• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

(My) Golf Mk7 GTI

Eindelijk weer tijd voor een update. Niet direct retailing gerelateerd, maar dit topic is toch een beetje voor de GTI.

Een paar weken geleden heeft mijn grote vriend @tamer een setje velgen mee genomen uit Duitsland. Op zich wel in goede staat, maar voor het mooie konden ze wel een beetje liefde gebruiken.
37355302295_6ddd03ff73_b.jpg

Ik heb lang getwijfeld tussen spuiten en poedercoaten, vooral de orangepeel van poedercoaten hield mijn een beetje tegen. Maar na dat ik tot de ontdekking was gekomen dat die sinaasappel bij metallic lakken wel mee viel toch voor poedercoaten gekozen.
36957950610_c4cf90d6f8_b.jpg
37164874436_83abed1a68_b.jpg

Toen maar meteen een beetje rubber besteld. Ik heb voor Vredenstein gekozen. Voor mij prijs/kwaliteit de beste keuze. En een Nederlands merk, altijd een +1 voor mij :)

Ik heb nog geen coating of dergelijk aangebracht op de velgen, omdat ik hier even een maandje mee wil wachten. Wel de velgen nog even goed schoongemaakt, en de banden een paar lagen Gyeon Tyre gegeven.
37212255271_030429afd8_b.jpg

Ik wou ook wachten met monteren tot ik de velgen gecoat had, maar dat kon ik niet :)
Dus de velgen gister meteen gemonteerd. Volgende maand haal ik ze er weer af om te coaten.
37233284651_377fe25d8d_b.jpg

Erg tevreden over het resultaat. De juiste kleur velg voor de kleur auto, en de naafdoppen komen weer terug in de GTI emblemen. Dat zijn de details waar we het voor doen :)
36523535344_b6d1f74c53_b.jpg
 
Is het onderblok etc net zo sterk als een 7R? Anders ben je als nog beperkt tot 350pk ongv.

Beperkt en 350pk... best raar in 1 zin ;)

Het is een veel voorkomende tune. Omdat het relatief makkelijk is. Het enige wat soms problemen leid is de koppeling die kan gaan slippen. But we will cross that bridge when we'll get there ;)

Deze modellen hebben veel problemen gehad met hun turbo's. En VAG heeft een aantal keer een verbeterde turbo geïmplementeerd. Alleen heb ik nog een turbo die bekend staat om te falen. En ik wil het risico niet lopen om met deze turbo te tunen omdat ik dan ook naar m'n garantie kan fluiten.

Dus laat ik hem liever preventief vervangen. En als je dat geld toch uit gaat geven heb ik liever een turbo die meer druk aan kan.
 
  • Leuk
Reactions: RbL