• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

De Evo IX

Ik hoor je. Heb de spoiler op de auto gezet, en het valt eigenlijk reuze mee - als je het niet weet zie je het niet, tenzij je net met de juiste lichtinval kijkt.

Ik zie nog wel hoe die folie eruitziet. Als het niets is is het er ook snel weer af. En ja, het is bijzonder lullig om fake carbon over echt* carbon te doen. :grinning: Ik zie wel wat het geeft.

* nou ja, half echt, het is een laag carbon over hol plastic... hier zie je het verschil tussen de 9 en 8

spoiler carbon.jpg
 
Je kan prachtig werk leveren met wrapfolie, daar gaat het niet over. Maar het blijft fake en een kenner ziet direct dat het fake is, niet tegenstaande dat folie perfect aangebracht is. Ik wrap al jaren auto's en interieurdetails en weet dat wanneer het goed gedaan wordt je het moeilijk kan zien maar bij carbonfolie is het patroon te perfect terwijl het patroon van echt carbon willekeurig is.
Het is vooral persoonlijk maar voor mij moet carbon echt zijn :) en zeker op een auto zoals die van Wide-o.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de folie ondertussen geleverd gekregen, en hoewel het goede kwaliteit zou moeten zijn (3M 2080) is het inderdaad nogal "mwah". Ook verbaasd dat er geen beschermlaag over zit die je er op kunt laten tijdens het aanbrengen (of is carbon een uitzondering? Ik kan met geen mogelijkheid dat vliesje vinden, terwijl dat toch het voornaamste verschil is met de 1080?).

Ik ga me wat amuseren met kleine spulletjes - mijn e-cig lukte aardig voor een eerste keer - maar ik denk inderdaad niet dat het iets zou toevoegen aan de auto. Het voelt niet goed. Die moet ik of zo laten, of iets anders verzinnen.
 
Interessant om te volgen eigenlijk. Ben daar allemaal zo niet in thuis. Maar ik volg wel dat het echt carbon zou moeten zijn en blijven op de wagen. Wrap toestanden zijn niet aan mij besteedt. Maar elk zijn smaak natuurlijk. Hopelijk komt dat toch nog goed met die spoiler? Anders beetje jammer als je met folie moet gaan werken.
 
  • Leuk
Reactions: Wide-O
Ja, het idee van de folie is ondertussen afgevoerd. Het onderdeel dat beschadigd is is niet apart te koop - je moet de hele spoiler kopen. Bij Mitsubishi vragen ze er €2.900 voor... dat wordt het dus niet. o_O
Er zijn mooie spoilers van Seibon, maar die zijn helemaal uit carbon (dus ook de zijstukken/staanders), en passen minder bij de wagen, en ik wil toch zo dicht mogelijk bij de standaard-look blijven.

De oplossing is zoiets als dit vinden in Europa (foto is uit de VS, en de transportkosten zijn belachelijk), en dan de zijkanten rood spuiten zoals nu. Maar dat kan wel even wachten. Uiteindelijk gaat het om wat verkleuring van het blad hier en daar, en dat is niet geheel verrassend na 14 jaar.

2-SPC-EVO0801-2CF.jpg


Dat, of iemand vinden die het carbon kan herstellen.
 
Ik zeg.... lekker bij het origineel blijven.
En dan accepteren dat dat wellicht niet helemaal perfect meer is. Iets met patina....Wordt tegenwoordig in oldtimer-kringen zéér gewaardeerd.
 
Liep gisteren achter langs de auto, zonnetje scheen, en het viel me op dat de spoiler een mooie strakke glans had. Sterker nog... ik kon niet meteen zien waar nou dat "gevlekte" gedeelte zat. Duurde even voor ik het vond. Conclusie: het is dus mogelijk je blind te staren op een "fout". Natuurlijk, als je echt goed kijkt (en bukt om de juiste lichtinval te hebben) zie je het wel, maar het lijkt niet eens zo erg, zelfs als je weet waar het zit. Zoals Kuip zei: het hoort er bij, het is een imperfectie die eigenlijk geen echte afbreuk doet. Alles blijft dus zoals het nu is, en ik zit met een overbodige rol carbon folie. :grinning: