• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Cobra bone defect?? Welke vervanger?

DannyL

Detailing addict
Tester of Bling
28 apr 2011
488
65
39
Ik heb eens een vraag aan de mensen..
Mijn Cobra 'Bone' heb ik voor de zoveelste keer uitgewassen (vloeibaar wasmiddel met een scheutje micro-restore) en gedroogd op een rek.
Echter is ie nu hartstikke droog, maar de bone lijkt een beetje moe te zijn.
Het foam aan de binnenkant lijkt helemaal in elkaar op een hoopje te hebben gezeten, en nu is z'n huidje helemaal uitgezakt en voelt los aan
Nu is ie dus ook lastig vast te houden, en het voelt niet goed meer aan.. Ermee werken zal nu redelijk lastig worden.

Ik denk dat ik em nu een keer of 20/30 heb uitgewassen, en de wasmethode is altijd hetzelfde geweest.
Heeft iemand een idee hoe dit komt, en is deze eventueel nog te redden?

Want ik zag dat de bone niet meer verkocht werd bij CC..
Is de Monello Sponge hiervoor ook een waardige vervanger?
Want persoonlijk vind ik dergelijke 'sponzen' als een Bone fijner werken als een washmitt. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.
 
Zeg maar gerust extreem zacht ....

Edit; ik zou voortaan alleen de Cobra gebruiken of een andere ontvetter
Bilthamber Surfex doet het ook goed, is alleen niet meer in de CC webshop
Afwasmiddel lijkt toch moeilijker uit te spoelen, echt maar een klein beetje nemen
Als er afwasmiddel achterblijft tast het de foam aan
 
Toch raar dat die Cobra er ineens mee op houdt?
Ik heb gister de bone nog eens geprobeerd met de hand in een bak te laten weken en wat te kneden, maar totaal geen verschil...

De Monello Sponge klinkt niet verkeerd:D
 
RedCat zei:
Edit; ik zou voortaan alleen de Cobra gebruiken of een andere ontvetter
Bilthamber Surfex doet het ook goed, is alleen niet meer in de Carclean.com webshop
Afwasmiddel lijkt toch moeilijker uit te spoelen, echt maar een klein beetje nemen
Als er afwasmiddel achterblijft tast het de foam aan

Ik gebruikte een gewoon wasmiddel voor in de wasmachine..
Afwasmiddel in me wasmachine lijkt me niet zo'n goed plan :D (schuimen enzo)

De mitt zag er vanmorgen nog steeds hopelijk uit..
Inmiddels heb ik maar de Monello Sponge en Monello Wash Mitt besteld.
Ik ga toch een poging doen om te leren goed te wassen met een goede wash mitt
Maar voor de zekerheid heb ik toch de Sponge besteld, mocht de mitt na een paar keer proberen toch niet bevallen.

Aan de kwaliteit van de Monello wash mitt zal het volgens mij niet liggen
 
is al eerder voorbijgekomen (Paulus de Boskabouter) :

en die kreeg een nieuwe ! (ik weet niet of het nu om dezelfde spons gaat )

PdB :

Net een mailtje terug gekregen:


Dodo Juice schreef:
Hi Gideon

I am not sure using shampoo is a good idea - it may be affecting the foam. We haven't see that happen before with a Basics pad, but most people will only use vinegar for microfibres (NOT foam) so this could explain your special problem! Foams can be attacked by acids and vinegar is a weak acetic acid, capable of perhaps collapsing the pores of a foam cell structure. The bone may use a different foam. There are many different types available.

However, out of goodwill, we will send you a Supernatural sponge - do not wash it in vinegar, not that you'd need to as it has no microfibre on it

Send me your address and we'll get it posted.

ATB



Geweldige service

En mijn eigen schuld dus
 
Die van topicstarter is een Cobra
Die van de Kabouter was een DoDoJuice

appel is niet gelijk aan peer ;)

Gevolg een oorzaak zijn ook niet hetzelfde
Wasmiddel is niet zuur
 
Het gaat om deze:

2e6bj9t.jpg


Je ziet het niet echt goed op de foto:
fld18j.jpg


Maar hij is echt 'half leeg'.. Het hele foam lijkt in elkaar te zitten, en 'los schudden' gaat niet.

