• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Combinatie spuitbox en 2 emmer methode

Speeddragon

Detailing rookie
24 apr 2014
3
0
Aangezien ik in een flat woon en dus geen beschikking heb rijd ik altijd naar een wasbox.
Echter vraag ik me af welke stappen van de wasbox ik over moet slaan en welke juist handig zijn..
Neem zelf altijd 2 emmers mee en eigen shampoo en sinds kort ook een washmitt.

Standen wasbox:
-afspuiten
-shampoo
-schuimborstelen
-parelglans wax
-vetvrij naspoelen

Ik twijfel altijd over ik het schuimborstelen moet doen, en of ik ervoor of erna met de emmer zal wassen.
Ook twijfel ik over die parelglans wax.. dit lijkt me best wel troep als het uit zoon spuitlans komt of niet?

Ik ga zelf ook altijd naar de wasbox. En neem dan twee emmers water, shampoo, washmitts en droogdoeken mee.
Daar gebruik ik alleen de hoge druk om het ergste vuil eraf te spuiten en als ik klaar ben met wassen om hem weer schoon te spuiten.
En sinds kort kom ik bij een wasbox waar je ook kalkvrij kunt naspoelen dus die ga ik maar eens gebruiken.

• Leuk
Reacties: j.lipsch
Goede emmers kopen, met deksel om water mee te nemen. En alleen in de wasstraat de hogedruk gebruiken.
Geen sop, geen glans shit, en ZEKER niet die borstel. dan heb je op zeker krassen.

Houd er wel rekening mee dat de beheerder van de wasstraat jouw liever ziet gaan als komen.
Heel vaak hangen er bordjes dat het niet is toegestaan om eigen spullen te gebruiken.
Ga dus op een rustig tijdstip, en niet op zaterdag middag.
Dan word het meestal wel goedgevonden

Bij ons in de buurt kun je gewoon je emmer vullen om je auto zelf te wassen, netjes toch. Toch doe ik het liever thuis....

Neem ook enkele bidonnetjes mee , kan je lekker bijvullen . Ik neem nooit water mee in emmers, bij een onverwacht remmanoeuvre kan je wel eens prijs hebben en zit het water van je emmers in je .......koffer .

Wasbox :

afspoelen - wassen - velgen -afspoelen - drogen - foto's nemen - hier posten ;)

Met deze emmerset, hoef je echt niet bang te zijn dat je een natte zooi in je auto krijgt.
En je auto blijft er ook mooier door, geen vuil en zand in je was water.

https://www.Carclean.com/product/Gr..._Geschikt_voor_Grit_Guard_5GAL_Natural_101154

https://www.Carclean.com/product/Gr..._Geschikt_voor_Grit_Guard_5GAL_Natural_101154

https://www.Carclean.com/product/Grit_Guard/Grit_Guard_Rood_GGINS_RED_101156

Zoals @Bikkel aangeeft mooie emmers en water dicht moet zelf ook naar de spuitbox. Eens op de 2 maanden kan ik naar mijn ouders en doe ik met schuimlans voorweken.
Maar tussendoor gebruik ik alleen afspuit-programma om daarna met emmer gevuld met shampoo en warm water en washmitt schoon te maken.
Om vervolgens af te spuiten met afspuit-programma.
De rest doe ik lekker voor de deur op de parkeerplaats is behelpen maar zeker goed te doen.
En ja gebruik helaas geen twee emmer systeem ,omdat ik hem voorzichtig eerst afspuit met hogedruk, tja er zijn mensen die beweren dat het vuil krasjes kan maken met deze combo.
Kan zijn maar doe ik alleen als hij niet ernstig vervuild is en daar krijgt het bij mij meestal geen kans voor, bij ernstige vervuiling ga ik bij mijn ouders foamen.

Nu heb ik de scratch shield emmers maar deze zijn niet voorzien van een deksel. Heb een losse deksel die je erop kunt doen om af te dekken, of om de emmer als zitje te gebruiken. Weet iemand of ik deze emmers kan voorzien van een gamma seal?

8603f8700c790993a0665c5f9a028f68.webp
Het lijkt erop dat de emmers die een gamma seal kunnen hebben een hogere rand hebben.

Bikkel, ik heb die zwarte deksels voor deze emmers maar ze sluiten niet zo af als die met een gamma seal. Ben bang dat ik 2 emmers bij cc zal moeten kopen en dan opzoek ga naar de gamma seals aangezien deze niet voorradig zijn.

grandscenicman;n406412 zei:
Neem ook enkele bidonnetjes mee , kan je lekker bijvullen . Ik neem nooit water mee in emmers, bij een onverwacht remmanoeuvre kan je wel eens prijs hebben en zit het water van je emmers in je .......koffer .

Wasbox :

afspoelen - wassen - velgen -afspoelen - drogen - foto's nemen - hier posten ;)

Hoe zo (Ik neem nooit water mee in emmers, bij een onverwacht remmanoeuvre ) grandscenicman :-"

ik heb deze model met schoefdeksel erop geen last met water eruit :-)^
ps ik mee altijd heet water mee in zo emmna maar zo wasbox.

post-13179-1423829513,6881.webp

Gr Fai

2x 16,95 voor de emmers en 2x 18,95 voor de gamma seal. En inderdaad, zoals bikkel zegt als je ineens moet remmen en t valt om. Dan ben je de hoofdprijs kwijt aan vochtvreters en kostbare vrije tijd om je bolide weer in orde te krijgen.

Ik heb met hetzelfde "probleem" gezeten. Uiteindelijk heb ik toch drie emmers gekocht, met guards. Ik wacht alleen nog op 1 sealcover, dan ben ik compleet. Tot nu toe geen spijt van. Op deze manier kan ik de auto in de wasbox voorwassen. Waarna het waxen enderg thuis voor de deur kan plaatsvinden.

• Leuk
Reacties: j.lipsch
In de wasbox; Auto afspuiten op standje afspuiten. Daarna op die stand ook de emmers vullen, als je ze niet thuis gevuld hebt. Auto wassen met de emmers en je was handschoen. Auto naspuiten op standje afspuiten en / of vlekvrij naspoelen. Ik doe vaak beide, zodat eventueel druppels na de tijd gewoon netjes opdrogen. Daarna droog maken met je droog doek. Klaar.