• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke klei?

-Vanquish-

Detailing addict
1 jul 2008
698
65
Ik heb enkel nog maar ervaring met de Mothers clay bar. Nu, deze zal binnenkort aan vervanging toe zijn. Denk dat ik nog net 1 wagen kan doen.
Welke klei raden jullie aan? Ik ben best tevreden van de klei die ik nu heb, enkel gebruik ik als lube nu Last Touch, 1:1 verdund, dus ik zoek een klei die zonder spray verkocht wordt.
Liefst ook een veilige klei die geen marring achterlaat.
Ik ben positief verrast door de producten van Poorboy's, is de klei van Poorboy's een goede keuze?

Alvast bedankt !
 
Klei van Poorboys is een perfecte keuze! Gelijk een mooi potje erbij om je klei in te bewaren.
Deze laat ook geen marring achter. Dat doet de paarse Carclean klei en Meg's rode klei wel.
 
Dan wordt het de Poorboy's!

De marring die klei kan veroorzaken, is die eigenlijk makkelijk weg te werken met een excenter?
 
Ik ben bijna door m'n Meg's consumentenklei heen en heb al een blokje Carclean Klei liggen (de milde, grijze). Zolang je niet die rode of paarse gebruikt vraag ik me af of er zoveel verschil zit tussen de claybars van de diverse merken.
 
Misschien dat Tim er wat meer over kan vertellen. Uit eigen ervaring weet ik dat de blauwe Meg's zachter is dan de consumentenklei van Meg's daar merk ik zeker verschil in.
Heb ook de paarse en die is weer zeer hard. Marring is inderdaad te verwijderen met een excenter en vaak ook met de hand.
 
Ik zie eigenlijk nu pas dat Carclean zelf ook klei aanbiedt.

mm misschien wel interessant. Zijn er mensen die deze al geprobeerd hebben?
 
Als je marring hebt is je blanke lak wat doffig door de polijstende werking van de klei, door een cleaner of een polish te gebruiken poets je de boel weer tot hoogglans op!
 
marring zijn oppervlakkige krassen die je door dat je met de klei over je lak wrijft aanbrengt. hoe grover de klei hoe meer marring je aanbrengt. een tip wees niet zuinig met de spray detailer!
 
na ja...nu begrijp ik het zeker!...Muchos gracias! Ik heb nu de gewone klei van Meguiars, en heb 1 keer gekleid met (naar mijn idee) teveel spray...maar dat is dus wel goed...:D
 
Heb zelf ook die "standaard" klei, en ben er zeker niet ontevreden over. Word het van die andere nog gladder of wat is de extra toevoeging ervan?
 
Nee hoor als je lak van de gewone klei glad wordt, dan zal je niet meer effect merken met de andere klei.

Wel zal je sneller kunnen werken met de Poorboy's klei ipv de Meguiar's klei. En je zal ook makkelijker bepaalde vervuiling weg krijgen die je met de Meguiar's klei niet weg krijgt.
 
Tim die carclean klei... waar koop je die in? Of is dat het geheim van de smid??

Toen ik bij je in de winkjel was vertelde je bv de miracle dryer van Chemical guys exact hetzelfde is als die van Cobra en dat ze ook gewoon uit dezelfde fabriek komen..:-"

Moraal van dit verhaal?
Is dit mogelijk ook het geval met de carclean kleiblokken en andere kleiblokken welke van een bekend merk te koop zijn??