• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waxen van een metallic zwarte Auto

kane zei:
dat Collinite Liquid Insulator Wax #845 is dat een wax of een voeding want het moet me nu niet te lastig worden hahaha

ik dacht het zo te doen

wassen
voeden(dodo juice need for speed of de Collinite Liquid Insulator Wax #845 )
waxen met een harde wax

of ga ik nu niet de goeie kant op

Ik weet niet of je alle middelen al hebt besteld of gekocht, maar ik heb prettige ervaring met:

wassen;
kleien (wil jij later doen oké);
voeden met Poorboys World Black hole;
waxen met Poorboys Wolrd Natty's pastewax blue;

Deze zijn speciaal ontwikkeld voor donkere lakken.

Resultaten? kijk op: https://forum.Carclean.com/Default.aspx?g=posts&t=2378

Ik ben er zo goed als uit

ik niet kiezen tussen voeden met(dus da ga ik nog even nachtje over slapen haha)
Poorboys World Black hole of dodo juice need for speed

en waxen met
Poorboys Wolrd Natty's pastewax blue

De Need for Speed is een alles in 1 en de Black Hole niet.
In jouw geval zou ik voor de Need for Speed gaan.

Het is wat ingewikkeld maar

Black Hole is een glaze ,de voedende stap ,geen AIO dus ,want hij laat geen beschermingslaag achter. Maar je kan deze gerust gebruiken maar dan moet je er een wax over zetten.

Dus
-Black Hole (Glaze)
-Natty's paste wax of Collinite (Harde Wax)

of

-Polish With Sealant / Polish With Carnuba Poorboys (AIO)

of

-Dodo Need For Speed (AIO)

Een AIO doet meer als een aparte Glaze maar zal geen swirls vullen.

B.K. zei:
Het is wat ingewikkeld maar

Black Hole is een glaze ,de voedende stap ,geen AIO dus ,want hij laat geen beschermingslaag achter. Maar je kan deze gerust gebruiken maar dan moet je er een wax over zetten.

Dus
-Black Hole (Glaze)

of

-Polish With Sealant / Polish With Carnuba Poorboys (AIO)

of

-Dodo Need For Speed (AIO)

Een AIO doet meer als een aparte Glaze maar zal geen swirls vullen.

ik ga voor de laatste optie ik heb niet veel tijd om de auto altijd te poetsen dus de laatste is voor mij het beste
dodo juice need for speed is al helemaal compleet dan kan ik af en toe nog een keer die natty's blue erover heen smeren

kane zei:
ik ga voor de laatste optie ik heb niet veel tijd om de auto altijd te poetsen dus de laatste is voor mij het beste
dodo juice need for speed is al helemaal compleet dan kan ik af en toe nog een keer die natty's blue erover heen smeren
lijkt me een heel goede oplossing voor jou. Ook zou ik dan voor de natty's paste wax gaan en niet voor een harde wax. Aangezien een harde wax vaker iets moeilijker is om aan te brengen en dus ook wat meer tijd vraagt.

stel je voor ik kies alleen voor dodo juice need for speed AIO,is het dan nodig om er een wax laag erover heen te zetten,of is dit meer weg gegooid geld,scheelt al gauw weer 20 euries.

en opbrengen van de dodo juice hoe precies(lappen of pads) en hoelang intrekken.

Is toch wel aan te raden, de wax in een AIO product is vaak minder duurzaam dan een " standalone" wax.

Kane: hier staat een review van de dodo juice need for speed, ook staat er duidelijk omschreven hoe aan te bregen en te verwerken: klik
Als je een langdurige bescherming en glans wilt denk ik dat je best nog nabehandelt met een andere wax, aangezien zoals stimpy hier boven ook al vermeld de bescherming van AIO niet altijd even langdurig is. Maar je kan het overslaan, dan zal je wel iets regelmatiger met de need for speed aan de slag moeten.

nee ik had al gelezen dat AIO produkten niet duurzaam waren,maar goed als ik een 5 stappenplan wil gaan doen dan wordt het wel erg moeilijk voor me(weinig tijd)

daarom denk ik ook een al in one produkt(waarschijnlijk dodo juice need for speed)
en als topping een goeie vaste wax(waarschijnlijk Poorboys World Natty's Paste Wax)

kijk ik kan wel een keer de auto poetsen met dodo juice need for speed,hoef ik toch niet meteen die vaste wax erop te doen,kan ook een keertje over slaan.

