• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Drie maal geseald houdt beter ?????

Leonneke

Detailing addict
29 nov 2008
639
68
60
Waalre
Fijne Cleaners;

Vooral een vraag aan degenen die veel ervaring hebben met het aanbrengen van sealants.

Ik begreep al uit enkele topics van onder andere Tinus & B.K. dat je de EXP van PB in 2 dunne laagjes kunt aanbrengen.

Heeft het een meerwaarde om DRIE laagjes Sealant aan te brengen, of schiet ik dan de plank totaal om de roos door ????

Dan nog een laatste vraag. Ik heb een zwarte auto en ik wil gaan toppen met Collinite en Natty's Blue.

Zou het hier nog uitmaken welke wax ik als eerste opzet ????

Dus eigenlijk twee vragen ....... Excuses :-" :-" :-" Leonneke
 
Zoals Tim zij ,3 lagen zou gaan ,maar 2 is goed genoeg hoor ,zeker als je gaat toppen met Collinite.

Ik zou ook eerst Collinite doen en dan Natty's ,de basis is dan iets sterker.

Hou wel voldoende tijd tussen de lagen ,als je kan minstens een uur tussen de lagen sealant. En als het lukt 24h wachten en dan de Collinite zetten.
 
Mijn auto heb ik net goed gereinigd, voorzien van een glaze en een 1e laag sealant. Als het weer wat beter is (en ik ben vrij), komt er een 2e laag sealant op, een laagje Collinite 476s en tot slot een laagje CG Butter Wet Wax. Al erg mooi resultaat geboekt op m'n Lupo! (zie foto's ergens op dit forum)
 
2 lagen is voldoende; de 2e laag dekt alles 100%, en de 3e laag is dan overbodig.

Simpel voorbeeld (let niet op de tekening :grinning: ):

laag 3: x x x x x x x x (feitelijk een beetje overbodig)
laag 2:x x x x x x x x x (dekt de laatste 'gaatjes' af)
laag 1: x x x x x x x x (sluit de glaze, maar laat een aantal 'gaatjes' na)
glaze: ------------------
lak: ooooooooooooo
 
'Gaatjes' lijkt me een beetje vreemd, want je smeert er een dikke vloeistof op.
Hooguit 'gaten' als je stukken van je autolak overslaat, maar dan moet je een bril kopen.
Het lijkt me meer; twee truien zitten warmer dan één.
Twee waslagen beschermen ook beter/langer dan één.

Leuke vraag in dit kader: is er ook een record bekend van het maximaal aantal aangebrachte waxlagen op een auto? En hoe ziet dat er dan uit? Kun je bijvoorbeeld 50 lagen wax aanbrengen en rij je dan in een soort gemotoriseerde 'spiegel'? :eyes:
Wie wil er in het World Book of Records?
 
B.K. zei:
Zoals Tim zij ,3 lagen zou gaan ,maar 2 is goed genoeg hoor ,zeker als je gaat toppen met Collinite. Ik zou ook eerst Collinite doen en dan Natty's ,de basis is dan iets sterker. Hou wel voldoende tijd tussen de lagen ,als je kan minstens een uur tussen de lagen sealant. En als het lukt 24h wachten en dan de Collinite zetten.

Ahaaa .... Drie nagenoeg gelijke antwoorden van Tim, Tinus en Bart.
Daar kan ik dus weer mee uit de voeten. Ik ga het houden bij 2 lagen.

Voor wat betreft de tijden ertussen. Dat gaat prima lukken. Ik werk namelijk elke dag 1 laag af of zelfs 1 deel van de auto en dan 1 laag.

1e seal zit er al volledig op. Precies 60 minuten laten zitten. Uitpoetsen ging perfect. Eigenlijk vind ik het erop zetten veel moeilijker. Lijkt af en toe wel Pritt of Bison Kitt. Heel verleidelijk om teveel product er op te zetten.

Vandaag de motorkap een tweede laag seal gegeven. Opzetten ging makkelijker en uitpoetsen ging nog makkelijker ( gladder ).
Overigens heb ik de tweede laag dik 140 minuten laten curen.
Ik ben een beginner en wilde toch eens proberen wat er zou gebeuren.
Heeft volgens mij geen meerwaarde, langer laten curen dan 60 minuten.
Droog is droog........ Afnemen ging dus prima.

Morgen de rest voor de tweede keer sealen en dan dus de Collinite.

Voor de goede orde. Drie gelijke adviezen dan volg ik dat dus ook gewoon netjes en braaf op. Komt goed uit met de gedane bestellingen. Moet nog wachten op de Natty's ............

Mijn begindoel was, enkele weken geleden, de auto wassen en waxen om de winter door te komen.

Ben compleet van de pot gerukt en voel me al een beetje een complete detailer. Tjonge jonge wat een hobby. En ik heb al zo weinig tijd. :D