• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

zachte of harde lak?

MarcoVogie

Detailing trainee
29 jul 2018
11
32
Om voor mezelf een beeld te krijgen van harde en zachte lakken ben ik benieuwd of jullie mijn auto in kunnen schatten:

-Dap stand 4, Zwarte pad, met ssr1:
delen van de swirls zijn verdwenen, maar je het grootste gedeelte van de swirls zijn nog zichtbaar.

-Dap stand 4, Zwarte pad, met ssr2.5: alle swirls weg

-Dap stand 5, zwarte pad, met pp2:
Rechte plaatselijke krassen blijven "scherp" en de kleinere krassen verdwijnen maar deels. De swirls zijn verdwenen.

-Dap stand 5, witte pad, met pp2: rechte plaatselijke krassen worden stomp, niet meer scherp zegmaar. De swirls en kleinere krassen zijn wel verdwenen.

Het gaat trouwens om de kompressor pads .

Groeten en bedankt,

Marco
 
De vraag is hoe goed je gekeken hebt (goed licht?), en hoe je polijsttechniek is, en of je daarna de lak ook netjes schoon hebt gemaakt met bijvoorbeeld Gyeon Prep om een goed beeld van je werk te krijgen?

Als ik zie dat je met een finishing pad (zwart) die meer bedoeld is om wax aan te brengen al resultaat lijkt te halen, en eigenlijk alleen de lichtste polijstpad (wit) hebt gebruikt, denk ik dat je lak ronduit zacht is. (als je waarneming over het verdwijnen van lakdefecten tenminste klopt).
 
Ik heb met een powerled zaklampje gekeken voor de polijst beurt, en na elke stap (ssr1,2,pp2 en visa versa).
In het zonnetje zie ik ook geen swirls meer, wel wat kleine rechte krasjes hier en daar.

Alleen heb ik de lak niet met prep oid ontvet. Ik ben ondertussen op de hoogte van de functie ervan. Bedankt voor de tip!

Ik ga er nu dus vanuit dat mijn opel een zachte lak heeft.
 
Ik ken de compressor pads niet goed genoeg, maar zoals @Cordoba de cuttingfactors aangeeft, zou ik ook denken dat je een zachte lak hebt. :)

Ik kan mij niet herinneren dat ik ooit een lak met een dusdanig fijne combi al zó kon corrigeren. ;)