mijn keuze is vooralsnog gevallen op Poorboys, omdat ik vanalles van ze heb, en zéér tevreden ben over het resultaat.

Edit: De keuze is al op DJ gevallen zie ik...:D
 
ik ga inderdaad de combi gebruiken (poorboys balck hole/nattys wax blue)

maar het wordt met de hand of misschien nog machinaal

moet ff kijken of mijn machine(oudje)aan de eisen voldoet,anders met de hand is ook net zo leuk
 
kane zei:
anders met de hand is ook net zo leuk

Zekers. Ik ben ook een 'handmatige detailert'. Zoals ik het zie is de D/A zeker erg handig voor de Clean- en Polijst-fasen. Glazen en Waxen gaat prima met het handje.
 
Glazen en waxen kan inderdaad prima met de hand. Toch gaat het nog net iets makkelijker en sneller met de DAP. Machinaal kan je het gelijkmatiger en ook dunner aanbrengen, zodat het het gemakkelijker uit te wrijven is.
 
Na lang wikken en wegen ben ik tot deze bestelling gekomen,de bestelling gaat zeer binnenkort de deur uit,want als het weer wat beter word ben ik voor het eerst zeer intensief met me auto bezig.


Poorboys World - Super Slick & Wax - Limited Edition - 473ml
Poorboys World - Black Hole - 473ml
Poorboys World - Natty's Paste Wax Blue - 225gr


Dodo Juice Fantastic Fur - Microfibre Buffing Cloth
Valma - Washandschoen Microvezel - Fijne vezel
Poorboys World Ultra Mega Towel - Blauw - 39x39cm
Poorboys World - Microfiber Applicator