• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wet Coat

Gebruik Wetcoat ook al een paar jaar af en toe en moet zeggen dat het best een revolutionair product is. Er is geen snellere manier om een hydrofobe laag aan te brengen.
Voor de velgen ga ik binnenkort met Q2 Rim aan de slag en na polijsten/opnieuw spuiten van de lak ga ik Q2 CanCoat of 'hoger' (laten) aanbrengen.
Naast Poorboys en Monello als favoriete merken is Gyeon daar nu bij gekomen :heart_eyes:
 
@Micha D. - Ik verkies het er niet boven, ik ken de Nanolex - Washcoat niet eens, haha! :)

Als ik de Washcoat opzoek in de webshop, betaal je voor de washcoat meer per liter en het verbruik is ongeveer hetzelfde. Daarnaast lijkt de beading/sheeting in het filmpje ook niet zo goed als wat de Bathe+ kan doen.

Vooroordelen, maar toch. :)
 
Jazeker wel! :D Foamen met Bathe+ zorgt, met name als standalone, ook voor enkele weken een hydrofobe laag. xD
Ja, da's waar. Maar ben tevreden over Monello Magico Snow Foam en dat is (5liter) ook wel een stukje voordeliger. En dan heb ik dus keus of ik nog wel of niet een Wetcoat geef daarna.
 
10 weken geleden de auto voor het laatst gewassen, met Meg's goldclass en erna een laag Wetcoat.
Ik heb de auto gisteren weer gewassen, 99% van het vuil was er al af na het afspuiten met de HD reiniger, ook was er een leuke beading te zien.
Daarna met de mitt & goldclass gewassen, het resterende vuil ging er ongelooflijk makkelijk vanaf!
De auto weer afgespoten, laagje wetcoat erover (qua gebruiksgemak een dikke 10) en hij is weer stralend wit!

Ik vind het een top product!
 
maar is de hydrofobische werking net zo'n goede bescherming als een wax/sealant?
wil die werking zeggen dat de auto beschermt is of heeft dat niks met elkaar te maken
 
In hoeverre is het nuttig om boven een bestaande LSP nog eens wet coat aan te brengen? Gaan wax en wet coat niet gaan interfereren met elkaar?
 
Ik heb wet coat afgelopen dinsdag voor het eerst gebruikt. De auto stond nog in een laagje Coli 915, maar ik wilde hier ook even mee aan de slag. Dus naar de wasbox gereden, daar de auto handmatig (2x) gewassen en wet coat opgespoten. Ik heb abosluut teveel product gebruikt, heb zo'n 2 rondjes rond de auto gedaan (+/- 1/4e van het flesje gebruikt).

De sheeting was meteen dik in orde en toen de auto droog-gereden was zag hij er prachtig uit. Wat een glans en wat voelde hij glad!


@Archiebald Resulteerde dit niet ongelofelijk veel vlekken op het lakwerk? Ik heb al moeite om het vlekvrij te krijgen met drogen. Als dit een mogelijkheid is dan is het wel eens de moeite om het nog eens te proberen :)
 
dit schijnt ook te kunnen liggen aan te spuitkop. na verloop van tijd kan er residu achterblijven en de boel "verstoren" dus je zou ook eens een andere sproei kop kunnen proberen.