Hier hou ik z'n huidje gewoon tussen me vingers:
2uho0wj.jpg


Ik was dit met een simpel gewoon vloeibaar wasmiddel (zonder wasverwachter) icm Micro-Restore.
Dit alles op 30 graden, en dat op 800 toeren. Dit alles staat zo'n dikke 2 uur altijd te rammelen, en alles komt er netjes en schoon uit..
Kheb zoiets ook nog nooit gezien, en zou gewoon graag de oorzaak willen weten.
 
ik schreef reeds dat ik niet wist dat het om dezelfde sponzen ging (niet dus)

misschien is een "facelift" iets voor de jouwe :D

voelt ie tenminste terug lekker strak , en heb je er een goeie voor je velgen (= wat kleiner )

onlangs ook enkele van die types sponzen gekocht en gebruikt : werkt idd wel fijn (je weet het pas als je ermee werkt, niet eerder )
 
Dat ziet er inderdaad wel heel erg slapjes uit. Is dit echt van het ene op het andere moment gebeurd?

Ik heb zelf weleens zoiets gehad met een no-name microvezelspons, maar toen was de naad losgeraakt en was een
deel van de schuimvulling naar buiten gekomen. Geen losse stukjes schuim in de was aangetroffen?
 
Jep, echt spontaan vanuit het niks..
Ik gok dat ik er nu 20 a 30 keer me wagen mee gewassen heb (sinds maart heb ik em, en gemiddeld 1x per week gebruikt, met afwisseling naar 1x per 2 weken..)
Dus de bone is dus ook zo vaak gewassen, want na elke was/detailbeurt was ik alles meteen netjes uit, om de middelen ook mooi en schoon te houden..

Ik heb geen stukjes schuim aangetroffen, en ik heb de bone ook al geinspecteerd, maar ik kan niks vinden wat los is ofzo.
Als je de bone voelt, voel je ook dat alles wat er in zit, in het midden zit.. Net of het samen getrokken/gekrompen is.
Maar als je em vasthoudt is het ook echt een slap ding.. Niet wat ik gewend ben van de bone.

Ikke nie snap.... :weetniet
 
Oorzaak is me nog steeds een raadsel (waar je je al niet "druk" om kan maken haha)
Oplossing is wel gevonden...

Ik heb gister maar een Monello Wash Mitt en Monello Sponge besteld, en die zijn inmiddels ook binnen.
Kan ik dit weekend iig nog wassen
Hopelijk houden deze het beter vol...
 
Moest je er niet aan kunnen wennen, dan heb ik hier nog wel een Cobra liggen die ik eigenlijk weinig gebruik ... Heb ook de Monello en de Dodo, en moet eerlijk zijn dat de Monello mijn voorkeur heeft van de drie.
 
Bedankt BC911! :)^
Ik ga waarschijnlijk zaterdag de boel is even proberen, en dan zal ik ook mijn bevinding hier ook plaatsen.
Indien nodig, dan zal ik je pm-en.
 
Ik heb dit nu ook een 1x gehad met de bone, ik gok dat het gewoon een gare batch geweest is! Ik heb de MF vel toen open gemaakt en de spons/het foam was helemaal op gewoon zo plat als een dubbeltje. Het velletje was verder helemaal toppie nog....zonde imho.

De spons in het MF velletje zal niet altijd van het zelfde kwaliteit geweest zijn denk ik dan?
 
[mod]graag niet het direct voorgaande bericht quoten[/mod]

Ik zou zeggen stuur even een mailtje of anders direct naar Cobra?!?
 
Vandaag de auto gewassen, en hierbij mijn ervaring..

Monello Sponge:
Neemt veel water op, ligt lekker in de hand, en voelt zelfs fijner aan dan de Cobra Bone.
Je hebt er meer feeling mee, en het is 'wendbaarder' omdat ie net een tikkie kleiner is dan de Bone.
Juist omdat ie witter is zie je ook sneller wanneer je deze even moet spoelen in je spoelemmer.

Monello Wash Mitt:
Een wash mitt is nooit echt mijn vriendje geweest. Meestal waren ze slap, zorgde voor swirls en het gleed 9 van de 10 keer van je hand..
Toch stond ik vandaag aardig te kijken van de mitt.
De mitt bleef redelijk stijf/stevig, zorgde voor een goede vuilopname, en gleed niet van mijn hand.
Doordat je in het midden de splitsing hebt, vond ik het net wat handiger werken.

Al met al heb ik nu met beide gewassen, en eigenlijk vond ik de mitt het fijnst om te gebruiken. :heart_eyes:
Beide zijn echte blijvers, en ik denk dat ik ze met heel veel regelmaat zal gaan gebruiken
 
Mijn Bone is ook al een tijdje naar de klote, ik zal ook maar zo'n monello spons gaan bestellen