• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wet Coat

Wat kan je doen als je wetcoat op je vooruit krijgt. Vond dat de ruitenwissers nogal veegde na het gebruik van wetcoat.
 
Ik had nog een aantal filmpjes in de chat (wat hebben we vandaag gedaan) geplaatst van de Wetcoat.
Denk echter dat ze hier wat beter op hun plaats staan, voor het geval iemand de zoekfunctie gebruikt.

Sheeting voor het opbrengen van de Wetcoat;


Het aanbrengen van de Wetcoat;


En het sheeten van de Wetcoat;

 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Reactions: Tim
Viel op zich mee, want met verstuiven haalde ik de trekker telkens maar een cm naar achteren i.p.v. helemaal.
De trekker heeft best een lange slag en op die manier hou je de verstuiving wat makkelijker op gang en constanter (bij een korte slag is de trekker eerder terug op zijn beginpositie).
Door de wind heb ik wel meer moeten gebruiken als dat ik normaal doe.

Standtijd heb ik zelf nog niet uitgetest, maar schijnt een maand of 2 á 3 te zijn.
Verder trekt de coating zich wat minder aan van vuil als andere middelen.
Zelf met een betrekkelijk vuile auto bleef de wetcoat nog goede beaden en sheeten.
 
  • Leuk
Reactions: bros
Gaat goed, gebruik cure vaak voor ik met de droogdoek erover ga.
Geeft wat meer boost dan spray&wipe, en de glans is super vind ik.
 
Ik heb wet coat afgelopen dinsdag voor het eerst gebruikt. De auto stond nog in een laagje Coli 915, maar ik wilde hier ook even mee aan de slag. Dus naar de wasbox gereden, daar de auto handmatig (2x) gewassen en wet coat opgespoten. Ik heb abosluut teveel product gebruikt, heb zo'n 2 rondjes rond de auto gedaan (+/- 1/4e van het flesje gebruikt).

De sheeting was meteen dik in orde en toen de auto droog-gereden was zag hij er prachtig uit. Wat een glans en wat voelde hij glad!

Nu dus even afwachten hoe goed het blijft zitten :)


2mhsroo.jpg


ajosnd.jpg
 
Ik heb zojuist ook een flacon besteld, ik ben reuze benieuwd!

Ik heb vorige week wel mijn auto een volledige beurt gegeven (wassen, kleien, licht gepolijst, black hole en wax). Heeft de wax invloed op de Wetcoat (of andersom) of ik kan de Wetcoat zonder problemen gebruiken?
 
ik lees dat de wetcoat een standtijd van 3 maanden heeft. Waarom zouden we ons nog in het zweet werken met een wax ala collinite 845 / nxt 2.0 ipv even wetcoat opsprayen en afspuiten?
 
3 maanden?! Dat heb ik nog niet eerder voorbij zien komen. :p

Daarbij vraag ik mij af of een wetcoat net zo beschermt als een wax, want dat is nou net waar je het voor doet.



Greeetz
 
Ik denk dat Gyeon wet coat in het leven is geroepen om de hydrofobische eigenschappen van een Gyeon coating wat langer in stand te houden.
Of denk ik nu verkeerd?

Opzichzelfstaand zal het ook goed werken, maar drie maanden lijkt me sterk.
 
3 maanden is dezelfde uitspraak waarschijnlijk zoals de fusso 12 maanden volhoud. Het kan bij ideale omstandigheden maar in normale nederlandse invloeden onhaalbaar
 
  • Leuk
Reactions: Roy86