• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wet Coat

Vond ik ook wel ja.
Ben toch al in het algemeen gezien zeer verrast over Wetcoat (positief uiteraard).
Voor mij is het magie in een sprayflacon.
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Uiteraard ben ik na alle verhalen ook erg benieuwd naar de gyeon producten, maar ik lees steedsvan alles over eerst polijsten, kleien, voorbehandelen, gyeon prep etc.. Hier heb ik nu even geen zin in (om te poleisten ben ik afhankelijk van anderen wat plek betreft). Is dit nu allemaal echt per se nodig, of kan ik het ook zo op de auto aanbrengen? Er zit nu nog natty's red op, en ik ben mij bewust dat als ik het daarover doe de gyeon snellerweg zal zijn gezien de standtijd van natty's red, maar gezien die ook zo'n 6 maandenzou moeten houden vind ik dat zelf geen bezwaar..
 
Hoe beter de voorbereiding hoe beter de hechting en dus de duurzaamheid maar je kan WetCoat altijd gebruiken.
Ga je de hele bubs doen met kleien en reinigen dan zou ik eerder naar CanCoat kijken omdat deze duurzamer is dan WetCoat. Dat is meer een onderhouds product.

Natty's houdt echt geen 6 maanden trouwens (ja als die binnen staat en nooit mee gereden wordt) maar eerder 2-3 maanden.
 
Ik ben nog even benieuwd; Ik heb ook nog steeds een flesje wetcoat staan wat ik voor de niet dagelijkse auto wil gaan gebruiken.
Die heeft weinig te verduren en ik heb geen tijd om daar regelmatig een full-detail op te doen.
Daarom dus wetcoat aangeschaft.

Echter staat op het flesje specifiek dat het met de "pressure washer" oftewel hogedruk reiniger afgespoeld moet worden.
Die heb ik echter niet, dus ik ben op de tuinslang aangewezen.
Normaliter spoel ik met een zachte straal water, maar ik begrijp dat het hier wellicht met wat meer kracht moet?
Daar heb ik wel een spuitpistool voor, maar dat is nog geen HD-reiniger natuurlijk.
Is het evengoed veilig om wetcoat te gebruiken dan, of gaat het problemen opleveren met de werking ervan?
Benieuwd of iemand ervaring heeft hiermee.
 
Ik heb wetcoat al vaak gebruikt en het meest met de gewone tuinslang. De straal kan ik wel goed regelen en die zet ik dan krachtig en neem niet teveel afstand. Ben er meer dan tevreden over. Begrijp niet zo goed waarom hogedruk een pré is. Misschien dat het produkt anders te lang blijft zitten met vlekken als gevolg? Geen idee. I.m.o. moet het produkt gewoon goed verdeeld worden en het residu afgevoerd worden. Niets laten opdrogen dus.

Ik heb er in ieder geval absoluut goede ervaringen mee zònder hogedruk, dus gewoon lekker aan de slag gaan zou ik zeggen...
 
De keren dat ik het heb gebruikt, zie je je pas na een x aantal seconden met vol de straal erop, het eigenlijk beading en sheeting effect verschijnen.
Daarnaast zie je tevens overtollig product weggespoeld worden (melkachtige druppels, links en rechts).
Ik kan me voorstellen, dat wanneer je met te weinig kracht spuit er teveel overtollig product achterblijft en er spots kunnen achterblijven op het lakwerk.

Voor degenen die geen HD reiniger hebben, lijkt mij de beste optie gebruik te maken van een wasplaats.
Was eerst de wagen thuis, spoel hem af, rij nat weg, spoel hem bij de wasplaats eerst normaal af, spuit Wetcoat op en gebruik vervolgens de spotfree spoel optie om de wagen de laatste spoelbeurt te geven.
Doe dit wel het beste op een windstille dag, want anders verwaait veel van de Wetcoat voordat hij de lak raakt.
Het is dan ook veel makkelijker om de Wetcoat dun op te brengen, want met wind, breng je al snel teveel op.
 
Dat zijn wel tegenstrijdige berichten.
Ik heb thuis prima plek voor autowassen, dus ik ga niet voor wetcoat naar een wasplaats rijden, beetje overbodig lijkt mij.
Ik zal eens een testspot doen met de normale tuinslang en kijken wat het resultaat is.

Voor wat betreft dun opbrengen; Dat doe je toch met een sprayer? Dat lijkt het me wat lastig doseren... meer een kwestie van sprayen en vervolgens direct verdelen met een flinke straal water.
 
Bob-A2;n414056 zei:
Voor wat betreft dun opbrengen; Dat doe je toch met een sprayer? Dat lijkt het me wat lastig doseren... meer een kwestie van sprayen en vervolgens direct verdelen met een flinke straal water.
Precies, dat moet werken. Hogedruk is niet perse nodig, maar kan soms problemen voorkomen.