• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke producten voor het machinaal polijsten van een hagelnieuwe zwarte Jaguar?

Pinomerta

Detailing rookie
3 nov 2009
73
0
Beste forumgenoten,

Met veel bewondering heb ik dit forum afgestruind en kom tot de conclusie dat ik nog nooit een auto (goed) heb gepoetst. Ik heb de meeste filmpjes etc wel gezien en die zijn echt harstikke handig. Mijn vraag nu is de volgende. Ik ben de trotse eigenaar van een hagelnieuwe zwarte Jaguar uit de VS. Dat van de VS is in die zin belangrijk dat de auto ondanks dat hij nieuw is en in een container verscheept is toch links en rechts een paar lichte krasjes heeft :( . Ik heb vervolgens een aantal producten gekocht bij carclean zoals Maguiare's techwax 2.0, smartwax rimwax, poorboys extreme leather cleaner etc. Welke producten adviseren jullie nu voor een nieuwe zwarte auto?

Waarschijnlijk koop ik op 8 december een DAP :D en wat heb ik dan nog meer nodig? Welke pads voor een nieuwe zwarte auto en heel belangrijk van welk merk? Welke producten? Ik zie door de bomen (lees alle producten en adviezen) het bos niet meer. Is er iemand die met dit slechte weer toch niets beters te doen heeft dan mij te voorzien van een soort stappenplan :rules ? Het gaat mij dan voornamelijk over de manier van polijsten.

Uiteraard ben ik niet te beroerd om als tegenprestatie (iemand van ) jullie een keer te komen helpen met jullie projecten. (mits in de buurt :grinning: )

Veel dank voor jullie reactie(s) :cool:
 
Nieuwe Zwarte Jaguar! Nice!!


Ik ga ook een DAP kopen op 8 december. Heb een metallic groene auto, dus ook in de categorie donker.

Wat je nodig hebt (3 middelen en pads):

1Polijstmiddelen:
1 medium cut - Monello Mezzo of Poorboys SSR 2.5
1 light cut - Monello Finale of Poorboys SSR 1

Je kan ook een zwaardere cut (=compound) erbij nemen, voor als je lak erg hard is, zoals de Monello Inizzio.

2Glaze:
Glaze voedt je lak (gaat in de poriën) voor extra glans. Alleen.. ik heb gelezen dat niet alle lakken poreus genoeg zijn om een glaze goed in zich te nemen, zodat resultaat niet altijd verzekerd is.

Smartglaze of Chemical Guys EZ Creme of Poorboy's Black Hole of Dodo Juice LimePrime Lite.

3Sealant en/of Wax:
PB's EX-P sealant is populair of een wax (genoeg keuze).

Pads voor die dap. Van Lake Country (LC) of Kompressor (20% korting op diezelfde dag (5.5" tot 6.5")

Je hebt pads nodig om die middelen met je DAP erin/erop te werken.
Voor je polijstmiddelen:
Light cut en medium cut, zoals de Oranje en Witte 5.5" CCS smartpads van LC

voor je glaze:
finishing pad. Zoals de zwarte pad.

sealant , wax:
gouden pad.

Ik ga zelf wax met de hand doen. Met een foam padje. Is toch makkelijk (erop smeren ipv erin) en toch leuk om de contouren van je auto met de hand te volgen na machinaal te werken.


Maar dit is maar heeeeel kort van wat je nodig hebt. Je hebt ook nog meer nodig:

voldoende Microfiber (MF) doeken.
spray om polijstmiddelen weg te halen zoals Monello's spruzzo.
brinkmann flashlight om te kijken of er nog swirls over zijn
microfiber wasmiddel voor je doeken.
zakje poeder om je pads mee te reinigen (of een complete pad washer)

en volgens mij mis ik nog wel een paar dingen. :)
 
Welkom, denk ook even aan de sectie om je voor te stellen.
En wellicht eens langs op jaguarforum.nl.

