• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke vloeibare wax kan ik aan mijn collectie toevoegen? Suggesties?

D-J

Detailing guru
Tester of Bling
3 sep 2009
1.973
105
Menschen,

In mn collectie heb ik eigenlijk niet echt een leuke
vloeibare wax. Die wil ik eigenlijk wel.

Vraagje: Hebben jullie nog suggesties? En waarom die wax?
 
Zelf heb ik de Poorboys World - Natty's Liquid Blue.Vindt dit een fijne wax om te gebruiken op de DAP.Allen is deze wel erg vloeibaar.
Standtijd is na 3 maanden nog steeds netjes te noemen.
 
Persoonlijk zou ik de "saaie" no nonsens collinite 845 aanraden.

Glans en diepte vind ik super netjes ! En laat staan de bescherming die is top !

Makkelijk te verwerken als je hem eerst verwarmd hebt, is zichzelf nogal dik, Poets ook gemakkelijk uit.

Heb hem zelf ook staan en naast de DJ word die net zoveel gebruikt.
 
Mijn eerste reactie op de Collinite was zou direct zijn niet echt vloeibaar (toevallig deze week binnengekregen), maar verwarmen heb ik nog niet geprobeerd :)
Dat wordt volgende keer de fohn van mijn vriendin meenemen.

Ik wilde het vooral op plastic trims gebruiken.
 
Leg de fles 845 maar eens in de gootsteen en vul die met heet water ;)

Daar word hij al vloeibaar genoeg van.

Maarre ik zou niet aan raden om 845 op trims te gebruiken :-"
 
Warm water is uiteraard ook slim :) (zelfs na 3 dubbele espresso's nog niet helemaal wakker :))

Waarom niet op trims? Ik bedoel daarmee alleen de exterieur trims. Niet die bij de deur sluitingen etc. Ik las juist ergens (volgens mij hier op het forum) dat het juist goed beschermt na gebruik van bijvoorbeeld een trim restorer voor een langere standtijd.
 
Ik ga ook voor de wax zonder emotie...


b3350430.jpg


Prachtige en duurzame beading.

Heb ik al gezegd dat ie emotieloos is?:rules
 
Ik ga ook nog steeds voor Colli 845. De 'robuuste' no-nonsense uitstraling vind ik toch ook wel emotie. ,^^
 
845 mag niet in je collectie ontbreken! Vloeibare top wax! (even opwarmen of goed schudden)

Even op de Dap en je hebt binnen een paar minuten je auto top in de wax staan. Even wachten en uit poetsen. Super makkelijk en sneller als een vloeibare quickwax ed

Top glans en duurzaamheid en mooie sheeting.... kosten < 20 euro...

Wat wil je nog meer ?
 
Als het een echte wax moet zijn idd de collinite, anders als het meer sealant mag zijn zou ik richting exp gaan kijken,mooie bescherming, glasharde glans en super beading.
 
Ja, oke.....geen emo-waxen dus, gewoon met mn good-old 845 aan de slag....
 
Is de Mothers Reflections car wax niets voor je? Over het algemeen lees je toch vaak goede dingen over deze wax. Zelf heb ik er geen ervaring mee.
 
Als je gelegenheid hebt om m 12 uur droog weg te zetten, en het iets duurder mag zijn zou ik DGPS nemen.

Beading Junkie? ==> 845

EX-P is ook een hele leuke middenweg.

Let wel op dat je DGPS en EX-P lang genoeg laat curen voor je ze afneemt. Ik laat deze meestal 3 kwartier tot een uur staan. Moet echt even de tijd hebben om goed te hechten.
Meen me te herinneren dat Tim dat ook al eens aangekaart heeft.
845 kun je gewoon de swipetest aanhouden als richtlijn.
 
+1 voor de 845.....superspul!

voor mij dient een wax als bescherming en ik heb graag een mooie beading en sheeting....de glans haal ik wel met de voorbereidende stappen. Trouwens de aanwezige carnauba in de 845 zorgt voor een mooie wetlook.