• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

wetsand machine prijzen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

klankie

Detailing rookie
24 mei 2008
90
0
zijn hier mensen op dit forum die een lijst hebben of kunnen maken, met prijzen over geschikte modellen van machines om te wetsanden

welke merken er zijn en prijzen
niet gelijk met machine,s van 400/500 want er moet toch ook wel iets betaalbaarders zijn
cq schijven en merken hiervan met prijzen zou ook wel makkelijk zijn??
en eventueel waar te koop

google,n kan ik maar wat is qua weetje,s hierbij belangrijk om mee te nemen in overwegen machine aanschaf

al vast thx

Je kan het in principe ook met je DAP doen, moet je die wel hebben natuurlijk.

abralon wetsand spullen worden veel gebruikt of soortgelijke producten.

De DAP schijnt een te grote uitslag te hebben en de kans op piggytails daardoor vergroot worden ( heb ik gelezen, niet ervaren )
Maar wat wil je exact:
1 - je eigen auto volledig
2 - je eigen auto spot repair
3 - andere auto veelvuldig
4 - af en toe / heel soms een andere auto

Een DAP heeft een te grote uitslag. Daarom hebben een paar mensen hier flink in de buidel getast en een Festool machientje gekocht.
Terwijl ze toch al een DAP hadden.

Die mensen die nu een festool in het bezit hebben, hebben het daarvoor ook gewoon met een DAP gedaan. Alleen detailen zij elk weekend en stellen ze hoge eisen aan hun details, dat wil niet zeggen dat een DAP slecht zou zijn. Haroldv gebruikt volgens mij ook gewoon altijd de DAP om te wetsanden.

Is het zelfde vergelijk tussen een gewoon schuurmachientje en een festool schuurmachientje, ze schuren allebei en het resultaat zal dan ook verschillend zijn, maar is dat een reden om te zeggen dat het gewone machientje niet deugd. Het is net hoeveel geld je er voor over hebt en wat voor resultaat je wilt behalen.

Dan was je vraag toch niet helemaal duidelijk, staat helemaal niet dat je een DAP in het bezit hebt.
Dan zou je kunnen kijken voor een "merk" schuurmachine met een kleine uitslag, 2-3mm.

Wellicht iets boven je beoogde budget, maar ik ben persoonlijk hier zeer gecharmeerd van: Mirka!
Klasse apparatuur, en veel variaties in verkrijgbaar. Misschien dat Patrick (Nicknameless) je verder op weg kan helepen met e.e.a.?

Laatst bewerkt door een moderator:
klankie zei:
wat ik hierboven vraag , heb een dap maar wil iets anders , anders stel ik de vraag niet
Poe poe, hold your horses:
Je vraagt om een lijst van geschikte machines om te wetsanden, qua prijs en merk.
Maar je vraagt ook om overwegingsmateriaal en juist die geef ik je !
Daarbij een tip mbt de uitslag ( wat ook een overwegingspunt kan zijn, maar ook als tip als zijnde indien wel een dap hebt )
Tevens ook maar meteen vragen ( heb nog steeds geen glazen bol ): wil je op electra of lucht gaan werken ?

graag een lijst met prijzen elec geen dap maar ook niet van 400/500 euro

overwegeings punten zitten dan als het goed is er bij gezien de lijst met rotery en exenter machine,s waar hier topic,s van zijn

klankie zei:
graag een lijst met prijzen elec geen dap maar ook niet van 400/500 euro

overwegeings punten zitten dan als het goed is er bij gezien de lijst met rotary en exenter machine,s waar hier topic,s van zijn
Waar er bij? Het gaat toch om jouw overwegingspunten en niet die van een andere gebruiker ?
Ik overweeg ook een Festool Shinex rotary, maar heb het niet gedaan daar ik na overweging tot de conclusie ben gekomen dat
de weegschaal van prijs vs gebruik doorsloeg naar de niet kopen kant

Het kan niet allemaal op een zilveren presenteerblaadje aangereikt worden, mag er best zelf ook wel wat voor doen hoor !

