• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke droogdoeken / zemen gebruik je?

Tim

Master of Bling
Medewerker
2 mrt 2008
10.660
200
Berkel en Rodenrijs
Wij testen hier natuurlijk echt alle doeken die we binnen krijgen. Binnenkort zullen we ook een vergelijkende test gaan doen.

Van Watermagnet tot Mothers Drying Towel en van Miracle Dryer tot Cobra Guzzler.

Maar, welke droogdoek gebruik jij? Of werk je nog met een traditionele zeem? :-

Ik heb laatst de Ultimate Guzzler gebruikt, die hebben we sinds kort voorradig. Ik zal straks een foto plaatsen, man dat ding is groot. 8-())
 
Zeem!? Waaahh, die komt er bij niet meer aan te pas :|~*

Na de Meguiar's watermagnet gebruikt te hebben overgestapt op de Chemical Guys Miracle Dryer, wil niet meer terug! :)^ De WM is er niets bij.
 
Ik ben ook na het gebruik van de watermagnet van Meguiar's over gestapt op de Miracle Dryer.
Hele fijne droogdoek, echter had die best een slag kleiner mogen zijn wat mij betreft.

Joost
 
We gaan binnenkort de Guzzler HD testen. Die is erg compact, maar een stuk dikker (eigenlijk zelfde idee als de Drying Towel van Mothers). Ik ben benieuwd hoe die werkt! :star
 
Ik gebruikte eerst 2 Watermagnets maar sinds de Miracle Dryer ben ik helemaal verknocht aan dat ding zeg!
Wat een wereldding! Zeker gezien de prijs t.o.v. een Watermagnet!

Nu gebruik ik 1 WM voor de velgen en de andere voor de randjes en onderkanten bumpers en Binnenkant deuren.
 
Ik gebruik nu de Meguiar's watermagnet (twee stuks), maar dat valt me toch een beetje tegen.

Volgende keer weer wat anders dus, zal dit topic goed in de gaten houden.
 
Heb nog steeds 2 WM's, maar heb 't idee dat ze swirls veroorzaken. Ben er dus erg voorzichtig mee.
Wil bij de volgende bestelling eens wat anders proberen.

Gr. Rudi
 
Rudi, probeer eens de Miracle Dryer.
Dan wil je denk ik niets anders meer.

Voordat je hem in de wasmachine stopt goed uitsoppen in warm water.
Geeft nogal geel af. Nadat je dit een paar keer gedaan hebt gaat de doek niet meer afgeven.

Joost
 
Ik gebruik de mothers drying towel eerst en dan de meguiars watermagnet daar kan ik twee auto's mee drogen zonder uit te wringen.
 
Ik heb ook 2 WM's, maar die zijn gedegradeerd doeken die ik gebruik voor "vieze" klussen zoals het motorblok i.o.d. :D

Sinds ik de Miracle Dryer hebt, niets dan lof over deze doek. Wil er nog wel eentje hebben, al vraag ik me af waarom... met die ene kom je heel ver.

Patrick
 
waarom willen jullie allemaal beter droog doek ik wil ontkalk filter dan hoe ik niet meer af te drogen;)
 
Tjibbe zei:
Heb nog steeds 2 WM's, maar heb 't idee dat ze swirls veroorzaken. Ben er dus erg voorzichtig mee.
Wil bij de volgende bestelling eens wat anders proberen.

Gr. Rudi

Onze Water Magnets worden wat harder na verloop van tijd, bij jou ook? De Miracle Dryers, Guzzlers en Mothers doeken blijven een stuk zachter.

Sinds kort hebben we ook de Waffle Weave van Poorboy's, dat ding is 50% groter dan de Water Magnet, maar kost maar iets van 14,- :) En hij is nog zachter ook (en blauw).
 
Patrick zei:
waarom willen jullie allemaal beter droog doek ik wil ontkalk filter dan hoe ik niet meer af te drogen;)


Een onthardertje is erg handig, geen kalk en watervlekken meer. Maar dan nog altijd even afdrogen hoor. Alles wat door de lucht waait blijft anders hangen in je waterdruppeltjes!
 
Ik heb de watermagnet, waar ik erg tevreden over ben.
Omdat ik mijn auto behandel met nxt tech wax en m16 en telkens boost met ultimate quick detailer is vaak alleen het uit laten lekker van mijn auto meer dan genoeg.
Qua drogen kan ik het eigenlijk daarna wel alleen af met een microfiber, maar goed gebruik dan toch de water magnet.
 
Heb de Water Magnet alweer een hele tijd, en ben er best tevreden over maar die moet wel een keer of wat worden uitgewrongen. Tijdje geleden heb ik de Miracle Dryer bij Tim gekocht en jonge wat een geweldig ding is dat! Ik doe er de hele auto mee, en dan is hij net een beetje vochtig... Nooit gedacht dat een droogdoek zoveel water kon opnemen, maar hij doet het echt! De Water Magnet gebruik ik nu om de binnenkant van de portieren en de velgen mee te drogen.

Wat mij betreft is de Miracle Dryer echt een aanrader!
 
Tim zei:
Onze Water Magnets worden wat harder na verloop van tijd, bij jou ook?De Miracle Dryers, Guzzlers en Mothers doeken blijven een stuk zachter.

Klopt, dat heb ik ook... Was ook een reden om de MD te kopen...

Tim zei:
Sinds kort hebben we ook de Waffle Weave van Poorboy's, dat ding is 50% groter dan de Water Magnet, maar kost maar iets van 14,- :) En hij is nog zachter ook (en blauw).

Hmm, interessant. Niet dat de MD niet zou voldoen, in tegendeel, maar ik ben nou eenmaal nieuwsgierig. Ook handig voor de ramen denk ik dan maar... :grinning: