• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 22.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, PayPal, Credit Card, Mister Cash

De Evo IX

Wide-O

Detailing guru
16 jun 2019
293
105
Jah, dacht dat ik naar de “show off” moest, maar deze plek is prima eigenlijk.

Moet trouwens nog wat clearcoat herstellen (klein plekje, 2 x 1 cm) op het carbon van de achterspoiler. Zelfs al is het maar tijdelijk met 1K clear of zo: voorkomt dat het carbon zelf gaat “zwellen”. Is een probleem bij alle latere Evo’s: bij sommigen valt het er na 5 jaar al af, dus ik heb nog veel geluk.

Ook is er nog een verplichte recall van de passagiers-airbag. 2e keer al. Moet blijkbaar het hele dashboard voor uit. . We zijn nog wel FF bezig...

Laatst bewerkt:

The Joy Of Detailing

Master of Grammar
8 jul 2016
1.965
158
49
Ospel (Limburg)
Ik heb de passagiers-airbag terugroepactie nu ook op mijn IS250. 5 uur werk! (dus ook dashboard eruit) :scream:
Ook de 1e ronde destijds nog op mijn Lancer 1.6 Sportwagon moeten laten doen.

Wide-O

Detailing guru
16 jun 2019
293
105
Ja, ze hadden het met alle modellen de eerste keer. 5 uur zal wel kloppen op je IS. En zij moeten dan héél voorzichtig zijn, dat spul krast allemaal zo snel. Hij zat er niet op te wachten, dat was duidelijk. Ik nog van "het hoeft niet hoor..." maar dan ben je blijkbaar niet verzekerd als er iets gebeurt. Hij verdient er niets aan iig.

Toch nog een leuk gesprek gehad met de man. Hij was gek van de Evo's, zo'n spijt dat Mitsubishi gestopt was met echt leuke auto's te maken. Droomde helemaal weg van een test-dag destijds op het circuit van Zolder voor alle dealers...

Heeft er Suzuki bijgenomen om toch nog te blijven draaien.

Wide-O

Detailing guru
16 jun 2019
293
105
Ik vond hier toevallig nog een interessante foto. Deze is van 2015, dus toen was de auto 9 jaar. De UV bescherming van de blanke lak werkte nog nét, maar je ziet al dat de vortex generator op het dak het aan het begeven is (single stage lak). En plots ging het héél snel op 3 jaar tijd. En nee, die poes maakte nooit echt krassen, sliep gewoon graag op de motorkap/grille. :)

Dit klopt dus met mijn geheugen dat de auto er heel lang heel goed uitzag, en plots... ugh. Mits wat vaker wassen/beschermen had ik heel veel kunnen voorkomen. (had ik helaas wel het avontuur gemist van een volledige respray...)

houdini_evo.jpg