• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke lichte polish gebruiken

Meebooh

Detailing trainee
31 jul 2023
43
27
Hoi

Ter voorbereiding van een gyeon coating (mohs) wil ik mijn wagen polijsten om de lak volledig proper te zetten. Nu de lak is nog in topconditie. Wagen is 1 maand oud en van dag 1 een spraywax opgezet. Ik zie ook met inspectielamp geen swirls.

Welke (lichte) polish zouden jullie aanraden hiervoor?
 
Welkom op het forum.

Of je handmatig of machinaal aan de slag gaat, een fijn polijstmiddel zou genoeg moeten zijn om de spraywax te verwijderen. De ervaring leert dat nieuwe auto's veelal niet 100% topconditie hebben en er vaak wax/glaze/o.i.d. wordt gebruikt om dingen te verbergen.

Er zijn vele fijne polijstmiddelen beschikbaar. Deze zullen allemaal wel hun ding doen.

Ergens doet mij vermoeden dat je nog niet veel ervaring hebt met polijsten en coatings, dus misschien is dat ook iets om even in te duiken. ;)
 
  • Leuk
Reactions: bros
Hoi

Ben er mij al een hele tijd over aan het inlezen en tutorials kijken.

Wagen zal eerst gefoamt en gewassen worden met meguairs wash plus voor de huidige wax er af te halen. O Dan met non-ferro decontamineren. Ik vermoed dat de lak dan wel proper zal zijn. Ik deed de zaktest en voel geen oneffenheden. Nu wil em voor zeker te zijn toch kleien en dus licht polijsten voor ik de coating aanbreng. Maar vd in het bos van polish middelen niet het geschikte product. Het moet eerder een soort finishing polish zijn. Die de laatste niet zichtbare krasjes aanpakt en de lak 100% strak zet.
 
Ik dacht het eerst zonder de klei en polijststap te doen maar ik lees overal dat er best toch altijd licht gepolijst wordt voor het aanbrengen van een permanente coating
 
Inlezen en filmpjes kijken is nog geen ervaring. ;)

Foamen en wassen met Wash Plus? Ik neem aan dat je niet gaat foamen met dit spul?

Ik zou eerst alle nodige reinigings-stappen doen, of het nou een nieuwe auto is of niet. Je wilt een brandschone lak, zonder defecten. Het is gelukkig geen permanente bescherming, maar alsnog wil je lang plezier hebben van je werk en coating.

- Voorwas en/of handwas. (Normale shampoo, prewash, etc)
- Specifieke reinigers. (De-ironizer, eventueel teer-en-harsverwijderaar, etc)
- Kleien.
- Polijsten.
- Ontvetten.

De link naar polijstmiddelen in mijn vorige bericht geeft een scala aan verschillende merken en producten. Je kan ook bij Gyeon blijven, het merk waar je ook de coating van wilt aanbrengen.
Gyeon heeft zelf ook polijstmiddelen, zo ook de ''Gyeon - Primer'' als zéér licht polijstmiddel. Of dit echter sterk genoeg is, dat ligt aan de hardheid van je lak en de mate van defecten.
 
Hoi

Ben er mij al een hele tijd over aan het inlezen en tutorials kijken.

Wagen zal eerst gefoamt en gewassen worden met meguairs wash plus voor de huidige wax er af te halen. O Dan met non-ferro decontamineren. Ik vermoed dat de lak dan wel proper zal zijn. Ik deed de zaktest en voel geen oneffenheden. Nu wil em voor zeker te zijn toch kleien en dus licht polijsten voor ik de coating aanbreng. Maar vd in het bos van polish middelen niet het geschikte product. Het moet eerder een soort finishing polish zijn. Die de laatste niet zichtbare krasjes aanpakt en de lak 100% strak zet.
Eerst wassen met normale shampoo, zodat lak schoon is. Pas daarna met mequiars wash plus op vochtige washmitt doen en lak nogmaals mee wassen (en daarna afspuiten) om oude waxlagen te verwijderen
 
Laatst bewerkt:
Welkom! Ik ga toevallig hetzelfde doen dit weekend. Wassen(Nanolex Pure), kleien(Monello klei), polijsten(Monello Finale), ontvetten(Gyeon Prep) en daarna Cancoat erop. Ook een nieuwe auto, staat nu 200km op. Ziet er netjes uit maar toch wil je niet weten wat er nog afkomt afgaande van de binnenkant( enkel lauw water, was gewoon zwart).
 
  • Leuk
Reactions: Smotske