• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke handpads zal ik bestellen

LB

Detailing guru
Tester of Bling
4 jan 2009
1.815
123
48
Tot voor kort gebruikte ik bij het handmatig detailen van mijn lak een MF pad van de Halfords. Niets mis mee, maar ik vermoed dat dit beter gaat met een handpad van bijvoorbeeld Monello of LC. Echter het aanbod en wanneer je voor welke pad kiest is mij niet helemaal duidelijk.

Monello biedt de:
- Monello White Polishing CCS Round Foam Hand Applicator en de
- Monello Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator

Lake Country heeft de:
- Lake Country Orange Light Cutting CCS Euro Foam Hand Applicator,
- Lake Country Red Soft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator,
- Lake Country White Polishing CCS Euro Foam Hand Applicator
- Lake Country White Polishing Euro Foam Hand Applicator

Waar ik naar op zoek ben is één of meerdere pads voor de plekken waar je met een machine niet goed bij kan komen, denk aan de lak onder sommige deurhandels etc. Ook pak ik niet voor elke detail de excenter. In deze situaties zou ik graag een goede handpad willen voor het lichtere polijstwerk, het opbrengen van blackhole en het opbrengen van de sealant of wax.

Wie wil zijn/haar ervaringen met mij delen zodat ik een keuze kan maken?
 
Voor de black hole en evt een sealant gebruik je een rode , zwarte of gouden handpad.
De witte is de fijnste polijstpad gevolg door de oranje, en de vorm is net wat je zelf lekker vind werken(rond of ovaal), of wat je gewend bent
 
De euro is groter en naar wat ik lees vind men die erg prettig werken.
De concorso is er nu nog alleen in het rond, maar die schijnt zo fantastisch te zijn dat je die ook mee "moet" nemen
Je hebt ook nog een zwarte variant ( 101164 - Black Soft Finishing Euro Foam Hand Applicator)

Monello: wit (€3,49) + goud (€3,49)
LK: oranje(€4,49) + rode(€4,49) + zwart(€3,99)

Die 5 en je kan alles te lijf :)
-------------------------------------------------------
CCS heeft met capture and storage te maken, omdat je het middel in die gaatjes opsluit en zo langer door kan werken ( correct me if I'm wrong )
 
@mk-us Denk dat ik jouw voorstel ga bestellen

Monello
- wit (€3,49) + goud (€3,49)

LK
- oranje(€4,49) + rode(€4,49) + zwart(€3,99)

Zowel de blackhole als de sealant kan opgebracht worden met de gouden monello, in dat geval kan ik er beter een paar bestellen.

Bedankt voor de reacties zover!
 
Jip, plus het feit dat als je aan het waxen bent en er valt een concorso'tje....heb je nog een reserve :)

Wel nog 1 klein puntje: de euro is volgens mij wel iets dikker, dit ivm achter de deurhandels, hmmm, nou ja drupje er op en proppen maar ( kan geen schade aanrichten )