Overweeg op termijn ook machinaal te gaan waxen o.a. Kan het mis hebben, maar op de kleur na nagenoeg geen verschil in de rode en zwarte pad? Kwestie van juiste combi vinden tussen pad en wax?
Waarom niet machinaal? Heb ik ook gedaan en het werkt juist prettiger vind ik. Het gaat ook een stuk sneller en is minder vermoeiend.machinaal waxen, niet doen, je brengt enkel een beschermingslaag aan en daarvoor hoef je niet machinaal te poetsen, zeker niet met het gebruiksgemak van de 845 collinite.
de 845 is geen wax die je moet boenen, het is een vloeibare wax(opsmeren en afnemen), machinaal spettert ook nog eens alles in de rondte waardoor het op plekken komt waar je het niet wil hebben, kunststof delen bijvoorbeeld waardoor je jezelf een hoop extra werk geeft omdat je het daar weer af moet halen met reiniger enz.Waarom niet machinaal? Heb ik ook gedaan en het werkt juist prettiger vind ik. Het gaat ook een stuk sneller en is minder vermoeiend.
de 845 is geen wax die je moet boenen, het is een vloeibare wax(opsmeren en afnemen), machinaal spettert ook nog eens alles in de rondte waardoor het op plekken komt waar je het niet wil hebben, kunststof delen bijvoorbeeld waardoor je jezelf een hoop extra werk geeft omdat je het daar weer af moet halen met reiniger enz.
doe je er te weinig op dan heb je droge stukken pad, dat is weer niet bevordelijk voor je lak omdat je dan weer gaat krassen.Als het spettert heb je voor minstens 5 complete auto wax op je pad!! Voordeel van machinaal is dat je het veel makkelijker dun aanbrengt, en als ik machinaal wax, heb ik de machine al klaar liggen omdat ik aan het polijsten ben geweest (en dus ook de boel al afgeplakt). Grootste voordeel is dat het makkelijk uitbuft, omdat het mooi dun is aangebracht.