Maar die vaste wax(Poorboys World Natty's Paste Wax)hoelang gerandeerd die de glans bij normaal gebruik van de auto,want ik heb wel eens produkten gehad van turtle wax,sonax,valma en daar moest ik wel elke 2 maanden waxen/poetsen.

Van die Sonax heb ik 1x de wax gehad van extreme lijn die werkte wel goed,maar nieuwe auto ook een nieuwe wax haha

kane zei:
Maar die vaste wax(Poorboys World Natty's Paste Wax)hoelang gerandeerd die de glans bij normaal gebruik van de auto,want ik heb wel eens produkten gehad van turtle wax,sonax,valma en daar moest ik wel elke 2 maanden waxen/poetsen.

Nu noem je ook een paar merken die "onderaan" de markt staan wat kwaliteit betreft, laten we zo zeggen, je krijgt waar voor je geld, het kost bijna niets, en je hebt er ook bijna niets aan :lol

Natty's blijft toch wel meer dan 2 maanden zitten hoor :ja

Need for speed ,zonder topping heeft bij mij een maand en een week of 2 gehaald. Wel altijd gewassen met Born To Be Mild en afgewerkt met QD+.

Dus ja ,je kan zonder topping even verder maar ik zou me toch even de tijd nemen om te waxen OFFFFF een flesje Red Mist aankopen ipv een wax.
Dit is een spray-sealant ,perfect om Need for speed na te gaan. Je krijgt je wagen gedaan op 5-10 minuten. (Dat ik er nu pas opkom..) En dit product alleen zou een maand bescherming geven. Je kan het ook na iedere wasbeurt gebruiken.

-Need For Speed
-Red Mist

De Collinite 845 blijft naar zeggen 6 maanden stand houden.

Brengt makkelijk aan en wrijft makkelijk af.

Dus goede sealer voor je need for speed

B.K. zei:
Need for speed ,zonder topping heeft bij mij een maand en een week of 2 gehaald. Wel altijd gewassen met Born To Be Mild en afgewerkt met QD+.

Waar kon je dat aan zien?
Aan de swirls die terug kwamen?
Want aan de beading/sheating kun je dat niet meer zien door de QD+

Need For Speed vult geen swirls.. Als de beading en sheeting weg zijn wil het toch zeggen dat zowel QD+ als NFS weg is..

Ah oke, ken need for speed totaal niet, maar QD+ is toch hetzelfde als UQD van megs?
Dat boost naar mijn weten de waxlaag en voor een betere beading.
Ik haal vogelpoep er altijd mee weg en kan kan het wassen dan precies zien welke plek ik gedaan heb.

En ja die van mij staat ook heel slecht in de wax... of wat er nog van over is.

QD+ is zeker niet hetzelfde als UQD, de QD+ is een detailer met carnauba de UQD is een synthetische detailer. QD+ heeft een meer duurzaamheid en vind ik makkelijker in gebruik.

Ah oke, weer wat geleerd.
Dat is het nadeel als je geen groot verbruiker bent, je kiest een keer iets en daar ga je mee door tot het op is (ik tenminste)

Maar dan zou QD+ de beading toch ook weer moeten verbeteren?
Iniedergeval dat je niet meer kan zien of waxlaag nog goed is?

Ik persoonlijk vind de combinatie Autoglym Super Resin Polish (AIO) en Collinite 476 (vaste wax) een uitstekende combinatie voor mensen met weinig tijd en die ook nog eens op de kleintjes letten.

Autoglym Super Resin Polish bevat uitstekende cleaners en maskeert evt. swirls (waskrasjes) middels de ruim aanwezige fillers. Tevens bevat SRP nog een sealant maar de duurzaamheid is net als bij veel AIO producten vrij beperkt.
Toppen doe je met een van de meest duurzame waxen nl. Collinite 476. Deze wax is de meest duurzame uit het Collinite assortiment en met een beetje geluk haal je er een maand of 5 mee. Ik zou wel willen adviseren om 1x per maand (na het wassen) de lak even na te lopen (duurt 10 minuten) met Poorboy's QD+ (detailer met carnauba wax). Hiermee blijft je glans en bescherming mooi intakt.

Bovenstaande producten zijn misschien niet de keuze van een typische detailer maar wel een zeer goede keuze voor mensen met weinig tijd die toch een goed resultaat wensen.