• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

welke tapijtreiniger/stomer aanschaffen ?

mizzo

Detailing rookie
23 okt 2019
6
15
Goedemiddag allen,


ik ben nieuw hier op het forum en wil eigenlijk een meer kennis opdoen door de ervaringen die de leden op het forum hebben met tapijtreiniger/stomers.

ik wil graag mijn auto interieur grondig schoonmaken ( golf 5 alcantara interieur ) en zou willen weten welk apparatuur/schoonmaak middelen ik nodig heb.
heb ondertussen veel gelezen over een karcher puzzi of handmatig of een karcher stomer.
nou weet ik dat je met een stomer alle bacteriën en nare geurtjes eruit kunt halen maar gaat dit ook met een stofzuiger.
en natuurlijk welke middelen er nodig zijn om het van te voren in te sprayen of te gebruiken in bijv een karcher puzzi.

zouden jullie mij hiermee kunnen helpen....?

mijn budget ligt rond de 450 euro max


met vriendelijke groten Mizzo
 
Welkom @mizzo

Je bent mij net voor met deze vraag, ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een goede reiniger...
Ik twijfel nu tussen de Karcher SE 5.100 ( 250 euro ) en de Numatic George GVE-372 ( 400 euro )
Bij de karcher komt nog wel een los mondstukje bij van € 27,50

Ben benieuwd naar ervaringen hier van ervaren detailers.
 
Ik heb zitten kijken naar de karcher Puzzi 8/1 lijkt me een mooi machientje alleen weet ik zo niet wat er dus beter is (nare geurtjes betere eindresultaat ) een stoomreiniger of een extractie... twijfel ook heel erg
 
Paar jaar geleden de George gekocht in de aanbieding bij de Blokker voor 265 euro.
Prijzen zijn wel hard gestegen.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
ik ga denk ik toch de Kärcher SE 4001 aanschaffen het is een redelijke apparaat ziet er goed uit in ieder geval. als er mensen zijn met ervaringen met de karcher let me know !
 
Die 6.100 ja wel een mooi ding maar voor mij denk ik wat overkill. Ik gebruik hem namelijk echt zeldzaam. Auto vrouw, vloerkleed en mijn automatten. Ik zal mij ook eens verdiepen in de bissell. Scheelt weer 100e en is niet zo groot om op te bergen.
 
Ja dat zij mijn vrouw ook al:joy:

Maar dat doe je dan toch weer minder snel. Ook kan ik het niet huren waar ik woon.
 
Ik heb zitten kijken naar de karcher Puzzi 8/1 lijkt me een mooi machientje alleen weet ik zo niet wat er dus beter is (nare geurtjes betere eindresultaat ) een stoomreiniger of een extractie... twijfel ook heel erg

Ik heb de Puzzi en ben heel tevreden. Het apparaat heeft een flinke opvangbak en zuigt goed droog. Zelfs zo goed dat na twee a drie uur weer gezeten kan worden.

Met een beetje rondsnuffelen kan je al een nieuwe op de kop tikken voor €450 (incl. BTW). Uiteraard is marktplaats ook een goede optie.
 
Karcher SE 6.001 zojuist gebruikt. (mogelijk binnenkort niet meer leverbaar)
Degelijk gebouwd, is stiller dan de NTSR 20 en geeft meer vocht door de sproeier
Het eerste is fijn, het sproeien is wennen (handel niet helemaal induwen)
Wat ook wennen is, is dat het mondstuk, om goed te zuigen, rechtop moet staan
Dat maakt het wat lastiger in hoekjes. Met de andere mondstukken is droogzuigen dan toch prima te doen
Schoonmaken is eenvoudig, schoon water zit in losse emmer en vuil water ook
Beide eruit nemen en de onderbak is leeg en makkelijk te reinigen
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx