• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

welke tapijtreiniger/stomer aanschaffen ?

Ik heb een Karcher se4001 en had er gelijk een los mondstuk voor auto bekleding bij gehaald. Voordeel van deze machine is dat ik hem normaal met stofzak in de garage hebt staan voor het normale stofzuigen(wat natuurlijk veel vaker voorkomt) en als ik het nodig heb bouw ik hem even om en heb ik een extractor. Dit puur om de ruimte in de garage zo efficiënt mogelijk te benutten maar heb er totaal geen ergernis in.
 
Ik heb inmiddels de Karcher 5.100 gekocht, incl. het setje met de kleine bekledingszuigmond.
Alle kleden in de camper van mijn ouders gedaan, en het tapijt van schoonmoeders gereinigd.
Alles met Classic carpet cleaner (1 op 25 verdund ), en echt mooie resultaten bereikt.
Ook het hoekje van haar bank, wat helemaal zwart was geworden, weer netjes schoon.
 
  • Leuk
Reactions: Esmid
Dag allemaal dit is mijn eerste post en ook ik ben nieuw hier. Ik heb ondertussen veel gelezen en jullie tips van harte genomen.
Mede dankzij jullie tips heb ik een Kärcher SE 4001 aangeschaft, met aparte mondstuk voor de auto, welke onderweg is.

Nu heb ik toch een paar vraagjes die ik hier ga stellen en zou het op prijs stellen als hierop gereageerd wordt.

1. Ik wil mijn stoelen en matten reinigen gezien deze de afgelopen 4 jaar niet schoon zijn gemaakt ( wel gestofzuigd ).
Ik wil de Kärcher se 4001 gebruiken, welke tapijtreiniging middel kan ik hiervoor gebruiken die van Kärcher zelf of een alternatief ?
2. Ik ben groot fan van Meg's hebben zij hier ook iets voor ( in de Detailer line ) die ik met de Kärcher kan gebruiken ?
3. Kan iemand mij een stappenplan aanbevelen om het interieur met de se 4001 schoon te maken ?

Het is echt de allereerste keer dat ik een extractor gebruik nog nooit 1 in het echt gezien gebruikt worden en na alles op dit forum gelezen te hebben en wat youtubefilmpjes gezien te hebben wil ik toch me goed voorbereiden.
 
  • Leuk
Reactions: Dutch Vertigo
@DavidB - Welkom op het forum! :)

Middels de zoekfunctie kan je meerdere topics vinden en wat meer info vergaren.

Wat ik zou doen:

1) Matten en bekleding stofzuigen en borstelen.
2) APC sprayen en borstelen.
3) Extractor gebruiken met schoon water door eerst te sproeien en dan af te zuigen.

Als je bij Meguiars wilt blijven, meen ik te herinneren dat men de APC Plus gebruikte omdat deze minder schuimt in de machine.
 
Het is best handig om eerst even te oefenen
Pak je een deurmat of iets dergelijks
Of als je losse matten in de auto hebt, die eerst doen
 
  • Leuk
Reactions: DavidB
@DavidB - Welkom op het forum! :)

Middels de zoekfunctie kan je meerdere topics vinden en wat meer info vergaren.

Wat ik zou doen:

1) Matten en bekleding stofzuigen en borstelen.
2) APC sprayen en borstelen.
3) Extractor gebruiken met schoon water door eerst te sproeien en dan af te zuigen.

Als je bij Meguiars wilt blijven, meen ik te herinneren dat men de APC Plus gebruikte omdat deze minder schuimt in de machine.


Bedankt voor je antwoorden! Ik struin inderdaad het forum af en pik de tips die aan anderen ( die ook een een soortgelijke vraag stelden ).
Afentoe is het antwoord wel duidelijk van anderen maar dan rijzen er bij soms toch nog andere vragen.

Dan wil ik je nog even iets doorvragen op je bovenstaande antwoorden.
als ik je advies nummer 2 opvolg hoef ik dan geen reinigingsmiddelen in de extractor te gaan gebruiken of juist wel ?
 
Het is best handig om eerst even te oefenen
Pak je een deurmat of iets dergelijks
Of als je losse matten in de auto hebt, die eerst doen

Goede tip ! ik ga eerst de bank de matten thuis proberen. Daarna was ik van plan om het inderdaad zo te gaan doen zoals jij het aangeeft.
 
Ik zit er sterk aan te denken om deze te kopen:
Bissel Spotclean Professional deze is naar mijn idee prima voor huis/keuken/tuin werkzaamheden en prima betaalbaar.
Verder lees ik er ook prima reviews over.

Ongetwijfeld zullen de Karcher en Georges beter zijn, maar voor die 5 keer per jaar dat ik het gebruik vind ik het stevig geprijsd.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Ik zit er sterk aan te denken om deze te kopen:
Bissel Spotclean Professional deze is naar mijn idee prima voor huis/keuken/tuin werkzaamheden en prima betaalbaar.
Verder lees ik er ook prima reviews over.

