• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

845 en waar breng ik het mee aan

Overweeg op termijn ook machinaal te gaan waxen o.a. Kan het mis hebben, maar op de kleur na nagenoeg geen verschil in de rode en zwarte pad? Kwestie van juiste combi vinden tussen pad en wax?

Zoals genoemd, niet waarneembaar verschil ertussen. Zelf heb ik wel beide kleuren bewust. Rood voor de wax, zwart voor een glaze, wanneer dit van toepassing is. Vind ik persoonlijk prettig. Kan ik door gaan in je ritme, zonder er (weer) bij weg te gaan om schoonmaken en droogdraaien tussen door.

Rood is mijn vaste wax pad. Extra kleur (hand)pad kost ook niet veel op het geheel.
 
  • Leuk
Reactions: ArnoutdB
ik gebruik gewoon een kleurloos klein rond sponsje voor het aanbrengen.

voor gebruik evt een beetje opwarmen en heel goed schudden en als je de originele dop gebruikt je vinger erop houden ander kun je er op wachten tot de dop er een keer afvliegt, ik heb de dop vervangen voor een van poorboys van de shampoo, dan heb je een pielleke wat je omhoog kan doen voor het doseren en als je die naar beneden doet hij meteen goed afsluit.

afnemen met de witte monello doeken, en na het afnemen na 5 minuten nog eens opwrijven met een schone doek, dan krijgt hij net wat meer glans.

machinaal waxen, niet doen, je brengt enkel een beschermingslaag aan en daarvoor hoef je niet machinaal te poetsen, zeker niet met het gebruiksgemak van de 845 collinite.
 
Haha, ik ben benieuwd hoe een kleurloos sponsje eruit ziet. :p

Machinaal waxen met de 845 is snel, je brengt een flinterdun laagje aan en op dorstige lakken masseer je het veel makkelijker in. (Persoonlijke voorkeur, zoals bij vrijwel alles)
 
  • Leuk
Reactions: screamhouse
Vooral even handig lijkt me als je meerdere auto's op een dag wil doen. Er is natuurlijk geen goed of fout.
 
Op een witte auto is het sowieso moeilijker om te zien waar je ben gebleven met smeren je kan dan beter collinite smeren dan een meer kritische wax want als je dan een stukkie vergeet...
 
  • Leuk
Reactions: screamhouse
Waarom niet machinaal? Heb ik ook gedaan en het werkt juist prettiger vind ik. Het gaat ook een stuk sneller en is minder vermoeiend.
de 845 is geen wax die je moet boenen, het is een vloeibare wax(opsmeren en afnemen), machinaal spettert ook nog eens alles in de rondte waardoor het op plekken komt waar je het niet wil hebben, kunststof delen bijvoorbeeld waardoor je jezelf een hoop extra werk geeft omdat je het daar weer af moet halen met reiniger enz.
 
Dat van het spetteren kan ik begrijpen maar dat van het opboenen niet hoor. Je schrijft zelf dat je nadien nog wat opwrijft omdat het een extra glans geeft.
Doe ik trouwens ook steeds.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
de 845 is geen wax die je moet boenen, het is een vloeibare wax(opsmeren en afnemen), machinaal spettert ook nog eens alles in de rondte waardoor het op plekken komt waar je het niet wil hebben, kunststof delen bijvoorbeeld waardoor je jezelf een hoop extra werk geeft omdat je het daar weer af moet halen met reiniger enz.

Als het spettert heb je voor minstens 5 complete auto wax op je pad!! Voordeel van machinaal is dat je het veel makkelijker dun aanbrengt, en als ik machinaal wax, heb ik de machine al klaar liggen omdat ik aan het polijsten ben geweest (en dus ook de boel al afgeplakt). Grootste voordeel is dat het makkelijk uitbuft, omdat het mooi dun is aangebracht.
 
Als het spettert heb je voor minstens 5 complete auto wax op je pad!! Voordeel van machinaal is dat je het veel makkelijker dun aanbrengt, en als ik machinaal wax, heb ik de machine al klaar liggen omdat ik aan het polijsten ben geweest (en dus ook de boel al afgeplakt). Grootste voordeel is dat het makkelijk uitbuft, omdat het mooi dun is aangebracht.
doe je er te weinig op dan heb je droge stukken pad, dat is weer niet bevordelijk voor je lak omdat je dan weer gaat krassen.
@Brad het opwrijven gebeurd met een droge doek, niet waar je het mee aanbrengt, het aanbrengen doe ik gewoon met een klein sponsje.
 
Ik was je eerlijk gezegd al kwijt bij een kleurloos sponsje... ik zocht er naar maar kon ze niet vinden, wellicht kijk ik er langs aangezien ze kleurloos zijn :p
Maar de laatste post snap ik helemaal niet, droog sponsje krast en microvezeldoek voor afnemen?

Je brengt het toch aan met een sponsje zeg je? Prop je die dan helemaal vol met wax zodat die niet droog is? Of heeft je microvezeldoek een cuttingfactor waardoor je de kleine krasjes weg haalt?

Ik denk dat je nog veel profijt kunt hebben bij de voorgaande posts van andere forumleden.
 
Nou dan zal ik het nog leuker voor je maken, zelfs die zachte keukenpapier die je gebruikt krast, dat is nu eenmaal een natuurwet, droog sponsje krast enz, pak er maar een microscoop bij, het mooie van vloeibare wax is dat het een dun laagje op je spons geeft en nee daarvoor hoef je helemaal niet je sponsje vol met wax te doen bovendien gebruik je maar een stukje van je handpad in tegenstelling tot een machinale pad.

Dat jij niet weet wat een kleurloos sponsje is, gewoon niet rood, blauw, zwart, oranje oid maar gewoon kleurloos ? zoals de monello Edgeless Soft Foam Hand Applicator dat is toch niet zo moeilijk om te begrijpen, of wil je het niet begrijpen, dan is het een andere zaak ,
Kleurloos
1010.png
Blank, Bleek, Neutraal, Ongekleurd, Ontbreken van kleur,zonder kleur, Zonder tint......
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dankjewel voor de tekst en uitleg, ik begreep je echt niet.

Om antwoord te geven op de topicstarter, er zijn al verschillende opties de revue gepasseerd en geven je voldoende duidelijkheid.

Zelf verkies ik de hand boven machinaal om de wax aan te brengen. Vooral na een polijstsessie, de machine heeft dan al lang genoeg in mijn oor getetterd. Ik vind het dan prettig om in rust lekker op het gemak een waxje te smeren. Heerlijk. Maar het kan prima met de machine.. het is wat je zelf prettig vindt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jammer dat dit zo ge-escaleerd is.
Ik moet wel zeggen dat ik ook geen idee had waar je het over had met een kleurloos sponsje, totdat je een link plaatste en bleek dat het om een wit sponsje ging - just saying... o_O

Iedereen ziet de dingen anders en we moeten er vanuit gaan dat niet iedereen dingen op dezelfde manier begrijpt. In mijn ogen kan iets van bijvoorbeeld textiel nooit kleurloos zijn. Wel bijvoorbeeld ecru of naturel zoals in de link die je plaatste, maar dat is nog altijd niet kleurloos in mijn opinie. Bovendien is het sponsje ook niet ecru, maar gewoon wit.
Als we allemaal rekening houden met het feit dat niet iedereen hetzelfde tegen dingen aan kijkt en dat sommige dingen alleen in tekst soms lastig uit te leggen zijn, dan scheelt dat misschien in de toekomst en kunnen we iets meer geduld met elkaar opbrengen.
 
Laatst bewerkt: