• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zrobb's BMW E39 Sedan en meer

@Zrobb Lees ik nu goed dat je eerst de Gyeon Iron hebt gebruikt, en pas daarna de velgen gewassen hebt? Ik dacht dat de normale procedure bij alle Iron producten was, om eerst te wassen, zodat je al veel vuil kwijt bent, en dan pas een ijzervreter in te zetten, zodat die effectiever kan zijn (niet meer gehinderd door normaal vuil).
 
Beide kan volgens mij, alleen op schone velg werkt gerichter dus zuiniger. Vaak zit bij redelijk onderhouden velgen niet de hele velg onder remstof dus beetje zonde om dan hele velg ermee in te spuiten.
 
Hey. De logo's zijn weer terug op de achterklep :yum
Niks mis mee. Nu nog die lelijke kentekenplaathouder eraf.
Heb je nog beeldmateriaal van de beading a sheeting van de verse Mohs?
 
@Zrobb Lees ik nu goed dat je eerst de Gyeon Iron hebt gebruikt, en pas daarna de velgen gewassen hebt? Ik dacht dat de normale procedure bij alle Iron producten was, om eerst te wassen, zodat je al veel vuil kwijt bent, en dan pas een ijzervreter in te zetten, zodat die effectiever kan zijn (niet meer gehinderd door normaal vuil).
Ja idd, doe ik vaker namelijk. Iron als soort van prewash. Daarna afspuiten levert een velg die 70% schoon is. Daarna met een mit overheen of als het een quickie is gewoon zo laten en dan zijn de velgen weer toonbaar. Niet perfect maar in de winter meestal minder zin om half uur velgen te borstelen. :cold_sweat:
 
Aangezien ik de 5 serie van mijn vader mee had voor de meeting gisteren vond ik dat ik hem netjes achter moest laten. Vandaag de auto afgenomen aan de binnenkant met Gyeon Interior Detailer. Kon gelijk een van de nieuwe doeken uitproberen!

Voor:
PXL_20230122_111724817.jpg


En natuurlijk na:

PXL_20230122_113009572.jpg


Zo kan die nog eventjes verder totdat de temperaturen iets hoger zijn...:cold_sweat:
 
Gisteren zou ik de G30 een snel wasbeurtje geven zodat ik daarna mijn E39 kon wassen...nou dat liep dus volledig uit de hand. 2.5 uur later was de G30 schoon maar had ik geen tijd meer voor de E39... :joy:
Tijdens de wasbeurt voor het eerst wat gefilmd (met hulp van mijn vriendin als cameravrouw).

Paar korte stukjes van de velgen:
1e stap: touchless m.b.v. Gyeon Iron Wheel Cleaner

P&S Brake Buster opspuiten met de IK Foam Pro:

P&S Brake Buster i.c.m. nieuwe Monello wheel mitt

En aangezien ik de vorige keer niets met beelden van de beading van Mohs had, zie hieronder! ;)


Dat was weer een middagje goed benut. Vanmiddag hopelijk wat beelden van een schone E39!
 
Mooi vergelijk zo en ze kan prima filmen (goed gedaan).
De touchless ziet er heel goed uit en de beading van de Mohs ook.
 
Vandaag, zo'n 3.5(!) maanden na aankoop eindelijk de eerste complete wasbeurt aan de E39 kunnen geven.
Het bezitten ervan begon niet zo soepel als ik had gehoopd. Gelukkig werd hij verkocht met garantie waardoor het voor mij iig geen extra kosten en gedoe opleverde. Ging uiteindelijk om de lambda sensoren op de uitlaatspruitstuk. Die laten vervangen en de 6 cilinder was weer terug naar hoe die hoort te zijn.

In ieder geval kon de E39 wat liefde gebruiken...
Begonnen met een laag BH Touch-Less foam:

PXL_20230312_144030533.jpg

PXL_20230312_144049592.MP.jpg


Deze auto heeft een hoop kiertjes en naden waar vuil achter blijft zitten dus was het echt nodig om deze schoon te spoelen...
Na het afspuiten werd duidelijk hoeveel bescherming op de auto zat: 0!

PXL_20230312_145222506.jpg

PXL_20230312_145229483.jpg

PXL_20230312_145234208.jpg


Op de onderstaande foto lijkt de motorkap fantastisch, totdat je beseft dat er een laag water op zit. Nouja, een voorproefje van hoe de rest van de auto in de toekomst weer kan worden...

PXL_20230312_145247400.jpg


De rest van de wasbeurt was vrij standaard.
Velgen met Brake Buster en een washmitt gewassen. Helaas paste de grote EZ borstel niet bepaald tussen deze spaken. Volgende keer met de kleine proberen!
Het lakwerk gewassen met Bathe i.c.m. MF washmitt van The Rag Company.
Nogmaals grondig afgespoeld en de wielkastranden met een oude MF doek gedaan. Ew, die waren echt niet fris...
Hele auto met Gyeon Wetcoat ingespoten zodat er iets van bescherming zit. Aangezien er hier en daar spuitwerk aan zit te komen is dit het soort bescherming wat de komende tijd vaker gebruikt wordt voor de E39. Als dat klaar is overweeg ik om de auto te laten polijsten en te coaten.

Na de wetcoat de auto gedroogd met 2 TRC droogdoeken. Alle sponningen nagelopen met een washmitt en de restanaten van de wasemmer met Bathe. Daarna gedroogd met een kleine droogdoek en Gyeon Ceramic Detailer.
Banden smeer ik straks (als ze helemaal droog zijn) met een laagje Tire Express.
Het resultaat van ~2 uur werk vond ik meer dan voldoende. Helaas worden er tijdens zo'n grondige wasbeurt het een of ander aan imperfecties zichtbaar maar goed...het is ook een auto van 21 jaar oud. Zolang alles aan techniek goed is, worden deze plekjes te zijner tijd aangepakt.
En nu eindelijk wat meer foto's van de E39!

PXL_20230312_154841417.jpg
PXL_20230312_154900378.jpg
PXL_20230312_154909141.jpg
PXL_20230312_154915749.jpg
PXL_20230312_154928331.jpg
PXL_20230312_155021757.jpg
 

Bijlagen

  • PXL_20230312_155008281.jpg
    PXL_20230312_155008281.jpg
    222,5 KB · Weergaven: 22
Ik dat filter echt zo vies, of is dat zo'n koolstof variant, die van zich zelf al wat grijzer zijn?

thumb-2.jpegthumb.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Lastig te zeggen. De filter die ik heb gekocht was nog donkerder. Ik vermoed dat hij lichtgrijs hoorde te zijn. :confounded:
De nieuwe was iig een carbon variant en die zag er ongeveer zo uit, maar dan met een zwarte frame.
interieurfilter-cuk-2317-mann.jpg
 
Vandaag het reservewiel van de E39 maar uit de auto gehaald. Ik wist al dat de band niet goed was maar hier was ik niet op voorbereid...
Het verbaasd me eigenlijk dat er nog lucht in zit als ik naar de staat naar het rubber kijk. :joy:

Binnenkort maar een nieuwe Michelin Primacy 4 scoren. Dan matcht deze met de rest van de zomerset. Aangezien de band er toch af moet ben ik geneigd om deze velg te laten overspuiten voordat de nieuwe band wordt geplaatst.

PXL_20230406_120138426.jpg
PXL_20230406_120147181.jpg
 
  • Leuk
Reactions: schaef en RoyR