• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

845 en waar breng ik het mee aan

kan ze niet echt wit noemen, het is meer ja wat voor kleur is het, eeh sponskleur ? beetje heel licht bruinig erin, dus zo zonder (toegevoegde)kleur, is ook nog wel wat doorzichtig, dus vandaar kleurloos, prima sponsjes overigens, kon ze de laatste keer niet meer vinden in de cc shop die monello sponsjes.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Laten we het met zijn allen even vriendelijk houden. Het kan gebeuren dat iemand iets verkeerd leest. Dat is het probleem met tekst, het kan anders gelezen worden dan de bedoeling waarmee de schrijver het heeft geschreven.

De Monello Edgeless applicator is helaas niet meer leverbaar. Het kan wel degelijk dat een foamschijf marring kan veroorzaken op lak. Zet maar eens een droge waxpad op een hoogglans zwarte pianolak. Grote kans dat je marring krijgt.

Een oplossing is dan om meer wax te gebruiken zodat het beter smeert, nadeel is dat je dan minder makkelijk af kunt nemen. Wat ook werkt is een spraytje detailer op de droge pad te doen zodat deze licht vochtig is. Niet alleen trekt er dan minder wax in de wax en blijft het aan de oppervlakte maar het vocht werkt ook als smeermiddel. Het hoeft niet lang mee te gaan, na 2 hits zit er vaak overal wel een beetje wax op de pad. Het gaat alleen om de eerste paar keer waar de pad nog droge plekken heeft.

Op zilver zal je de marring bijvoorbeeld nooit zien. Hoe kritischer en gevoeliger je lak hoe belangrijker je werkwijze en materiaal.
 
Soms lijkt het er zeer sterk op dat mensen bewust iets willen lezen wat er niet staat, dat is jammer.
maar ik denk dat er nu bij niemand meer twijfel bestaat dat toen ik zei dat een droge pad krasjes veroorzaakt.

een spraytje op een pad gebruiken als je wax met de pad aan wil brengen, ik twijfelde of dit niet de hechting en werking van de wax zal tegengaan daarom heb ik dat nooit gedaan met wax, met polijsten gebruik ik nooit een droge pad, wordt altijd bevochtigd en uitgezwierd(ik hoop dat iedereen weet wat ik hiermee bedoel) op de machine.
 
Laatst bewerkt:
Zag deze voorbij komen op de FB van Carclean:
FB_IMG_1589991381295.jpg
 
Is collinite niet te dik voor een sprayer? Tis ook al een tijd geleden dat ik de 845 heb gebruikt, wat ik mij herinner is dat het best dik was. Wel een superwax.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Lijkt mij ook te dik voor een sprayer maar zie de meerwaarde ook niet van een sprayer. Gewoon machinaal of met de hand aanbrengen zou ik denken.
 
Is collinite niet te dik voor een sprayer? Tis ook al een tijd geleden dat ik de 845 heb gebruikt, wat ik mij herinner is dat het best dik was. Wel een superwax.

Als je 'm inderdaad verwarmd en goed schud valt dat wel mee, het zal alleen nooit een mooie nevel geven, beetje vergelijkbaar met Sonax BSD vermoed ik (qua spraybaarheid, matig dus;) ).
 
  • Leuk
Reactions: Timm
Ik vermoed dat als hij lekker vloeibaar is, dus goede temperatuur en effe lekker de fap-arm trainen middels schudden, dat het wel zou moeten kunnen. Ik heb vrijwel al mijn vloeistoffen in Monello-flessen en daar heb/had ik ook Tire / Oude Revive en andere vadsige dingen in zitten. Nevelen werkt dan niet super, maar je kan het wel spuiten.

En Trust Me, 845 kan aardig vloeibaar worden! De enige reden dat mijn fles 845 zo leeg is, dat is omdat ik de fles in de zomer heb laten stuiteren en toen landde hij op z'n kontje en alles spoot met dop en al door de schuur. :p
 
  • Grappig
Reactions: TWA
de 845 kan goed dun zijn als je het warm maakt, enkel vrees ik dat als het afkoelt de sproeier snel dicht gaat zitten en aankoekt, dat heb ik nu al met de poorboys dop erop, grapppig is het wel 845 spraywax :)