• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

weet het ff niet meer

kane

Detailing rookie
17 mrt 2009
110
0
Hoi allemaal,


Kijk al vele jaren hier op het forum en vind het erg gaaf hoe sommige heel druk met hun auto zijn en stuk voor stuk zien ze er perfect uit respect dat je de tijd ervoor kan nemen en maken.
Ik heb helaas die tijd niet maar wordt wel erg blij van een mooie glimmende auto,mijn vraag is dan ook het volgende.


Ik gebruik al een jaar het merk Mequiars niks mis mee ben er tevreden mee maar als ik zo rond kijk zijn er betere en geconcentreerdere middelen verkrijgbaar,ik heb ooit een keer wat besteld,super service daar niks over te klagen maar omdat ik maar een enkel produkt nodig heb bestel ik het niet online omdat ik nooi aan een bepaald bedrag kwam maar heb me er verder nooit in verdiept maar bij elke levering zit een kleine bezorgkoste berekend,ik haalde gewoon bij de autoshop ook vanwege tijd gebrek maar goed ik ga het anders doen nu.


omdat ik niet veel tijd heb wil ik enkel de auto goed wassen en dan een wax laag erover heen ja ik weet het beste resultaat haal je uit de 5 stappen maar lukt me gewoon niet ivm tijd
nu wil ik graag weten wat jullie over de volgende produkten weten


Mothers:
California Gold Car Wash & California Gold Pure Carnauba Wax Paste Step 3

Poorboys:
Super Slick & Suds Concentrated Wash & Natty's Pasta Wax Blue


Dodo ligt iets boven me budget jammer genoeg was erg benieuwd naar,of weten jullie een andere combi wat in de buurt komt van Mothers en of Poorboys als het draait om Euries


Groetjes Jordy
 
De twee producten die je aanhaald zijn goede produkten.
Ik zou wel kunnen aanraden om toch op zijn minst een klei beurt te geven aan je lak.
Dan ga je een veel beter resultaat halen met je wax kwestie standtijd.
Ook kan ik je de profesional polisch van PB's aanraden.
Deze reinigd je lak op een gemakkelijke manier(ook manueel) en geeft een goede voorbereiding op je wax.
Maar dan heb je al drie stappen als je het wassen van de auto niet mee rekend.
En dan ben je natuurlijk goed vertrokken:roll
 
Dodo btbm lijkt duurder maar is veel geconcentreerder... En als je jezelf aan de aanbevolen dosering houd is deze eigenlijk goedkoper dan poorboys slick and suds...
Ik vind dit persoonlijk wel een fijnere shampoo.

mothers is wel goedkoper als je de 2 liter verpakking neemt.
 
Qua waxen zal ik toch voor collinite gaan als het om de euro's draait... Prijs kwaliteit is heeft collinite toch zeker de beste waxen imo
 
  • Leuk
Reactions: opelmark
Jordy,
Als wasmiddel van je auto is er weliswaar verschil tussen de verschillende merken en uiteraard tussen de aankoopbedragen, maar echte slechte zijn er niet bij.
In de praktijk kom er achter welk middel het beste bij jou en de auto past. Na het wassen zonder meer een wax opbrengen zou ik niet doen. Het resultaat zal slechts beperkt zijn,
terwijl je snel een beter resultaat gaat krijgen als je eerst nog gaat kleien, zodat je een schoon en glad startpunt krijgt.
Als je voor weinig geld vervolgens een wax wilt opbrengen, kies dan voor een van de soorten van Collinite. Werkt snel en gemakkelijk, geeft een bijzonder mooie
glans en blijft lekker lang zitten.
Als het financieel niet echt past, doe je zelf een plezier en spaar even door en koop goede passende artikelen. Veel succes met het maken van keuzes.
Groet,
Jan
 
Als je toch wat minder tijd hebt zoals je aan geeft zou ik toch proberen om er een uurtje meer tijd voor te maken. Eerst de auto goed en grondig wassen, vervolgens kleien. Snel weer even wassen, drogen en dan een goede hybride wax er op! Kost je een paar uurtjes tijd,..
 
Ik zal me eens gaan verdiepen in de Collinite waxen ik ken het niet,was me al flink aan het inlezen over de Mothers en Poorboys waxen :-D
Financiel kan het wel maar niet te gek maar vind als je een goedkopere wax kan vinden die gewoon goed is perfect voor me mede omdat ik niet alle stappen ga doen en een hele dure wax dan geen invloed heeft

ps die Collinite is die wel handmatig te verwerken en zeker door iemand die geen pro is in het detailen van een auto.


goed volgende merken zal ik dan ook komende tijd eens in gaan verdiepen
mothers,poorboys en dan nu ook collinite erbij



groetjes
 
De Collinite 845 is zeker makkelijk handmatig te verwerken. Schat maximaal 1 uurtje om de hele auto van een laag te voorzien en uit te poetsen. Tip: zwarte handpad van Monello om dun! aan te brengen en een Peluche Verde om uit te poetsen.

Zoals eerder aangegeven: probeer iets meer tijd te besteden aan het wassen, kleien en poetsen van de auto. Resultaat is beter en houdt langer.