Ongetwijfeld zullen de Karcher en Georges beter zijn, maar voor die 5 keer per jaar dat ik het gebruik vind ik het stevig geprijsd.
De Karcher se 4001 is nu op bol.com 175,- 14 euro duurder.. maar is het denk ik overwegen wel waard als ik de gebruikers recenssie lees hier op het forum.
 
Ik zou in de machine schoon water doen. ;) Flesje APC en borstel om te reinigen, schoon water in de machine om te spoelen en dan afzuigen.
Super ! ik weet genoeg - was een beetje in deveronderstelling dat men ook apc in de extractor doet gemengd met water en dit dan erin spuit en daarna droog zuigt.
 
@Mark1986 ik heb deze sinds een week of 2 in gebruik en ik vind hem super!
Ik heb het beige interieur van mijn auto helemaal opgefrist en was weinig moeite.
Ik heb ValetPro classic cleaner gebruikt met warm water in het apparaat en is een hele fijne combinatie.
Na spoelen met alleen water is in deze niet nodig...interieur was na 4 uur droog...alle matten, stoelen en vloerbedekking.
 
  • Leuk
Reactions: Mark1986
@DavidB - Is ook een optie, hoor. ;) Maar dan gebruik je vrij veel mengsel, met een sprayfles nevel je spaarzamer en preciezer en hoef je niet het mengsel weer af te tappen om er vervolgens schoon water in te doen.

Je hoeft de matten en bekleding niet zeiknat te maken met mengsel, maar benevelen en borstelen. Vuil komt dan los en samen met het mengsel gaat dit dieper in de stof. Daarom spoel je met schoon water welke samen met vuil en mengsel je meteen weer wegzuigt.
 
Even een terugkoppeling geven van mijn 1e ervaring met een extractor ( in dit geval met de Kärcher SE 4001 ).
Ik heb deze gebruikt icm apart los aangeschafte bekledings-zuigmond voor de auto, een must-have accessoire want deze word niet meegeleverd bijde Kärcher !
Eerst thuis geoefend op een tapijt, zodat ik the-hang-of-it kreeg van het apparaat.
Op het tapijt heb ik eerst de tapijtreiniger gebruikt van Kärcher via de extractor zelf.
Fast forward resultaat : tapijt zag er zo goed als nieuw uit!

Maar ik maakte meteen een eerste beginnersfout... gelukkig eerst op de tapijt zelf.
Ik heb eerst gestofzuigd en daarna meteen de reiniger gesproeid en tegelijk het vuile water weggezogen..matig resultaat.
Wat ik eerst had moeten doen ( dom van me ) is eerst inspuiten, het middel inlaten werken en daarna met een BORSTEL goed borstelen..
ik merkte al snel op dat de vlekken niet automatisch weg waren maar pas na het borstelen en daarna het vuile water opzuigen

Daarna waren de automaten en de stoffen bekleding aan de beurt.
Megs APC+ 1:10 gebruikt op de stoelen en de stoffen bekleding van de auto en
na goed te hebben geluisterd na Quantoxx genoemde tip :
"Flesje APC en borstel om te reinigen, schoon water in de machine om te spoelen en dan afzuigen. "
wereld van verschil!
Werken met een extractor is in het begin even wennen maar het resultaat is leuk en fantastisch om te zien !
 
Laatst bewerkt:
Op het werk hebben ze een tapijtreiniger (Sproei-Extractie), ik heb het geluk dat ik deze zo kan gebruiken.
Sproei-Extractie Puzzi 10/1 van Karcher. het apparaat met het kleine opzetstuk is erg fijn om te gebruiken maar het is vaak wel moeilijk om in hoeken of bochten te komen. Dit model van Karcher is ook zeer prijzig.. volgens mij iets van €600,- maar ik weet dat van de Puzzi reeks ook goedkopere modellen te krijgen zijn.
 
Ben ook op zoek naar een mooie oplossing voor het interieur, stoom-extractie combi lijkt mij het fijnste, maar ik ben er nog niet uit(Sproei functie is luxe, maar kom toch ook een heel eind met pomp sprayer voor het toevoegen van chemicaliën? Ook zijn er opties om middelen aan de stoom toe te voegen). Vriendin ziet dit soort oplossingen ook wel zitten voor het bankstel in huis en het in 1 stap zuigen, dweilen en stomen van onze vreselijke zwarte tegelvloer waar je werkelijk alles op ziet.
Mooiste zou een centraal systeem zijn met inbouw aansluitingen in de muren. Zou bij mij thuis ook nog redelijk makkelijk te installeren zijn voor de belangrijkste ruimte/garage/carport. Moet hier nog onderzoek na doen.
Als ik nu snel een machine moest kiezen ging ik voor een puzzi denk ik, maar nogmaals moet dit onderwerp eerst beter onderzoeken.

Ben een beginner en heb niet veel om mee te vergelijken wat betreft interieur producten, Ik heb gekozen voor Poorboy's world bio-degradable APC en hun Carpet & Upholstery Cleaner. Deze bevallen tot nu toe heel goed. Gebruik momenteel een stof-water stofzuiger met auto mondstukken en een stoom machine beiden van Karcher.

Ben ook benieuwd wat jullie gekozen hebben of overwegen. Blijf dit topic volgen.