Voor iets meer dan € 200,- heb je een Mirka 77mm sander. Heeft een schuur uitslag tussen de 3 en 5 mm.
Is dat ver boven je budget? M.i. heb je hiermee een stukje kwaliteitsgereedschap, voor een niet al te gekke prijs, maar verder no offense, ik kan niet in je portomonnee kijken.

ja heb zelf op google gezocht maar kom niet echt ver , dit vanwege er zoveel aangeboden word en ik niet weet welke machine

je normaal en veilig kan schuren

vandaar de vraag over een prijzenlijst van machine,s onder de 400/500 ( betaalbaar )

Havanna zei:
Voor iets meer dan € 200,- heb je een Mirka 77mm sander. Heeft een schuur uitslag tussen de 3 en 5 mm.
Is dat ver boven je budget? M.i. heb je hiermee een stukje kwaliteitsgereedschap, voor een niet al te gekke prijs, maar verder no offense, ik kan niet in je portomonnee kijken.

dat klinkt goed

Tot op heden heb je nog steeds niet uitgegeven wat je max is: is dat dan de €400 ?
Zie nog steeds jouw wenslijst niet
ga je voor eigen auto gebruiken of anderen

Schijnbaar is daar een goed antwoord op geven ook nog teveel gevraagd!

Verder staat er hier op het forum ook een stukje over wetsanden, daarin staat o.a. ook beschreven dat er niet veel kennis / ervaring beschikbaar is.

Kom met dingen aan die je zelf wel al hebt gevonden etc, dan weet de rest ook een beetje waar hij / zij aan toe is

klankie zei:
ja heb zelf op google gezocht maar kom niet echt ver , dit vanwege er zoveel aangeboden word en ik niet weet welke machine

je normaal en veilig kan schuren

vandaar de vraag over een prijzenlijst van machine,s onder de 400/500 ( betaalbaar )
Weet wel wat je hier zegt, veilig schuren zit er nooit bij.
Je zit voor je het weet door de lak, zelfs met een lakdikte meter kan je dat nog voorhebben.
En ja ik spreek uit eigen ervaring, dus voor je dingen gaat zeggen als normaal en veilig schuren, even nadenken, zoiets bestaat niet.

Tevens krijg je 'domme' antwoorden in je topic als je op deze manier vragen stelt. Zonder zelf ook maar een greintje van moeite te doen moeten wij (lees: forumleden) voor jou een lijst gaan opstellen met alle mogelijke wetsand toestellen en de bijhorende prijs. Wil je misschien dat we het ook nog voor je inpakken en opsturen?

Goede machines kan je vinden bij de producenten van de schuurvellen, dus mirka, 3M, Festool, ...
Begin daar zelf al eens te kijken en prijzen op te vragen, als iedereen een beetje moeite doet kunnen we het gezellig houden.

Zelf heb ik ervaring met de festool machine, heel leuk maar veel te duur. Tevens zijn de meeste machine's van mirka op luchtdruk voor zover ik weet, hiervoor heb je al een aardige compressor nodig, ook niet altijd even handig. 3M komt binnenkort (of is ondertussen al uit) met een excentrische schuurmachine, op basis van de mirka's maar dan elektrisch.

Oke, ik zal een poging wagen dan.

Het is aan te raden om een machine te nemen die een zo klein mogelijke schuuruitslag maakt. In dit geval is 2mm het kleinste wat verkrijgbaar is.

Dennis en ik gebruiken in dit geval de Festool, puur omdat wij uitsluitend voor kwaliteit gaan. Er zijn wel goedkopere machines te verkrijgen zoals Bosch of Black & Decker.

Je weet, goedkoop = vaak duurkoop.... :ja

De machine:

Festool ETS 125 EQ-Plus. Deze machine kost 312,97 inklusief btw.

De schuurschijven:

Deze kosten per 2 schijfjes 25,70 euro inklusief btw. Leverbaar in korrel 500, 1000, 2000 en 3000.

Meer info: Klik.

Verkrijgbaar bij: ondergetekende. ;)

Op lucht moet je dit soort apparaten hebben mijn inziens. Dit soort gereedschap vind ik niet weggelegd voor de detailer, of je moet al een stevige compressor hebben staan. Met een stukje schuurpapier kom je al een eind. En anders vraag je bij een autoschadeherstelbedrijf of ze je wagen eens willen schuren met P3000. Om het vervolgens zelf te polijsten. Een rotary is dan wel erg handig/vereist. Dan ben je nog veel goedkoper uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.