Zeer stijlvol zo'n zwarte S-type.
Maar wel een verzoeking om 'm mooi te houden

Hans
 
Allereerst welkom!

Hoe te polijsten staat in de how-to topics aangegeven ;) Welke pads en polish je nodig hebt, is niet aan te geven. Dat hangt af van de lak zelf. In jouw geval zou ik denken aan de Monello Finale en Mezzo. Pads: light green, wit en evt oranje. Maar vooral het woord dat al zo vaak is gevallen: testspot :! . Ook de die hard detailers moeten nog bij iedere auto een testspot doen om de juiste combo te bepalen. Daar is geen tabelletje voor te maken. Het hangt ook mede af van de eisen die je stelt. Zorg voor bijvoorkeur 2 pads van iedere kleur, evenals 2 mv-doeken per te nemen stap.
 
Maguiare's ??

Meguiar's ;)

Je kan ook een zwaardere cut (=compound) erbij nemen, voor als je lak erg hard is, zoals de Monello Inizzio.

De TS zegt dat het een hagelnieuwe auto is, daarbij verwacht ik niet daar een zware lakcorrectie nodig is, met de Mezzo en Finale moet hij al een heel eind komen
 
daarbij is mezzo ook geen lichte polish..
ik sta af en toe versteld hoeveel correctie je kan behalen, met mezzo (en in mijn geval een witte pad)

en harde lak hoef je niet altijd op te beulen, ik heb gister een audi TT gedaan, die had ook "kei"harde lak..
met een zwarte finishing pad, en finale verkreeg ik best nog redelijke correctie, dit was niet geplanned, gezien dit alleen als paint clean stap bedoeld was
 
Je kan ook even naar Carclean.com bellen/mailen en een afspraak maken om langs te komen.
Dan kijken we naar je Jag, de krassen, meten de lak, kijken wat je nodig hebt, proberen dingen uit.

Zeker de moeite waard om een trip richting Rotterdam ermee te maken dus.
En we hebben lekkere koffie :heart_eyes:
 
Denk er ook om dat Jag over het algemeen hele zachte lak heeft.
De swirls vliegen er al in als je er alleen al naar kijkt. :D
Wij hebbenzelf een S-type en dan safire blauw.
 
@Buster,
de lak van de zwarte Jag van TS kan (!) heel anders zijn dan de blauwe lak op jouw Jaguar. Er is geen algemene stelregel, zie onder meer de BMW 3-serie meeting (ik vergeet altijd die typenummers van BWM) van eerder dit jaar. Ook daar waren een aantal verrassingen qua hardheid van de lak. ;)
 
Helaas, was de BMW E90 workshop bij CC zelf voor de deur ;)
Allemaal E90's waarvan er verschillen waren in de hardheden in de lak, en deze waren allemaal voorzien van fabriekslak, dus niet overgespoten. Vandaar altijd het adviovies om een testspot te doen ;)
 
DKBM zei:
@Buster,
de lak van de zwarte Jag van TS kan (!) heel anders zijn dan de blauwe lak op jouw Jaguar. Er is geen algemene stelregel, zie onder meer de BMW 3-serie meeting (ik vergeet altijd die typenummers van BWM) van eerder dit jaar. Ook daar waren een aantal verrassingen qua hardheid van de lak. ;)


Daarom zei ik in het algemeen. Ik heb er nu 4 meegemaakt namelijk.
 
@guillaumemay dank voor je uitgebreide terugkoppeling. Zal er zeker m'n voordeel mee doen!
@ Redcat voorstellen heb ik al gedaan en bij het Jaguarforum ben ik ook geen onbekende ;)
@ DKBM, Stimpy68, Aron 147 dank voor jullie commentaar
@ Dibbuz ik ga jullie zeker bezoeken. Te meer ook omdat ik nog een 5 serie heb die onlangs ge-keyd is :-( daar heb ik sowieso jullie hulp bij nodig...

CU