• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

De Evo IX

Oeps, bedankt. Moet ik FF checken! Gewoon niet bij stilgestaan. :blush: Stonden wel te hoog qua spanning, dat heb ik gecorrigeerd (koud).

Tnx Wouter, wordt druk daggie!
 
  • Leuk
Reactions: Wouter_BMW
Ik vermoed dat ik links/rechts gewoon moet omwisselen (iedem even kijken achter.) Dan draaien ze wel de kant uit.

Jammer, want het stuurde heerlijk! :D

Mijn excuus is dat ik:

a) dom ben
b) gewoon niet wist dat winterbanden vaak rotatie-gebonden zijn (is het eerste setje uit mijn hele leven)

Het is nog te vroeg om in mijn hoofd uit te vogelen of gewoon draaien genoeg is ... ofdat ze verkeerd... OK, toch maar even naar buiten met de feun...

Te mistig, en nog niet genoeg koffie. Ik vermoed dat van kant draaien genoeg is, maar blijkbaar is het ook mogelijk ze verkeerd om te monteren...?
 
Laatst bewerkt:
Nee, het is gelukkig ik die dom was (als het die bandencentrale geweest was zou ik niet voor de gevolgen ingestaan hebben)...

Enfin, klaar. Te moe om uitgebreid verhaal te doen, maar blij met het resultaat. Het kàn beter (alles kan beter), maar je moet roeien met de riemen (tijd, tegenslag) die je hebt. En dan uiteindelijk toch ongelofelijk blij met het resultaat.

Alles zit dus in de voorbereiding. De lak was onverwacht (voor mij, Timmy stond al te gniffelen...) knetter hard. Dus ofwel uren & uren met zwaarste combi, en dan nog, of gewoon: Mezzo op oranje Monello pad, en daarna rondje Qyeon Primer. Ik vind het spul fenomenaal, het maakt een enorm verschil. Misschien alleen op bepaalde kleuren, blah... maar voor ons was het iets van "zo hey..!!!.".

ONE aanbrengen met z'n tweeën is 45 minuten werk. We hebben geen tweede laag gedaan - het is ONE voor een reden - en door met z'n tweeën te werken (top tip, nogmaals bedankt) sla je echt geen stukken over, zeker niet als de tweede afneemt/uitpoetst en toevallig ook auto's spuit voor z'n beroep.

De lip spoiler pastte 95%, dus eigenlijk bijna perfect. We konden hem er in klikken zodat ie bleef zitten zonder één enkele schroef, zo goed pastte het. (uiteraard wel alles vastgeschroefd/geplakt etc).

Fotootjes, hij gaat nu 23 uur rusten, dan snel de Cure erover en karren maar.

2019-11-09 15.57.16.jpg


2019-11-09 17.14.29.jpg


2019-11-09 17.14.01.jpg


Rest komt nog wel, FF in elkaar zakken nu. ;) En ja, gekend excuus, maar als je er rond loopt ziet het er nog beter uit.

Weet niet wie van ons twee het meest fier was, ik denk dat het gelijkspel was. :p

2019-11-09 17.35.54.jpg
 
Laatst bewerkt:
O ja, nog helemaal vergeten. Moest de auto achteruit parkeren op de brug, rij naar voren, ik kan best goed inschatten, maar er zat iets onder de "line of sight".

Dus horen we "bump"... voorbumper tegen de auto voor me. Snapte er niets van totdat...

2019-11-09 14.10.08.jpg


Houten bakje. Gelukkig niets te zien aan de bumper, maar een echt lekker begin was het niet. :eek:
 
Andere dingen die mis kunnen gaan: we zouden vrijdag afspreken hoe laat we zaterdag zouden beginnen. Ik hoor maar niets, en dat is totaal niet zijn stijl, dus om 9u30 zaterdag zelf maar gebeld (hij had al gezegd dat het een heel drukke week zou worden). Bleek dat hij al stond te wachten vanaf 8u30. Maar om één of andere reden besloot mijn provider dat zijn mail van vrijdag spam was, dus nooit aangekomen (ja ergens in mijn webmail teruggevonden later). Daardoor bijna 2 uur verloren, dus wat stappen moeten overslaan (wassen met dreft bvb - ook al had ik de meest "cleane" ontvetter gevonden in de supermarkt). Dus dan maar wat meer Prep etc.

En dan stond ik zelf al achter omdat de zon plots erg veel zin had vrijdag, en Korrosol laten opdrogen op lak is geen goed idee. Dus moest ik wachten, kwam bijna niet meer aan het kleien toe. Maar goed, zelfs na 2 panelen kwam er gewoon niets af, de klei bleef spierwit, dus de volgende morgen ontvetten en dan maar polijsten.

En hoe goed je je ook voorbereidt, bleek ik toch naar mijn smaak wat te weinig Polish Wipes te hebben. Denk daar dus aan bij je volgende klus: genoeg doeken is net niet genoeg.

Gyeon is vergevingsgezind, tenminste: ONE is. Het zal wel nauwer en nauwer luisteren zodra het SiO2 gehalte omhoog gaat. Of als je de coating er echt 4 jaar lang op wil houden (MOHS, SYNCRO, DURABEAD etc). Wij droomden al - ondanks het resultaat - van een flow coat volgend jaar. We zie wel, ik denk dat het resultaat voor zich spreekt, voor een éérste keer. De enige manier om het nog beter te krijgen is met die Arancio pads of iets dergelijks. Vraag is natuurlijk: is dit het soort auto dat dit nodig heeft? En er zat zowiezo al zo weinig orange peel op dat zelfs dat een onnodig risico zou geweest zijn.

