• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke wax kan ik het best halen voor lichte krassen?

AB.GTI

Detailing rookie
14 jan 2020
5
15
Hallo,

Ik ben sinds kort eigenaar van een polo 6r gti. Ik ben er zeer tevreden over maar de auto heeft een paar lichte krasjes. Als ik er met mijn nagel over heen ga voel ik dat het geen diepe krassen zijn. Ik ben op internet op zoek gegaan voor een goede wax (of andere middel) om deze krasjes weg te halen met de hand. Aangezien het niet veel krasjes zijn en omdat ze niet diep zijn wil ik niet de hele auto laten polijsten. Ik ben zelf paar middelen tegen gekomen maar weet niet zeker of deze geschikt zijn omdat ik overal verschillende meningen lees. Mijn vraag is dus of iemand weet wat het best werkt om lichte krasjes weg te werken met de hand.

Bedankt voor het lezen.

Met vriendelijke groet,

AB.GTI
 
Met een wax ga je geen krasjes verwijderen @AB.GTI

Je zou een tube Meguiars Scratch X kunnen proberen als je het met de hand gaat proberen. Daarna wel in de wax zetten anders zit er geen bescherming op je lak
 
Met een wax ga je geen krasjes verwijderen @AB.GTI

Je zou een tube Meguiars Scratch X kunnen proberen als je het met de hand gaat proberen. Daarna wel in de wax zetten anders zit er geen bescherming op je lak
Bedankt voor uw reactie. Deze middel ben ik ook tegengekomen. Zelf denk ik dat dit ook een goede optie is.
 
Ik zou ook Meguiars Scratch X aanraden. Hou er wel rekening mee dat je veel elbow grease zult moeten gebruiken. Het is geen aanbrengen en afvegen product. Ik raad ook aan om een goede dot watten of een MF applicator te gebruiken en plek per plek aan te pakken. Succes!
 
Ik zou ook Meguiars Scratch X aanraden. Hou er wel rekening mee dat je veel elbow grease zult moeten gebruiken. Het is geen aanbrengen en afvegen product. Ik raad ook aan om een goede dot watten of een MF applicator te gebruiken en plek per plek aan te pakken. Succes!
Zal ik doen. Bedankt voor de reactie :)