Niet schrikken, maar voor een "compleet" pakket aan spullen ben je al snel €100,- kwijt.
 
  • Leuk
Reactions: bros
de poorboys shampoo, niks mis mee, ik gebruik die ook al jaren en persoonlijk vind ik hem fijner als dodo, als je weinig tijd hebt kun je een cleanerwax gebruiken zoals die van poorboys https://www.Carclean.com/product/Poorb...B_PWC16_100725 deze haalt hele kleine krasjes weg en kun je ook in de zon gebruiken, de collinite 845 is overigens ook een prima wax voor een voordelige prijs, evt een beetje warm maken in warm water, goed schudden en dun aanbrengen
 
Dag allemaal,

Ik had vandaag niet veel te doen, dus ik heb een spreadsheet gemaakt om de kosten per was/foam beurt te berekenen. Ik ben hierbij uitgegaan van een grit guard emmer van 19 L. In de praktijk zal je deze natuurlijk nooit helemaal vol doen, maar het gaat toch om de relatieve prijs. Voor de berekeningen heb ik de aanbevolen verdunningen gebruikt die op de website van CC staan.

Note: De literprijs van de meeste producten daalt naarmate de verpakking groter wordt. Hierdoor kunnen de prijzen afwijken van de prijzen die ik hieronder gebruikt heb.

Mother's California Gold

Prijs per liter €10.56 (Bij een verpakking van 946 ml)
Verdunning: 1:200
Prijs per emmer: €1.00


Poorboy's Super Slick & Suds

Prijs per liter: €21.13 (Bij een verpakking van 946 ml)
Verdunning: 1:375
Prijs per emmer: €1.07

DodoJuice Born to be Mild

Prijs per liter: €37.99 (Bij een verpakking van 1000 ml)
Verdunning: 1:714
Prijs per emmer: €1.01

Meguiars Gold Class Car Wash

Prijs per liter: €14.27 (Bij een verpakking van 1892 ml die momenteel in de aanbieding is)
Verdunning: 1:133
Prijs per emmer: €2.02


De verdunning van Meguiars lijkt mij aan de ruime kant. Ik gebruik hem zelf ook wel eens, en ik heb nog nooit 142! ml shampoo per wasbeurt gebruikt. Deze is dus goedkoper als je de verdunning aanpast.

Ik heb deze berekingen voor nog meer shampoos gedaan en hieruit blijkt eigenlijk dat ze allemaal ongeveer hetzelfde kosten, mits de aanbevolen verdunning gebruikt wordt. Bathe+ is bijvoorbeeld even duur als DDJ BtbM.

Ik hoop dat dit wat duidelijkheid schept!

Jan
 
dank je Jan

de mothers of de poorboys shampoo spreekt mij echt aan
omdat ik de auto niet vaak goed kan behandelen op de mannier hoe jullie dat doen neig ik naar het produkt auto finesse triplle all in mede omdat daar alles in zit en als bescherming een spraywax erover heen
heb niet veel tijd en zo kan ik de auto op mijn mannier een redelijke verzorging bieden

groetjes
 
Klopt als een bus wat Jan zegt.... Maar mothers is pas echt voordelig als je de 2 liter verpakking neemt... die is maar 2 euro duurder ;)


Tenminste.... Was nog niet helemaal klaar met lezen... Bath+ is echt wel een stuk duurder dan BTBM.... de gewone bath is zelfs iets duurder! (lees bij een liter verpakking 6 cent op een 10 liter emmer)
 
De literverpakking van BtbM kost €37,99, precies evenveel als de literverpakking van Bathe+. Nu zegt CC dat de verdunning voor Bathe+ 1:600 tot 1:800 is. Ik ben daar tussenin gaan zitten en dan kom je uit op praktisch dezelfde prijs als BtbM. Voor de gewone Bathe staat er geen verdunning aangegeven.

Zluytr Waarom denk jij dat dit niet zo is? Zie ik iets over het hoofd?
 
Ik heb het net even nagekeken en bathe+ en btbm lijken inderdaad exact even duur en de verdunning is ook gelijk.
btbm 14ml op een 10l emmer
bathe+ 15-20ml op een 12l emmer

is het een idee om de volledige lijst online te zetten Jansen ? Denk dat dit voor veel mensen handig kan zijn.
 
Mengverhouding van Bath is 1:500... Als je van de + variant minder nodig heeft neem ik m'n woorden terug ;)
 
Bij de Bathe staat 20-30 ml op een emmer van 10-15 liter op de verpakking.
Bathe+ 10-15ml op een emmer. Wordt niets geschreven over aantal liter.
Net ff snel gekeken in de voorraad kast :)

Meen dat er op de site van Gyeon bij beide 1:500 wordt aangegeven...
 
Mooie discussie dit ;)

ik heb even gekeken... Maar alleen bij de gewone Bath geven ze een mengverhouding aan :rules
 
Haha oké top. Op m'n iPhone vind ik de site van Gyeon waardeloos:ja of ik ben niet handig genoeg daarmee :s.

De Gyeon Bathe kan ik iedereen sowieso aanraden. Wat een heerlijke shampoo.
Aankomend weekend trekken we de BTBM open:-D