Er stond een gloedniewe Mercedes naast van > 90K EUR. Nou, die kon je dus schillen... Eigenaar vroeg mij hoe we die lak zo strak hadden gekregen. :D Ik wees naar Timmy, want mijn compouding was bijna "homeopathisch" (nou ja, er gaat wel wat weg hoor, kleine krasjes van die 40 dagen, maar "correctie" durf ik dat nauwelijks noemen).

Ik snap nu ook waarom een echte goeie detailing beurt kost wat het kost; uren en materiaal zijn niet mis.

Nog 5 uur wachten. ;)
 
  • Leuk
Reactions: Kees-sw
En klaar! Nou ja, zijn we ooit klaar? Maar ik bedoel rondje Cure gedaan (ruikt ook weer lekker zeg!), nog eens met z'n tweeën rondgegaan (10 minuutjes bezig geweest) en weg was ik. Zal tot morgen wachten zijn om de resultaten bij daglicht te zien, maar het léék (kan dit eigenlijk?) dat de kleur dieper/glanzender was dan 24 u geleden. Zal wel psychies-logies zijn. Of gebeurt er toch iets bij het drogen na 24u dat het wat strakker gaat liggen? Ik zou gezworen hebben dat...

Ondanks de kleine hobbels een heel leuke ervaring, zonder al te veel stress. En bij het eindresultaat had ik echt zoiets van "is dit mijn auto?". Dus ja, het zal vast nog beter kunnen, en misschien leer ik dat nog wel, maar verwachting vs inlossing is 10/10.

Nu morgen even wieltjes wisselen. :blush: :blush: :blush:
 
  • Leuk
Reactions: Kees-sw
Het project is hierbij "afgesloten" - voor dit jaar. Nog even een cadeautje gegeven aan de "main actor" zonet, en we hebben samen nog even bewonderend naar de auto gekeken. Die is "vuil" vanwege 300km door slecht weer rijden, maar dat zie je dus gewoon niet. Alleen de flanken zien een beetje wazig, omdat daar minder wind overheen gaat denk ik. Motorkap, dak, kofferklep zien eruit alsof ze net gewassen zijn, net zoals de voorruit. Terwijl ik toch minstens 40 vrachtwagens gepasseerd ben die een hele waaier vuil water over de auto lieten kletsen.

En dat was ook de bedoeling: dat de auto er niet alleen goed uitziet na een wasbeurt. En één keer foamen is wellicht genoeg om hem weer op het niveau van vorige zaterdag te krijgen.

Dus mocht je twijfelen: Gyeon ONE is wel degelijk een prima optie als je een goeie coating wil, maar toch elk jaar correctie wil doen. Of het gewoon eens wil proberen; het is absoluut niet moeilijk als je even je hoofd er bij houdt. En ik ben geen handige Harry, dat merk je wel aan mijn banden-verkeerd-om gehannes. Wel zou ik aanraden om absoluut ook de Gyeon Primer te gebruiken als voorlaatste stap.

Nu is het wachten op wat goeie foto's, die ik laat nemen door een vriendin die daar erg goed in is. Dat komt dan in het "Show off" gedeelte straks.
 
  • Leuk
Reactions: Aficior en Quincy
Ook al had ik'm al "gesloten", ik kwam daarstraks op een ideetje: misschien zou het leuk zijn om een draad te hebben waar we zien hoe het er allemaal uitziet na een paar dagen/weken/km zonder wasbeurt.

Het zou dan gaan om meer dan puur "standtijd", maar over hoe goed de verschillende combinaties omgaan met de dagelijkse vervuiling.

Voorbeeld: heb nu 400 km gereden door weer & wind, helse regen, dauw, vrieskou, weer dooien, en sommige delen lijken nog steeds alsof ze net gewassen zijn. Dat heeft een "meerwaarde". Misschien bestaat of bestond zo'n draad al, maar ik bedoel dus een show-off nadat je al een tijdje gereden hebt zonder de auto verder aan te raken. Ik ben hier niet meer aangeweest (behalve aan de banden) sinds die zaterdag toen de coating er op ging (7 dagen geleden dus). Ik moet zeggen dat ik echt verbaasd ben. Ik vermoed dat het de coating is die hier vooral speelt?

2019-11-16 14.34.42.jpg


Natuurlijk zou het een kleintje zijn om FF te foamen etc. maar ik heb het druk, dus het past nu even niet. Ik denk dat we allemaal wel zo'n periodes kennen. Dan is het leuk dat het harde werk nog steeds zichtbaar is.

Iemand interesse?
 
  • Leuk
Reactions: Brad
Leuk idee zo’n vervolgtopic. Na 7 dagen ziet alles er nog spic en span uit! Voorlopig is het vooral de cure die z’n werk doet, denk ik. Wacht een maand of 2 met wassen en dan praten we nog eens die traffic film kwam er bij mijn bmw (met Gyeon syncro) niet zomaar vanaf bij het afspoelen of foamen. Daar was een echte contactwash voor nodig. Dat gaat dan wel weer veel makkelijker vanwege de coating.
 
  • Leuk
Reactions: Wide-O
Ach ja, waarom niet eigenlijk! :blush: die carbon side-mirrors... ahem, best mooi.:eyes:

Nick, je zou wel eens gelijk kunnen hebben. Cure is mooi spul. Ik ga’m wel niet express vuil laten worden hoor: op een gegeven moment wordt die film te dik en speelt de hele coating geen rol meer. Misschien wel normaal wassen, en weer éen rondje Cure. Dan is de coating zeker “droog”.

Wil maar zeggen: het overtreft eigenlijk mijn verwachtingen (rookies in het aanbrengen, ONE is het “mindere niveau” etc etc).